روزی به اسم زنوزی!‌

آرامش قبل از توفان تراکتوری‌ها در فصل نقل و انتقالات سرانجام به پایان رسید و این باشگاه در یک روز از چهار خرید جدیدش برای این فصل رونمایی کرد. یک مدافع باتجربه، یک گلر ملی‌پوش و دو مدافع کناری به صورت همزمان به این باشگاه ملحق شدند تا تیم خمز اولین قدم را برای فصل جدید بردارد. تراکتور که تا امروز به جز مهدی کیانی خروجی خاصی نداشته، انگیزه‌های زیادی برای لیگ برتر بیست و سوم دارد. آنها در این فصل به دنبال رقم زدن اولین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ برتر هستند.

آریا رهنورد

 

شجاع؛ داستان یک بوسه

تقریبا همه می‌دانستند که دوران حضور شجاع خلیل‌زاده در قطر به پایان رسیده است. او در بازگشت دوباره به فوتبال ایران، به دنبال حضور در قلب دفاع پرسپولیس بود اما نه مربیان باشگاه چنین چیزی را می‌خواستند و نه هوادارها به دنبال رقم خوردن این اتفاق بودند. خلیل‌زاده در بدترین شرایط ممکن و در حالی که تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده بود، پرسپولیس را ترک کرد و مدتی بعد در حال بوسیدن لوگوی الریان قطر دیده شد. شاید این شبیه یک بوسه ساده به نظر می‌رسید اما عملا آخرین رشته‌های الفت را نیز بین او و پرسپولیسی‌ها از هم گسیخت. خلیل‌زاده که از بازگشت به این تیم ناامید شده بود، حالا در فصل جدید پیراهن تراکتور را به تن خواهد داشت. او البته سابقه حضور در تراکتور را دارد و دوران سربازی‌اش را در این تیم سپری کرده است. شجاع که هنوز هم در عضویت تیم ملی است، حالا یک دوران جدید را در رقابت‌های فوتبال باشگاهی ایران آغاز می‌کند. او حالا دیگر به پایان دوران فوتبالش نزدیک شده اما هنوز خریدی جذاب و پرسروصدا برای باشگاه تراکتور به شمار می‌رود.

پورحمیدی؛ استاد کلین‌شیت

جذب حسین پورحمیدی پروسه پیچیده‌ای برای تراکتوری‌ها نداشت. او تحت قرارداد با این باشگاه بود و در پایان دوران حضور قرضی در آلومینیوم، دوباره به تراکتور برگشت. قبل از این گفته می‌شد ممکن است باشگاه تبریزی او را به تیم دیگری بدهد اما رونمایی رسمی از پورحمیدی نشان می‌دهد که او جای ثابتی در ترکیب این فصل تیم پاکو خمز خواهد داشت. حسین فصل گذشته در ایرالکو فوق‌العاده ظاهر شد و دومین گلر لیگ از نظر کلین‌شیت بود. همین فصل موفق حالا او را به یک گزینه کلیدی برای دروازه تراکتور تبدیل کرده است. حضور پورحمیدی در تراکتور، شرایط اخباری را نیز کمی پیچیده می‌کند. قرارداد این گلر با تراکتور به پایان رسیده و هنوز معلوم نیست او چه تصمیمی برای آینده‌اش دارد. در صورت جدایی گلرهای پرسپولیس و استقلال، اخباری گزینه هر دو باشگاه نیز به شمار می‌رود. اصلا بعید نیست که در همین تابستان، دوران حضور اخباری در تراکتور رسما به پایان برسد.

دوقلوهای به هم چسبیده!‌

دو خرید دیگر تراکتور نیز مهدی شیری و سعید آقایی هستند. دو بازیکنی که در سال‌های گذشته در کنار هم فوتبال بازی کرده‌اند. این دو نفر زمانی در عضویت پرسپولیس یحیی بودند و با این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز رسیدند. پس از آن هر دو نفر به فولاد ملحق شدند و حالا هر دوی آنها برای تراکتور بازی خواهند کرد. انگار هر باشگاهی که قصد دارد یک نفر از آنها را جذب کند، باید با هر دو نفر قرارداد ببندد! با جذب شیری، آقایی و شجاع خلیل‌زاده، اگر تراکتوری‌ها کنعانی را نیز جذب کنند، عملا خط دفاع سابق تیم یحیی برای رسیدن به فینال آسیا را ساخته‌اند. هرچند که اگر در نهایت به فینال برسند، باید مهدی شیری را روی نیمکت قرار بدهند! به هر حال خمز به دنبال سروسامان دادن به خط دفاع تیمش بوده و به همین دلیل اولین خریدها را در فاز دفاعی انجام داده است. با این حال باید اعتراف کرد که آقایی و شیری، به اندازه دو خرید دیگر تیم هیجان‌انگیز نیستند. سعید آقایی هم البته به هیچ وجه با بازی در تبریز بیگانه نیست. او که خودش متولد تبریز است، در گسترش فولاد چهره شد و پس از آن چند سال برای باشگاه تراکتور بازی کرد. او حالا در فصل جدید نیز دوباره در ترکیب این تیم دیده خواهد شد.

معمایی به اسم اسدی

فصل گذشته تراکتوری‌ها با رضا اسدی قرارداد یک ساله بستند و اصلا تصور نمی‌کردند خیلی زود از این کار پشیمان شوند! اگر تراکتوری‌ها می‌دانستند که اسدی چه کیفیتی را از خودش نشان خواهد داد، حتما قراردادی درازمدت با او امضا می‌کردند. رضا از باشگاه‌های مختلفی پیشنهاد دارد و شانس ماندنش در تراکتور فعلا اصلا زیاد به نظر نمی‌رسد. هرچند که ریکاردو آلوز اخیرا از این بازیکن خواسته تا در تبریز بماند. خمز نیز علاقه زیادی به این بازیکن دارد و سهمی انکارنشدنی در پیشرفت او داشته است. باید صبر کرد و دید که در مورد اسدی چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر این بازیکن حفظ شود، خمز یک قدم به داشتن ترکیب دلخواهش در تراکتور نزدیک‌تر خواهد شد.