آبی جان‌سخت

مسابقه آلومینیوم و استقلال، می‌توانست هر نتیجه‌ای داشته باشد. هر دو تیم به خصوص در دقایق پایانی نیمه اول، موقعیت‌های بسیار زیادی ساختند و تردیدی وجود نداشت که هر دو تیم برای بردن به زمین بازی قدم گذاشته‌اند. با این وجود این استقلال بود که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کرد و یک برد مهم دیگر به دست آورد. بردی که موجب شد فاصله آنها با صدرنشین لیگ، تنها به دلیل تفاضل گل شکل گرفته باشد. تیم ساپینتو با وجود همه حاشیه‌هایی که دارد، با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و تسلیم ماجراهای مدیریتی نمی‌شود. آنها تیمی بی‌نهایت جنگجو با ذهنیت برنده هستند.

آریا طاری

 

این تیم شورانگیز

استقلال ساپینتو از یک جهت به پرسپولیس برانکو شباهت دارد. آنها واقعا مشکلی با گلزنی ندارند و این ویژگی بسیار کلیدی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، آنها کاری کرده‌اند که همه روی خوب بازی کردن‌شان صحه بگذارند، حتی تیم‌های رقیب! استقلال با هدایت مرد پرتغالی، هرگز یک تیم کسل‌کننده

نبوده است.

آنها عالی بازی می‌کنند، خوب موقعیت می‌سازند و در نهایت گل هم می‌زنند. این تیم تقریبا در همه بازی‌ها به گل می‌رسد و در نیم‌فصل دوم لیگ برتر به ازای هر بازی، حداقل دو گل به ثمر رسانده است. این آماری نیست که به سادگی نادیده گرفته شود. این تیم با شایستگی به این رده جدول رسیده و اگر روی دور گلزنی بماند، قهرمانی لیگ را نیز جشن خواهد گرفت.

بدشانس مثل سیدمهدی

رحمتی اواخر نیم‌فصل اول نتایج خوبی با آلومینیوم به دست آورد اما این اواخر این تیم فقط با رقبا مساوی کرده است. با این حال به نظر می‌رسد نمایش‌های اراکی‌ها بهتر از نتایج این تیم هستند. آلومینیوم در همین مسابقه هم حتی می‌توانست استقلال را شکست

بدهد.

آنها در دقایق پایانی نیمه اول، چند بخت رویایی برای گلزنی داشتند اما یک بار سیو خیره‌کننده سیدحسین حسینی استقلال را در بازی نگه داشت و یک بار هم ضربه سر بازیکنان تیم میزبان با بدشانسی مفرط به بیرون رفت تا استقلال از حریف عقب نیفتد و در نهایت نیمه اول با تساوی به پایان برسد. ایرالکو در این بازی به خوبی از بخت‌های گلزنی‌اش استفاده نکرد و همین مساله درنهایت شکست این تیم را رقم زد. تیمی که در این بازی، سزاوار باختن به نظر نمی‌رسید.

خشمگین مثل ساپینتو

بعد از پایان این بازی، ساپینتو هم مثل خیلی دیگر از بازیکنان تیم از مدیرعامل باشگاه ناراضی به نظر می‌رسید. او صحبت‌های بسیار تندی علیه این مدیر انجام داد و با زیر سوال بردن بازگشت او بعد از استعفا، مدعی شد که تا امروز هرگز ندیده که یک مدیر در رسانه ملی علیه بازیکنان تیمش حرف بزند!

جالب اینکه کانال رسمی باشگاه استقلال در تلگرام، ترجمه کاملا متفاوتی از این صحبت‌ها را منتشر کرده و در نسخه مدنظر آنها، سرمربی پرتغالی هیچ انتقادی از مدیرعامل باشگاه انجام نداده است! به هر حال ظاهرا مدیرعامل فعلی آبی‌ها هیچ جایگاهی در بین مربیان و بازیکنان تیم ندارد و دیگر هیچ‌کس به ماندن او در این تیم رای نمی‌دهد.

مهدی با پاسپورت برزیلی

یکی از دلایل مهم اوج‌گیری استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، درخشش ادامه‌دار مهدی قایدی بوده است. بازیکنی که ظاهرا همه گل‌هایش را برای این مقطع فصل گذاشته بود. مهدی در این فصل شروع عجیبی داشت و تا مدت‌ها فقط یک گل زده در کارنامه‌اش دیده می‌شد اما در نیم‌فصل دوم دوباره به همان بازیکنی تبدیل شد که همه هواداران استقلال انتظارش را می‌کشیدند.

فرمانده کوچک آبی‌ها، این هفته دروازه آلومینیوم را نیز به زیبایی باز کرد و سه امتیاز مهم دیگر را نیز برای استقلال نگه داشت. اگر تیم ریکاردو بتواند قهرمانی لیگ را به دست بیاورد، تاثیر این گل روی این قهرمانی بسیار زیاد بوده است.

وقتی همه جواب می‌دهند

یکی از نکات جالب در استقلال، درخشیدن همه بازیکنانی است که حتی از روی نیمکت بلند می‌شوند تا برای تیم بازی کنند. این هفته زبیر نیک‌نفس در ترکیب اصلی قرار گرفت و بسیار هم خوب بازی کرد. درست همان‌طور که جعفر سلمانی در ترکیب اصلی استقلال درخشیده و بازیکن مهمی برای این تیم شده است. به نظر می‌رسد در تیم ساپینتو، اصلا فاصله‌ای بین نفرات اصلی و ذخیره وجود ندارد و همه به خوبی می‌توانند کارشان را انجام بدهند.

آندو و نقش تازه

یکی از تماشاگران مهم این بازی، مربی تیم ملی آندو تیموریان بود. چهره‌ای که سال‌ها در ترکیب تیم ملی جنگید و با همه وجود بازی کرد، مدت کوتاهی کاپیتان ایران شد و حالا در قامت یک مربی در کادر فنی حضور دارد. آندو در بین استقلالی‌ها نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به نظر می‌رسد از این تیم استقلال در لیگ بیست و دوم، چندین بازیکن در اردوی تیم ملی حاضر باشند و آندو نیز به عنوان مربی کمک لازم را نسبت به این نفرات انجام بدهد.