خنده‌دار است که این روزها، علیرضا دبیر تبدیل به مصلح مدیرعامل و سرمربی استقلال شده است. دبیر در فاصله کوتاه بین مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی، علی خطیر و جواد نکونام را به فدراسیون دعوت کرده تا بین این دو نفر، صلح برقرار کند. آیا این کار، در حیطه وظایف رییس فدراسیون کشتی است؟ آیا نباید قبل از اینکه ماجرا به چنین مرحله‌ای برسد، وزیر ورزش دست به کار می‌شد و خودش این صلح را رقم می‌زد؟ اصلا بهتر نبود خود این دو نفر قبل از هر کاری به سراغ آشتی بروند و برای جلو بردن اهداف‌شان در باشگاه استقلال تلاش کنند؟

اوضاع این روزهای استقلال، هر روز کمدی‌تر از روز قبل می‌شود. یک طرف ماجرا، علی خطیر ایستاده که از همان روز اول شروع مدیریتش در استقلال، هرگز با نکو به طور کامل کنار نیامده است. او جواد را انتخاب نکرده و ایده‌های خاص خودش را برای آینده استقلال دارد. ایده‌هایی که به نظر می‌رسد با ایده‌های سرمربی تیم تفاوت‌هایی داشته باشند. موضع خطیر نسبت به خیلی از اظهارنظرهای جنجالی نکونام در استقلال، تنها سکوت بوده است. با این حال همین مدیر بعد از مدتی در تلویزیون حاضر شد و با وجود تلاش برای رسیدن به تفاهم، تاکید کرد که اگر سرمربی تیم مصاحبه خارج از عرف داشته باشد، محروم و جریمه خواهد شد. نکو نیز تنها یک هفته بعد، باز هم سیاست‌های باشگاه به ویژه در نقل و انتقالات را به باد انتقاد گرفت. این دو نفر حتی بعد از آن مصاحبه‌ها نیز با هم کنار نیامده‌اند و حالا برای اولین بار توسط علیرضا دبیر در یک قاب مشترک حضور پیدا کرده‌اند. این قاب اما شلوغ‌تر از آن بوده که به حل همه مشکلات بین آنها بینجامد. اساسا این کاری است که باید از سوی وزارت ورزش به عنوان مالک اصلی این باشگاه انجام شود.

تاثیر این دعواها روی باشگاهی مثل استقلال، از دست رفتن زمان بوده است. تیم خیلی از نفرات دلخواهش را از دست داده و همین حالا جلال‌الدین ماشاریپوف که در فهرست نکو نیز حضور داشت، به لیگ یونان رفته است. دیگر هم بعید به نظر می‌رسد بازیکنی به استقلال اضافه شود؛ چراکه دیگر بازیکن خوبی بدون تیم نمانده است. جالب اینکه وزارت ورزش تا امروز در این مورد هیچ واکنشی نداشته است. هاشمی خودش بعد از خطیر روی کار آمده و مدیرعامل باشگاه را فرد دیگری انتخاب کرده است. به نظر می‌رسد وزیر جدید ورزش و جوانان، فعلا ترجیح داده برای حل مشکلات این دو باشگاه عجله به خرج ندهد. با این حال این صبر بیش از حد ممکن است سرخابی‌ها و به خصوص استقلال را به دردسر بیندازند. آبی‌ها روزهای دشواری را در پیش دارند. آنها باید در زمین فوتبال برای بردن جام مبارزه کنند و بیرون از زمین برای دریافت مجوز حرفه‌ای و بازگشت به آسیا بجنگند. این اتفاق نخواهد افتاد مگر با یک اراده جمعی و یک هماهنگی روی نیمکت و صندلی مدیریت. هواداران باشگاه امیدوارند این ملاقات تازه، به روند عجیب و دور از انتظار باشگاه‌شان پایان بدهد.