قهرمانی در هر دو جام داخلی فوتبال ایران و به تبع آن قهرمانی در سوپرجام، شاید نقطه اوج موفقیت‌های یک باشگاه به نظر برسد اما پرسپولیسی‌ها همین چند سال قبل نیز چنین تجربه‌ای داشته‌اند. در اینکه فصل برای پرسپولیس به رویایی‌ترین شکل ممکن به پایان رسیده تردیدی وجود ندارد اما آیا برای قرمزها، اینجا واقعا نوک قله است؟ آیا دبل قهرمانی سقف رویاهای این تیم را می‌سازد؟

 به نظر می‌رسد پیدا کردن پاسخ این پرسش‌ها، رابطه مستقیمی با تصمیم یحیی برای ماندن در پرسپولیس و یا ترک کردن این تیم در فصل جدید خواهد داشت. قهرمانی در لیگ و حذفی و حتی قهرمانی همزمان در این دو جام، نمی‌تواند بلندترین قله مدنظر پرسپولیسی‌ها باشد. چراکه این تیم در همین سال‌ها دوبار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و اتفاقا یک بار در دوران خود یحیی طعم حضور در دیدار پایانی لیگ قهرمانان را چشیده است. شاید موفقیت در آسیا با وجود هزینه‌های نجومی عربستانی‌ها کمی دور از انتظار به نظر برسد اما در دو تجربه قبلی فینالیست شدن سرخ‌ها نیز، این تیم همواره ستاره‌های کم‌تری نسبت به رقبای آسیایی‌اش داشت اما در غرب، همه را کنار می‌زد تا به دیدار فینال راه پیدا کند. این همان پایانی است که می‌تواند یحیی را در پرسپولیس به

جاودانگی برساند.

قرمزها پیش از گل‌محمدی مربیانی داشتند که این باشگاه را قهرمان لیگ کند، مربیانی داشتند که آنها را قهرمان جام حذفی کند، مربیانی داشتند که برای‌شان دبل به ارمغان بیاورد و مربیانی داشتند که این تیم را به فینال لیگ قهرمانان برساند. این باشگاه اما هرگز یک مربی نداشته که پرسپولیس را قهرمان آسیا کند. این همان قله‌ای است که می‌توان از آن به عنوان نقطه اوج تاریخ باشگاه یاد کرد. آن‌وقت دیگر جدایی سرمربی هم چندان اتفاق عجیبی نخواهد بود.

یحیی در یکی از کنفرانس‌های خبری این فصل، همان‌جایی که تاکید داشت دیگران نمی‌گذارند پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود، تاکید کرد که هیچ چیز نمی‌تواند او را قبل از پایان قراردادش از پرسپولیس جدا کند. حالا چه اتفاقی رخ داده که او با وجود داشتن قرارداد از جدایی صحبت به میان می‌آورد؟ آیا گل‌محمدی قصد دارد همان کاری را با باشگاه کند که فرهاد مجیدی فصل گذشته با استقلال کرد؟ آیا مدیران پرسپولیس نیز مثل آجورلو مرتکب یک گاف بزرگ می‌شوند و به سادگی اجازه جدایی به سرمربی تیم قهرمان می‌دهند؟

باید صبر کرد و دید که این ماجرا چه سرنوشتی خواهد داشت. تا این لحظه هنوز احتمال ماندن یحیی در پرسپولیس بیشتر از احتمال جدایی او به نظر می‌رسد. با این حال کار کردن در تیم قهرمان همیشه دشوارتر است. چراکه انتظارها از این تیم نیز بسیار بالا هستند. این حق یحیی است که دوست داشته باشد در اوج از تیم برود اما این آن اوجی نیست که او و تیمش می‌توانند داشته باشند. این مرتفع‌ترین نقطه قله برای قرمزها نیست. آنها هنوز باید استقامت به خرج بدهند و هر طور شده، خودشان را به ارتفاع دلخواه برسانند.