وضعیت سعید عزت‌اللهی در وایله دانمارک، یک وضعیت کاملا سخت و پیچیده به نظر می‌رسد. تا همین تابستان قبل، این بازیکن اصلا دوست نداشت به فوتبال باشگاهی ایران برگردد. حالا هم که خودش تصمیم به بازگشت گرفته، باشگاه سخت‌ترین شرایط ممکن را برای او به وجود آورده است. 

باشگاه پرسپولیس اولین تیمی بود که با وایله برای جذب سعید مذاکره کرد. رقم در نظر گرفته شده برای فروش سعید هم رقمی منطقی به نظر می‌رسید و مشکل چندانی وجود نداشت. با این حال دو پیشنهاد دیگر از سوی استقلال و سپاهان از راه رسید و همه چیز را تغییر داد. پیشنهادهایی که موجب شدند باشگاه وایله رقم فروش این بازیکن را به شکل قابل توجهی بالا ببرد. 

وایله حالا برای پایان همکاری با سعید، یک میلیون یورو می‌خواهد. مبلغی که واضح است دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از پس پرداخت آن برنخواهند آمد. حتی سپاهان هم بعد از حاشیه‌های مربوط به قرارداد رضا اسدی و رقم بالای پرداخت شده به رضا شکاری، بعید است خودش را به چنین چالشی نزدیک کند. پس ماندن در وایله، تنها گزینه پیش روی سعید به نظر می‌رسد اما ماجرا از این هم پیچیده‌تر است. 

او فقط 6 ماه دیگر با باشگاه دانمارکی قرارداد دارد و همین زمستان قراردادش تمام خواهد شد. باشگاه نیز به این بازیکن اعلام کرده که یا باید قرارداد جدیدی با وایله امضا کند و یا اینکه در همین تابستان از باشگاه جدا شود. درست شبیه همان وضعیتی که در پاریس برای امباپه به وجود آمده است. 

در حقیقت وایله سعید را در وضعیتی قرار داده که چاره‌ای به جز بستن یک قرارداد جدید نداشته باشد. آن هم در شرایطی که خود عزت‌اللهی به ترک این باشگاه فکر می‌کند. اگر او تصمیم به جدایی بگیرد، می‌تواند 6 ماه دیگر این کار را به صورت رایگان انجام بدهد اما در این صورت در وایله نیمکت‌نشین می‌شود. این اتفاق درست قبل از برگزاری جام ملت‌ها برای او دردسرساز خواهد شد. 

به نظر می‌رسد سعید عزت‌اللهی قربانی یک انتخاب بد دیگر در رده باشگاهی شده است. او در عرصه ملی، همیشه یک فوتبالیست درجه یک بوده اما هیچ‌وقت در رده باشگاهی نتوانسته انتخاب‌های خوبی انجام بدهد. ستاره‌هایی مثل سردار یا علیرضا جهانبخش با چند انتخاب خوب، دوران باشگاهی جذابی داشتند اما سعید مدام از این کشور به آن کشور رفت و حالا هم که تصمیم به ترک دانمارک گرفته، قراردادش به او اجازه چنین کاری نمی‌دهد. 

همه چیز در این مورد بسیار پیچیده و سخت به نظر می‌رسد و این عزت‌اللهی است که باید تصمیم نهایی را در این خصوص بگیرد. تمدید قرارداد با وایله و ماندن در این تیم برای چند فصل دیگر یا جدایی از این باشگاه در زمستان و بازگشت به رقابت‌های لیگ فوتبال ایران. گزینه جدایی تابستانی نیز فعلا به دلیل رقم بالای قرارداد در دسترس نیست. مگر آن‌که باشگاه وایله کوتاه بیاید و شرایط را برای جدایی سعید عزت تسهیل کند. اگر این باشگاه از تصمیمش برنگردد، بازگشت عزت‌اللهی به لیگ برتر در این پنجره محال خواهد بود.