قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر، یک افتتاحیه بسیار تماشایی را برای این لیگ رقم زد. هفته‌ای که به نظر می‌رسد پر از دوئل‌های خاص و نبردهای دیدنی باشد. بزرگ‌ترین بازی هفته اول لیگ، برخورد سپاهان و تراکتور در نقش جهان خواهد بود. بدون شک برای این بازی، نقش جهان کاملا پر از تماشاگر می‌شود. فصل گذشته هر دو تیم یک پیروزی روبه‌روی هم به دست آوردند اما در نهایت برخورد مورایس و خمز، این سرمربی تراکتور بود که برد را جشن گرفت. این بازی از یک جهت دیگر هم مهم به نظر می‌رسد. سپاهان و تراکتور پرستاره‌ترین تیم‌های این روزهای فوتبال ایران و پرهزینه‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات بوده‌اند. در نتیجه انتظار می‌رود این بازی بی‌نهایت جذاب باشد. پرسپولیسی‌ها فصل را روبه‌روی یک حریف سرسخت شروع خواهند کرد. آلومینیوم اراک که در دو تجربه آخر حضور در آزادی یک بار پرسپولیس را برده و یک بار با این تیم مساوی کرده، اولین حریف فصل تیم یحیی به شمار می‌رود. آلومینیوم البته نسبت به فصل گذشته، تغییرات بسیار زیادی داشته است. استقلال نیز باید فصل را در آبادان شروع کند. گرمای هوای مرداد در آبادان، مسابقه با نفت را برای این تیم سخت‌تر خواهد کرد.

هفته اول لیگ برتر، چند دوئل دیدنی دیگر هم دارد. در این هفته دو تیم تازه صعود کرده استقلال خوزستان و شمس آذر با هم مسابقه می‌دهند. دو تیمی که فصل گذشته در لیگ یک بودند و حالا به صورت همزمان در سطح اول فوتبال ایران حضور دارند. ساکت الهامی هم با تیم جدید، روبه‌روی تیم سابقش قرار می‌گیرد. الهامی فصل گذشته در جام حذفی، مس رفسنجان را شکست داد و روی سکوها عبارت نه‌چندان جالبی را برای این حریف به کار برد. عبارتی که موجب شد تا در دیدار برگشت دو تیم در لیگ برتر، بازیکنان مس از خجالت الهامی دربیایند. حالا اما  ساکت سرمربی تیم کرمانی است و باید فصل جدید را نیز روبه‌روی هوادار شروع کند. تیمی که ظاهرا قرار است هر فصل با یک مربی جدید در لیگ برتر شرکت کند. ساکت تنها مردی نیست که در هفته اول لیگ مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. فصل برای مهدی تارتار در ملوان روبه‌روی ذوب‌آهن شروع خواهد شد. نساجی و قائمشهر در پیکان و گل‌گهر و فولاد در سیرجان، دو مسابقه تماشایی دیگر این هفته را برگزار خواهند کرد.

پنج هفته اول لیگ بیست و سوم، سرشار از مسابقه‌های تعیین‌کننده است. تراکتور و پرسپولیس در دومین هفته به مصاف هم می‌روند. نبردی که اولین جدال خانگی این فصل تراکتوری‌ها را شکل می‌دهد. استقلال و سپاهان هم در هفته سوم با هم روبه‌رو می‌شوند. فقط پنج هفته بعد از شروع فصل نیز دربی تهران اتفاق می‌افتد. جدالی که خیلی‌ها از همین حالا نیز منتظرش هستند. به نظر می‌رسد همین پنج هفته اول، تا حدود زیادی عیار تیم‌ها را نشان دهد. قبلا می‌گفتند که تیم‌های واقعی را باید از هفته پنجم به بعد دید اما حالا اگر پنج هفته اول را از دست بدهی، دیگر شانسی برای موفقیت نخواهی داشت.