عجیب‌ترین ال‌کلاسیکوی این فصل درست بعد از آخرین ال‌کلاسیکوی فصل شروع شده است. جایی که دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید حسابی از خجالت هم درآمده‌اند. جالب اینجاست که در طول این فصل و در جریان نبردهای متوالی دو تیم، خبری از جنجال‌های بزرگ نبود اما حالا همه چیز تحت تاثیر جنجال‌های بین دو باشگاه قرار گرفته است.

پس از آن که مادریدی‌ها اصرار کردند تا در پرونده ارتباط مالی بارسا با نایب‌رییس کمیته داوران لالیگا حاضر باشند و حتی به عنوان بخشی از پرونده نگریرا دخالت داده شوند، روسای باشگاه بارسا از شدت عصبانیت به نقطه جوش رسیدند. آنها سرانجام سکوت‌شان را در این مورد شکستند. لاپورتا در یک کنفرانس خبری جنجالی، از رئال مادرید به عنوان باشگاهی اسم برد که برای دهه‌ها به فوتبال دنیا لطمه زده است. باشگاهی که از نگاه این مدیر، همیشه از داوری سود برده و رابطه خوبی با داورها برقرار کرده است.  اوج صحبت‌های لاپورتا اما «حکومتی» خواندن رئال مادرید بود. اتفاقی که موجب شد باشگاه رئال با انتشار یک ویدئوی چهار دقیقه‌ای، همین اتهام را به بارسا بزند. آنها از بارسا به عنوان تیم محبوب دیکتاتور اسپانیایی ژنرال فرانکو یاد کرده‌اند و حتی از عضویت افتخاری این چهره در این باشگاه صحبت به میان آورده‌اند. این در حالی است که خیلی‌ها فلسفه باشگاه بارسا را مخالفت با فرانکو و اساسا ایستادن برابر دیکتاتوری می‌دانند.

این ماجرای تازه، روابط بارسا و رئال مادرید را به دوران جدیدی کشانده است. سال‌ها قبل و در دوران اول مدیریت لاپورتا در بارسا، او رابطه خوبی با پرز نداشت و اساسا دو باشگاه تنش زیادی را تجربه می‌کردند. از زمان بازگشت لاپورتا اما اوضاع فرق کرده بود. او همواره رابطه نزدیکی با این مدیر داشت و حتی دو طرف در یک جنگ مشترک با لالیگا برای ملحق شدن به پروژه سوپرلیگ قدم

برداشته بودند.

تا قبل از ورود رئال مادرید به پرونده نگریرا، رابطه دو باشگاه در بهترین حالت ممکن قرار داشت اما از زمانی که رئالی‌ها به جنگ علیه بارسا ملحق شدند، همه چیز فرق کرد. کاتالان‌ها البته هنوز خواهان ترک رسمی پروژه ناتمام سوپرلیگ نیستند اما به هر حال بعید است دیگر به توافق مشترکی با رئال مادرید برسند. شاید مدیران لالیگا از چنین جنگی استقبال کنند. چراکه از بین رفتن اتحاد دو باشگاه، راه را برای تحمیل قرارداد سی‌وی‌سی به آنها هموارتر خواهد کرد. به نظر می‌رسد ماه‌های عجیبی در انتظار دو باشگاه رئال و بارسا باشد.

شاید روابط دو تیم به روزهایی برگردد که فیگو تازه از نیوکمپ به برنابئو رفته بود و هواداران بارسا با تعقیب اتوبوس رئال، خواهان ضربه زدن به این بازیکن بودند. به نظر می‌رسد اختلاف نظرها بین دو تیم کاملا جدی شده اما فعلا هیچ ال‌کلاسیکویی در کار نیست و برای تماشای نمود عینی این دشمنی، باید زمان بیشتری منتظر بمانیم.

به هر حال دوران صلح این دو دشمن دیرینه دیگر تمام شده و صحبت‌های جدید دو طرف، همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر می‌رسد رئال و بارسا، آماده یک جنجال تمام‌عیار می‌شوند.