دومین دیدار تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقات فوتسال منطقه مرکزی آسیا موسوم به کافا، به یکی از ماندگارترین رقابت‌های این تیم تبدیل شد. جایی که شاگردان فروزان سلیمانی برابر تاجیکستان قرار گرفتند و توانستند 16 بار دروازه حریف خود را باز کنند و حتی یک گل هم دریافت نکنند.

ملی‌پوشان ایران 9 گل را در نیمه نخست و هفت گل را در نیمه دوم این بازی به ثمر رساندند. نکته مهم این جشنواره گل اما درخشش ساراشیربیگی است که توانست یک دبل هت‌تریک شیرین را ثبت کند. فرشته کریمی هم توانست سه گل به ثمر برساند و مارال ترکمان دو بار موفق به گلزنی به تاجیکستان شد.

مهسا کمالی، الهام عناف‌جه، نسترن مقیمی، نازنین استکی و زیبا افروغ نیز هر کدام یک بار توپ را از خط دروازه حریف عبور دادند تا بیش از نیمی از ترکیب 14 نفره ایران پای‌شان به گل باز شود.  

این برد مقتدرانه در شرایطی رقم خورد که یک ایرانی هدایت تیم تاجیکستان را بر عهده دارد. مصطفی افشاری که یکی از باتجربه‌ترین مربیان فوتسال است، سال‌ها سابقه فعالیت در فوتسال تاجیکستان را دارد و بیش از پنج سال هم هست که روی نیمکت تیم ملی بانوان این کشور می‌نشیند. این موضوع به نوعی یک نبرد ایرانی را در زمین مسابقه رقم زد و سلیمانی و دخترانش، فاتح مقتدر این جنگ بودند.

تیم ایران در اولین مسابقه قرقیزستان را با نتیجه پنج بر صفر شکست داد و در سومین و آخرین دیدار خود دوشنبه، ۱۰ بهمن ساعت 12:30 به وقت ایران به مصاف ازبکستان میزبان می‌رود.

فوتسال بانوان ایران همیشه حریف مدعی‌ای در مسابقات آسیایی بوده ولی با این حال میزبان هم برای نگه داشتن جام در خانه تلاش می‌کند. مسابقات کافا از جمعه، هفتم بهمن با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان آغاز شده است.