میلان نبرد، ناپولی باخت!

اگرچه میلان هم درست مثل رئال مادرید حریفش را در بازی رفت شکست داده بود، صعود این تیم به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اصلا قابل پیش‌بینی نبود. قبل از شروع دیدار برگشت در استادیوم مارادونا، هواداران ناپولی تصاویری از کواراتسخلیا و اوسیمن را به میلانی‌ها نشان می‌دادند و باور داشتند که با گلزنی این دو بازیکن، به نیمه‌نهایی خواهند رسید. از بین این دو نفر اما فقط یک بازیکن موفق به باز کردن دروازه میلان شد و آن گل هم برای صعود کافی نبود. بیش از آن‌که میلان این بازی را برده باشد، ناپولی با یک نمایش ضعیف و سراسیمه همه چیز را از دست داد.

آریا طاری

 

محکم‌تر از آهن

مردان دفاعی میلان در نبرد با ناپولی، فوق‌العاده ظاهر شدند و با همه وجود به دفاع ایتالیایی پرداختند. مانیان باز هم نشان داد که شایسته لقب «مجیک مایک» است. کالابریا در سمت راست، نفس کوارا را گرفت و اصلا به این بازیکن فرصت عرض‌اندام نداد. توموری و کیائر نیز همه ضربه‌های سر را زدند و در مرکز خط دفاعی بی‌اشتباه بودند. درست مثل تئو هرناندز که در سمت چپ، بسیار باهوش عمل کرد و یکی از شب‌های خوب دوران فوتبالش را پشت سر گذاشت. در مرکز زمین نیز بن‌ناصر یکی از بهترین بازیکنان زمین مسابقه بود و با تلاشی خارق‌العاده فوتبال بازی کرد. این صعود البته بدون استفاده از نبوغ لیائو در خط حمله به دست نمی‌آمد. رافائل لیائو توپی را که از زمین خودی تحویل گرفته بود، تا دروازه حریف جلو برد و در نهایت از آن یک پاس گل محشر برای اولیویه ژیرو ساخت. ژیرو بعد از خراب کردن پنالتی روبه‌روی مرت، به شدت نگران ادامه بازی بود اما این صحنه همه چیز را برای او هم تغییر داد. شاید میلان در این بازی شجاعت زیادی نداشت و شاید در حد یک قهرمان بازی نکرد اما آنها تیم محکمی بودند و حالا موفق شدند برای سومین بار متوالی، ناپولی را شکست بدهند.

شاید میلان مقابل ناپولی شجاعت زیادی نداشت و شاید در حد یک قهرمان بازی نکرد اما آنها تیم محکمی بودند و حالا موفق شدند برای سومین بار متوالی، این تیم را شکست بدهند. مردان دفاعی میلان، فوق‌العاده ظاهر شدند و با همه وجود به دفاع ایتالیایی پرداختند

کوارا، تو مارادونا نیستی!

در طول این فصل بارها و بارها از کواراتسخلیا و تکنیک ناب این بازیکن صحبت شده و شاید همین قرار داشتن در کانون توجه، روی او تاثیر منفی گذاشته است. کوارا در مسابقه با میلان، اصلا حرفی برای گفتن نداشت و شاید ضعیف‌ترین بازیکن زمین مسابقه بود. او کاملا مهار شد و تقریبا هیچ موقعیتی برای ناپولی نساخت. اگر ماجرا به همین جا خلاصه می‌شد، مشکل حادی وجود نداشت اما این بازیکن ضربه پنالتی تیمش را هم از دست داد. ضربه‌ای که شاید اگر اوسیمن زده بود، توپ به تور دروازه مانیان بوسه می‌زد. خیلی‌ها باور داشتند کوارا مارادونای بعدی ناپل است اما کوارادونا فقط یک افسانه بود. چراکه تنها یک مارادونا در تاریخ ناپل وجود خواهد داشت.

ویکتور دیر رسید

ویکتور اوسیمن در همه دقایق این بازی تشنه گلزنی بود اما پاس‌های خوبی دریافت نمی‌کرد. او به خوبی یارگیری شده بود و اصلا موقعیتی برای گلزنی به دست نمی‌آورد. سرانجام در نود و سومین دقیقه بازی، راسپادوری توانست اولین پاس خوب را به ویکتور بدهد و همین پاس کافی بود تا اوسیمن کارش را به درستی انجام دهد. با این حال برای بازگشت ناپولی به بازی دیگر دیر شده بود. اوسیمن تلاش زیادی کرد اما نتوانست ناپلی‌ها را نجات بدهد. شاید این آخرین بازی اروپایی این بازیکن در لباس ناپولی بوده باشد. ویکتور هنوز تصمیم قطعی‌اش را نگرفته اما چلسی و چند باشگاه دیگر، خیلی سخت به دنبال جذب این ستاره در تابستان هستند.

اسپالتی و ماجرای همیشگی

اگر چند هفته قبل می‌شنیدید که ناپولی آماده و مهارنشدنی این فصل ناگهان در یک بازه زمانی کوتاه سه بار به میلان می‌بازد، هرگز چنین چیزی را باور نمی‌کردید اما این اتفاق رخ داد. خاصیت همیشگی تیم‌های اسپالتی نیز دوباره تکرار شد. او در قامت یک مربی، همیشه شروع خوب و پایان بد را در کارنامه‌اش داشته است. تیم اسپالتی این روزها دیگر اصلا شبیه آن تیم شروع فصل نیست. با این حال او شانس آورده که ناپولی توانسته با رقبا اختلاف امتیاز ایجاد کند. اگر این اتفاق رخ نداده بود، بدون شک صدرنشینی سری آ نیز از دست می‌رفت. ناپولی شانس اول فینالیست‌ شدن از این سوی جدول بود اما حتی به نیمه‌نهایی هم نرسید. حملات شلخته و سراسیمه این تیم، اجازه نداده آنها شانسی برای رسیدن به مرحله بعدی به دست بیاورند.

تاریخ‌سازی به سبک پیولی

داستان پیولی و میلان هم داستانی باورنکردنی است. او تنها برای مدتی کوتاه انتخاب شده بود و مسئولان میلان تصمیم داشتند رانگنیک را برای آینده باشگاه در نظر بگیرند اما پیولی آنقدر خوب نتیجه گرفت که در میلان ماند. او فصل گذشته روسونری را بعد از یک دهه قهرمان سری آ کرد و این فصل باشگاه را بعد از 15 سال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند. او با همین ترکیب ساده و این نفرات مصمم، یک معجزه بزرگ را رقم زد. حالا دومین تیم پرافتخار اروپا بعد از سال‌ها به مهمانی باشکوه نیمه‌نهایی دعوت شده است.