مشت سادیو، سکوت روملو!

فوتبال اروپا آرام آرام به نفس‌گیرترین روزهای ممکن نزدیک می‌شود. حالا اولین دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان انجام شده و در لیگ اروپا نیز تیم‌ها یک مرحله حساس را پشت سر گذاشته‌اند. جالب اینکه هیچ‌کدام از چهار مسابقه این مرحله لیگ قهرمانان، با تساوی تمام نشد و همه بازی‌ها برنده داشتند. سه تیم میزبان و یک تیم مهمان، در این مرحله پیروزی را جشن گرفتند. در لیگ اروپا نیز ماجراهای جذابی رقم خورد و حالا همه چیز به دیدارهای برگشت بستگی خواهد داشت.

آریا طاری

 

یک جابه‌جایی به ضرر همه

شکست روبه‌روی منچسترسیتی با سه گل، تنها خبر مهمی نبود که این هفته از بایرن‌مونیخ مخابره شد. آنها در اتحاد به معنی واقعی کلمه له شدند اما صبح روز بعد از بازی، نشریه معتبر بیلد در خبری حیرت‌انگیز ادعا کرد که بعد از پایان این مسابقه، سادیو مانه با مشت به صورت لروی سانه زده و این دو بازیکن با هم درگیری فیزیکی پیدا کرده‌اند. مانه در لیورپول نیز بارها از پاس ندادن صلاح عصبانی شده بود اما آن‌جا کار هیچ‌وقت به مرحله مشت‌زدن نرسید! حالا اما مانه با این مشت عجیب، فعلا از سوی باشگاه بایرن محروم شده و اجازه همراهی تیمش را ندارد. به نظر می‌رسد انتقال این بازیکن به مونیخ، به ضرر هم بوده است. هم به ضرر خودش، هم به ضرر لیورپول که نتوانست با جدایی این بازیکن کنار بیاید و هم به ضرر بایرن‌مونیخ که اصلا نتوانست با خرید سادیو، جای خالی رابرت لواندوفسکی را پر کند.

روملو علیه نژادپرستی

اینتر تنها تیمی بود که این هفته در لیگ قهرمانان اروپا در زمین حریف برنده شد. آنها با تداوم درخشش لوکاکو، برد بسیار مهمی را در زمین حریف جشن گرفتند و از همین حالا بنفیکا را به لبه پرتگاه بردند. نکته جالب در مورد این بازی، شادی گل لوکاکو بود که حالا از سری آ به لیگ قهرمانان رسیده است. او گل‌هایش را با چشم‌های بسته و اشاره سکوت به سکوها جشن می‌گیرد تا عملا علیه نژادپرستی ژست گرفته باشد. ستاره اینتر همین هفته گذشته، سوژه شعارهای نژادپرستانه در ایتالیا شده بود.

قهرمان ناک‌اوت‌ها

تعجبی ندارد که نام کریم بنزما دوباره در فهرست گلزنان مرحله حذفی لیگ قهرمانان دیده شود. او که این روزها دوباره اوج گرفته و به بهترین فرم برگشته، این هفته دروازه چلسی را هم باز کرد. کریم توانسته در هشت بازی از 9 بازی آخر رئال مادرید در مراحل حذفی لیگ قهرمانان گلزنی کند. او از دیدار برگشت با پی‌اس‌جی در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان تا امروز، به جز دیدار فینال در همه بازی‌های حذفی لیگ قهرمانان گل زده و در این 9 بازی مجموعا 14 گل به ثمر رسانده است. اگر کریم بتواند امسال هم رئال را قهرمان اروپا کند، شانس تصاحب توپ طلای دوم به این ستاره چشمک خواهد زد.

کابوس مگوایر تمام نمی‌شود

یونایتد در غیاب ستاره مصدومش مارکوس رشفورد، یک شب عجیب را روبه‌روی متخصص قهرمانی لیگ اروپا سپری کرد. تیم تن‌هاگ در خانه، با دو گل زودهنگام سابیتزر از حریف جلو افتاد و چیزی نمانده بود یک برد بی‌دردسر را جشن بگیرد اما یک گل به خودی از ماسیالا و یک گل به خودی دیگر از مگوایر، همه چیز را تغییر داد و سویا را به هدفش از این بازی رساند. مگوایر از مدت‌ها قبل در تیم تن‌هاگ نیمکت‌نشین شده و حالا دیگر همه دلیلش را می‌دانند. او در این نبرد به جای لیساندرو مارتینز مصدوم به زمین رفت و بازوبند کاپیتانی را بست اما در نهایت به بهترین بازیکن سویا بدل شد!

شاهکار گلر دوم

یوونتوس آلگری نیز در این هفته برد بسیار سختی را روبه‌روی اسپورتینگ جشن گرفت. نکته خاص این بازی، تپش قلب بیش از حد وویچک شزنی بود که موجب تعویض اجباری این بازیکن شد. ماتیا پرین به جای گلر لهستانی درون چارچوب دروازه یووه قرار گرفت و در دقایق پایانی با یک دبل سیو استثنایی، مانع شکست تیمش شد. به نظر می‌رسید این بهترین سیو هفته فوتبال اروپا بوده است.

باز هم سردار

با وجود فرم خوب در بوندس‌لیگا، لورکوزن نتوانست دیدار خانگی‌اش در لیگ اروپا را ببرد. ورود سردار به زمین اما روی فرار این تیم از شکست تاثیر زیادی داشت. سردار که اواسط نیمه دوم به زمین رفته بود، یک پاس گل هوشمندانه داد تا به روند رویایی‌اش در تیم آلونسو تداوم ببخشد.