آریا طاری

درصد بسیار زیادی از لحظه‌های جذاب و فراموش‌نشدنی کریم بنزما در رئال مادرید در یک سال گذشته اتفاق افتاده‌اند. او همیشه مهاجم خوبی برای رئال مادرید به شمار می‌رفت اما در یک سال گذشته به یک سوپراستار بزرگ برای این تیم تبدیل شد. قهرمانی اروپا برای این باشگاه نیز با درخشش خیره‌کننده این بازیکن به دست آمد. آن هم در شرایطی که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد رئال کارلتو شانسی برای بردن این ‌جام داشته باشد.

سریع‌ترین گل تاریخ کلاسیکو: وقتی پپ گواردیولا سرمربی بارسا بود، این تیم شکست‌های زیادی را به رئال مادرید تحمیل کرد. در جریان یکی از همین شکست‌ها اما کریم بنزما توانست رکورد جالبی خلق کند. او تنها ۲۵ ثانیه بعد از شروع یک کلاسیکو، دروازه بارسا را باز کرد تا سریع‌ترین گل تاریخ این رقابت خاص را به ثمر رسانده باشد. آن گل البته رئال را نجات نداد و مادریدی‌ها آن روز در خانه با نتیجه سه بر یک شکست خوردند. با این حال سریع‌ترین گل ال‌کلاسیکو، رکوردی است که هنوز هم به کریم بنزما تعلق دارد.

قیچی استثنایی : بنزما اساسا مهاجمی نیست که گل‌های دیدنی زیادی زده باشد. برای این ستاره، باز کردن دروازه حریف همیشه مهم‌تر از کیفیت گل بوده است. او یک ستاره بی‌رحم درون محوطه جریمه است و کم‌تر گل‌های هنری زده اما قیچی این ستاره در سال ۲۰۱۰ به آژاکس، یک لحظه فراموش‌نشدنی برای او به نظر می‌رسید. گلی که هنوز هم به عنوان زیباترین گل کریم در لباس رئال مادرید شناخته می‌شود.

وقتی کریم، مسی شد: سال ۲۰۱۷ و در زمین اتلتیکو، کریم کاری کرد که یک شاهکار باورنکردنی بود. او در کناره‌های خط توسط ساویچ و گودین محاصره شده بود اما با یک دریبل حیرت‌انگیز، توپ را از همه عبور داد و مقدمات رسیدن رئال به یک گل مهم را فراهم کرد. گلی که در نهایت مادریدی‌ها را به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رساند. این گل کریم، یادآور سال‌های اوج رونالدوی برزیلی یا دریبل‌های لئو مسی در کنار خط بود.

عنصر غافلگیری : گلی که کریم کم‌ترین زحمت را برایش کشیده، باز کردن دروازه کاریوس در فینال لیگ قهرمانان بوده است. سنگربان لیورپول در یک اشتباه باورنکردنی، توپ را به پای بنزما کوبید و همین توپ تبدیل به اولین گل بنزما در فینال‌های لیگ قهرمانان شد. آن روز مادریدی‌ها در نهایت با کنار زدن لیورپول، قهرمانی اروپا را در یک نبرد جنجالی جشن گرفتند.

لشکر یک ‌نفره: در یک‌هشتم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان، رئال تا آستانه شکست روبه‌روی پی‌اس‌جی رفت. آنها مسابقه اول را در زمین حریف واگذار کردند و در مسابقه برگشت هم با یک گل جلو بودند که ناگهان موتور بنزما روشن شد و او یک‌تنه کار را برای رئال مادرید درآورد. هت‌تریک به یاد ماندنی کریم در آن مسابقه، زندگی تازه‌ای به رئال مادرید بخشید و ناگهان از این تیم، یک مدعی برای قهرمانی اروپا ساخت.

سدی علیه ناامیدی : بخش مهمی از لحظات به یاد ماندنی کریم بنزما در مادرید، در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان رقم خورد. با درخشش بنزما در استمفوردبریج، رئالی‌ها چلسی را در اولین قدم شکست دادند اما تیم توخل به شکل غیرمنتظره‌ای به رقابت با رئال برگشت و بازی را به وقت اضافه برد. در این دقایق کریم بنزما با یک ضربه سر، رئال را زنده کرد و این تیم را به مرحله بعدی فرستاد.

قاتل‌ من‌سیتی: روند رویایی کریم در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان، در نیمه‌نهایی هم ادامه پیدا کرد. او در بازی برگشت روبه‌روی سیتی، یک پنالتی سرنوشت‌ساز برای رئال گرفت و خودش هم آن ضربه را به گل تبدیل کرد تا مادریدی‌ها را به فینال لیگ قهرمانان بفرستد و ناکامی دوباره‌ای برای پپ گواردیولا و تیمش رقم بزند. گل بنزما، آخرین گل رئال در مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان محسوب می‌شد.

عبور از رائول: تاریخ باشگاه رئال مادرید، پر از گلزنان بزرگ و افسانه‌ای است اما فقط یک بازیکن در تاریخ این باشگاه وجود دارد که توانسته بیشتر از کریم بنزما گل بزند. زمستان سال گذشته کریم بنزما با زدن دو گل به الچه از رکورد رائول گونزالس عبور کرد و به دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه رئال مادرید تبدیل شد، این لحظه بسیار مهمی برای بنزما بود. جدایی از رئال مادرید و پیوستن به اتحاد عربستان اما اجازه نداد که این ستاره به رکورد رونالدو نیز دست پیدا کند.

توپ طلا : برای سال‌ها کریم بنزما، کریستیانو رونالدو را با توپ طلا دیده بود و همواره مشغول تشویق این هم‌تیمی بود. او حتی لوکا مودریچ را نیز با توپ طلا تماشا کرد و بالاخره زمان خودش از راه رسید. کریم این جایزه ارزشمند را در اوج شایستگی به دست آورد. وقتی کریم به مراسم فرانس فوتبال رفت، هیچ‌کس تردیدی نداشت که توپ طلا به او خواهد رسید. بنزما یک ستاره بی‌رقیب برای لمس توپ طلا بود. اولین و آخرین توپ طلای زندگی حرفه‌ای یک ستاره بزرگ.

هت‌تریک نیوکمپ: آخرین لحظه بزرگ کریم بنزما قبل از ترک رئال مادرید هت‌تریک استثنایی او در نیوکمپ روبه‌روی بارسلونا بود. در دیدار برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا، کریم و هم‌تیمی‌ها برای جبران شکست بازی رفت به زمین رفتند و یک برد فوق‌العاده به دست آوردند؛ بردی که در نهایت موجب شد بنزما در آخرین فصل حضور در ترکیب سفیدها بدون جام نماند.