توفان علی، بازگشت سردار!

سه ستاره ملی‌پوش فوتبال ایران، هفته جالبی را در فوتبال اروپا سپری کردند. علیرضا جهانبخش موفق شد دروازه تیم سابقش را باز کند و همچنان نقش مهمی در تیم صدرنشین لیگ هلند داشته باشد، مهدی طارمی هم روبه‌روی تیم سابقش گل نزد اما درخشید و یکی از دلایل پیروزی تیمش بود. غافلگیرکننده‌ترین نمایش هفته اما سهم سردار آزمون شد. بازیکنی که بعد از مدت‌ها به ترکیب لورکوزن برگشت و به همه نشان داد که قادر است چه کارهای بزرگی انجام بدهد. سردار این هفته گل نزد اما نمایش‌اش حتی بیشتر از زدن گل برای لورکوزن ارزشمند به نظر می‌رسید.

آریا طاری

 

علی جی؛ در رویای قهرمانی

علیرضا جهانبخش سال‌های زیادی را در فوتبال هلند سپری کرده اما هیچ‌وقت قهرمان این لیگ نشده است. او و تیمش اما حالا صدرنشین لیگ این کشور هستند و شانس خوبی برای بردن جام دارند. جهانبخش بعد از درخشش هفته گذشته روبه‌روی آیندهوون، به ترکیب ثابت تیمش رسید و در پست وینگر راست مقابل تیم سابقش در فوتبال هلند یعنی آلکمار به میدان رفت. او در همان نیمه اول بازی به خوبی با یک ضربه سر تماشایی، سانتر هم‌تیمی‌اش را به گل تبدیل کرد تا به فرم ایده‌آل این روزها در لیگ هلند ادامه بدهد. خیلی‌ها انتظار داشتند علیرضا بعد از باز کردن دروازه آلکمار خوشحالی نکند اما این گل برای او بسیار مهم بود و او گلزنی را حتی برابر تیم سابقش جشن گرفت. قبل از به ثمر رسیدن این گل، فاینورد از حریف عقب بود اما توانست کار را به تساوی بکشاند و در نهایت هم پیروز این مسابقه لقب بگیرد. این برد مهم، فاینورد را در صدر جدول لیگ هلند حفظ کرد. تیمی که امیدوار است در این فصل بعد از سال‌ها جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

مهدی هم مثل جهانبخش، این هفته روبه‌روی تیم سابقش قرار گرفت. تیمی که او را به فوتبال پرتغال معرفی کرده بود. مهدی این روزها مهره قابل اعتماد کنسیسائو نیز به شمار می‌رود. مردی که این هفته دستورات تاکتیکی را با نوشتن متنی برای طارمی و فرستادنش برای او، به تیم منتقل می‌کرد

سردار آزمون، تولد دوباره

ژابی آلونسو این هفته تصمیم مهمی گرفت و تقریبا برای اولین بار از سردار آزمون در ترکیب ثابت یک نبرد بوندس لیگایی استفاده کرد. سردار در این بازی، مهاجم مرکزی تیمش بود و یک نمایش فوق‌العاده داشت. آزمون در نیمه اول بازی با یک توپ‌ربایی استثنایی، خط دفاعی حریف را تهدید کرد. او که در این فصل هیچ گلی نزده و به شدت تحت فشار قرار داشت، می‌توانست ضربه خودخواهانه‌ای به توپ بزند اما تصمیم گرفت کار مطمئن‌تری انجام بدهد و توپ را به ندیم امیری بسپارد. این ضربه در نهایت به تور دروازه رسید تا سردار صاحب یک پاس گل مهم در این فصل شود. آزمون در این بازی، کارهای مهم زیادی انجام داد و کاری کرد که آلونسو او را 90 دقیقه در ترکیب نگه دارد. او هم برای تیمش پنالتی گرفت و هم در نیمه دوم، تیر دروازه را به لرزه درآورد و پاتریک شیک روی توپ برگشتی در همین صحنه، دروازه را باز کرد. اگر بدشانسی سردار نبود، او به اولین گل بوندس لیگایی این فصل هم می‌رسید. اتفاق بد برای این بازیکن اما شکست لورکوزن در این نبرد بود. تیم ژابی آلونسو باز هم در خط دفاعی ضعیف ظاهر شد و با وجود زدن دو گل، مسابقه را با نتیجه سه بر دو واگذار کرد. حتی با وجود باختن در این جدال، آزمون نمایش بسیار خوبی در این بازی داشت. اتفاقی که می‌تواند جایگاه او را در این تیم متحول کند. سردار تشنه بازی کردن است و می‌خواهد بخشی از ترکیب ثابت تیمش باشد. اگر او بتواند این فرم را حفظ کند، شانس خوبی خواهد داشت تا در دیدار انتقامی اروپایی تیمش با موناکو نیز برای ژابی آلونسو به میدان برود.

مهدی طارمی؛

چشمه‌ای که نمی‌‌جوشد

اوضاع برای مهدی طارمی در فوتبال پرتغال، خیلی سخت‌تر از گذشته شده است. مدافع‌ها خیلی بیشتر از قبل مراقب او هستند و داورها هم خیلی سخت برایش پنالتی می‌گیرند. مهدی هم مثل جهانبخش، این هفته روبه‌روی تیم سابقش قرار گرفت. تیمی که او را به فوتبال پرتغال معرفی کرده بود. مهدی این روزها مهره قابل اعتماد کنسیسائو نیز به شمار می‌رود. مردی که این هفته دستورات تاکتیکی را با نوشتن متنی برای طارمی و فرستادنش برای او، به تیم منتقل می‌کرد. با این حال آمار گلزنی مهدی این اواخر چندان ایده‌آل نبوده است. او نتوانسته مثل فصول قبلی برای پورتو گلزنی کند و این ماجرا کمی نگران کننده به نظر می‌رسد. با این حال همه در انتظار رویارویی او با اینتر هستند تا شاید مهدی دوباره در لیگ قهرمانان، درخشش زیادی برای تیم پرتغالی داشته باشد. ستاره ایرانی پورتو برای منتقل شدن به تیمی بزرگ‌تر، باید آماری بهتر را در این فصل از خودش رقم بزند. برخلاف انتظارها، جام جهانی به سکوی پرتاب او تبدیل نشد و نتوانست مهدی را از لیگ پرتغال جدا کند. حالا باید صبر کرد و دید که تا پایان این فصل چه اتفاقی برای او رخ می‌دهد. بدون شک درخشش در لیگ قهرمانان و نزدیک کردن پورتو به مراحل پایانی، می‌تواند شرایط فوق‌العاده‌ای برای این ستاره در فوتبال اروپا بسازد.