کلاسیک برزیلی!

نمایش شیخ دیاباته روبه‌روی ذوب‌آهن، فقط یک پیام داشت. اینکه او هنوز آماده نیست و فاصله زیادی با تبدیل شدن به یک گلزن تمام‌عیار در پرسپولیس دارد. وضعیتی که برای عیسی آل‌کثیر نیز به وجود آمده و او هم بعد از مصدومیت، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. شاید پرسپولیس در هیچ بخشی از زمین، دچار کمبود بازیکن نباشد اما خرید یک مهاجم گلزن، درست همان چیزی است که این تیم را تکمیل خواهد کرد. ظاهرا آنها مهاجم مدنظرشان را هم انتخاب کرده‌اند. ستاره‌ای که متولد برزیل است و حتی سابقه بردن سوپرلیگ این کشور را هم دارد.

آریا رهنورد

 

دیر اما     امیدوارکننده

لیاندرو پریرا، فوتبال را در زادگاهش برزیل شروع کرد. او هم مثل خیلی دیگر از برزیلی‌ها، در نوجوانی مسیر حرفه‌ای را انتخاب کرد اما برخلاف بسیاری از هموطنانش، زمان نسبتا زیادی را برای حرفه‌ای شدن پشت سر گذاشت. او تا قبل از 20 سالگی، هنوز در رده بزرگسالان فوتبال  برزیل به میدان نرفته است. این در حالی است که بسیاری از استعدادهای فوتبال برزیل در حوالی 17 سالگی خودشان را به لیگ بزرگسالان این کشور می‌رسانند. در مورد پریرا، همه چیز به تدریج اتفاق افتاد. با این وجود اولین مربیان او و همچنین بازیکنانی که در کنارش به زمین می‌رفتند، به خوبی می‌دانستند که او استعداد زیادی دارد و می‌تواند به فوتبالیست خوبی تبدیل شود. پریرا برای مدتی در سطوح پایین‌تر فوتبال برزیل بازی کرد اما در سال 2014 بالاخره توانست فرصت بازی در سری آ فوتبال برزیل را به دست بیاورد. یک فرصت بزرگ برای بازیکنی که تشنه درخشیدن در این لیگ بود.

پریرا برای مدتی در سطوح پایین‌تر فوتبال برزیل بازی کرد اما در سال 2014 بالاخره توانست فرصت بازی در سری آ فوتبال برزیل را به دست بیاورد. یک فرصت بزرگ برای بازیکنی که تشنه درخشیدن در این لیگ بود

ستاره متولد شد

پریرا در سال 2014 به تیمی پیوست که به تازگی به سری آ صعود کرده بود. او به چاپه‌کوئنسه ملحق شد. تیمی که امروز به خاطر ماجرای سقوط پروازش به یاد آورده می‌شود. به هر حال لیاندرو شروع خوبی در این تیم نداشت و اوضاع برایش در این تیم به شکل نگران‌کننده‌ای پیش می‌رفت. در چهار ماه پایانی فصل اما همه چیز تغییر کرد و این بازیکن ناگهان به ستاره بی‌چون و چرای باشگاه تبدیل شد. او در این چهار ماه 10 گل برای تیمش زد و به شدت موردتوجه باشگاه‌های مطرح فوتبال برزیل قرار گرفت. کورینتیانس اولین باشگاه بزرگی بود که برای جذب این مهاجم پیش‌قدم شد اما پریرا در یک تصمیم جنجالی، پیشنهاد باشگاه پالمیراس را پذیرفت. اتفاقی که خشم هواداران کورینتیانس را به همراه داشت و موجب شد او در بین طرفداران این باشگاه منفور شود. در پالمیراس اما همه از خرید این بازیکن بااستعداد استقبال کردند.

از پالمیراس تا بروژ

دوران طولایی پریرا با پیوستن به باشگاه بزرگ پالمیراس شروع شد. او در 11 بازی اول سری آ با پیراهن این تیم 6 گل زد و این بار توجه تیم‌های خارجی را نیز به طرف خودش جلب کرد. باشگاه بروژ در لیگ بلژیک اولین باشگاهی بود که برای جذب این بازیکن درخواست رسمی داد. او تنها هفت ماه بعد از پیوستن به پالمیراس با این پیشنهاد روبه‌رو شد و آن را پذیرفت. شاید در آن مقطع بهتر بود که لیاندرو به پیشرفت در فوتبال برزیل ادامه می‌داد اما ظاهرا او نقشه‌های دیگری برای خودش داشت. پریرا با بروژ به قهرمانی فوتبال بلژیک هم رسید اما هرگز جای ثابتی در این باشگاه به دست نیاورد و هرگز هم موفق به گلزنی در لیگ بلژیک نشد. بعد از این دوران ناموفق، ستاره برزیلی با یک قرارداد قرضی به پالمیراس برگشت و این بار با پالمیراس لیگ برزیل را برد. او در این دوران عملکرد خوبی داشت و در بین هوادارها نیز محبوب بود.

متخصص آسیا

پریرا بعد از چندین سال حضور در فوتبال برزیل، از این کشور جدا شد و به پیشنهادهای آسیایی‌اش پاسخ مثبت داد. او به لیگ ژاپن رفت و برای مدتی در این کشور بازی کرد. لیاندرو در سه تیم مختلف فوتبال ژاپن توپ زد و فراز و نشیب‌های زیادی در این لیگ داشت. گامبا اوزاکا آخرین مقصد این فوتبالیست در کشور سامورایی‌ها بوده است. بازیکنی که در این تیم آمار خوبی خلق نکرده و حالا در 31 سالگی به قراردادش با این باشگاه پایان داده است. ظاهرا او آماده می‌شود تا یک چالش جدید را بپذیرد و بعد از بازی در برزیل، بلژیک و ژاپن، راهی فوتبال ایران شود. احتمالا دستیار برزیلی یحیی نیز در این انتقال نقش داشته است.

پریرا چه چیزی به پرسپولیس اضافه می‌کند؟

اولین ویژگی مهم در مورد پریرا، قد و قامت این بازیکن است. ستاره‌ای با قد یک متر و 90 سانتی‌متری، می‌تواند روی هوا به تیم یحیی کمک کند. او اساسا شم گلزنی بالایی نیز دارد اما باید دید که به لحاظ جسمی در چه سطحی از آمادگی است. لوکادیا یک بازیکن چارچوب‌شناس در پرسپولیس بود و حالا قرمزها به دنبال مهره‌ای برای جانشینی او هستند. آنها باید مطمئن شوند که پریرا تا پایان قراردادش در تهران می‌ماند و مثل مهاجم قبلی، ناگهان تصمیم به ترک این تیم نمی‌گیرد.