یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: بعد از این همه سال این چه منزلتی است که برای بازنشستگان ایجاد کرده‌اند؟! نه حقوقمان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد، نه خدمات درمانی خوبی می‌گیریم و نه هیچ‌کدام از خدمات رفاهی که برایمان در نظر گرفته‌اند، دردی از ما دوا می‌کند. این خدمات بیشتر تزئینی و برای این هستند که بگویند کاری برای بازنشستگان انجام داده‌ایم.

به گزارش ایلنا، احمد قاسمی با انتقاد از وضعیت خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان گفت: زمان آقای احمدی‌نژاد مقرر شد به بازنشستگان کارت منزلت تعلق بگیرد. یکی از این کارت‌ها همان کارت بلیت مترو و اتوبوس بود که بازنشستگان با پرداخت ۱۵هزار تومان، کارت منزلت با شارژ ۱۵۰هزار تومانی دریافت می‌کردند. این کارت آن زمان جوابگوی یک سال بود اما به تدریج و با بالا رفتن قیمت‌ها ارزش آن کم شد.

وی ادامه داد: امروز دیگر شارژ ۱۵۰هزار تومانی کارت بلیت کارگران و بازنشستگان ارزش قبل را ندارد و نهایتا کفاف یک ماه تا یک ماه و نیم را می‌دهد. قاسمی بیان کرد: کارت رفاهی منزلت، کارت دیگری است که به بازنشستگان می‌دهند. با این کارت هم می‌شود از خدمات سالن‌های ورزشی و... به صورت رایگان استفاده کرد که در مورد این کارت هم معمولا مسئولان باشگاه‌ها بی‌توجهی می‌کنند و معمولا می‌‍‌گویند ظرفیت تکمیل است و نمی‌توانید از خدمات مورد نظر استفاده کنید.

این فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: وامی هم که برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته‌اند به قدری کم است که با آن نمی‌شود هزینه معیشت یک ماه زندگی را پرداخت کرد در حالی‌که فلسفه پرداخت وام باید حل کردن بخشی از مشکلات باشد. همین وام را هم به بازنشستگان به سختی و با شرط و شروط بسیار می‌دهند.