ظاهرا روزی وجود ندارد که مهدی تاج و دار و دسته‌اش در فدراسیون فوتبال، برگی از شاهکارهای تازه‌شان را رو نکنند. اخیرا فایل صوتی رئیس فدراسیون فوتبال در مشهد لو رفته است. فایل کوتاهی که حاوی نکات بسیار جالبی در مورد شیوه اداره فدراسیون فوتبال ایران است.

مهدی تاج اخیرا به مشهد سفر کرد تا در جلسه هیات فوتبال خراسان رضوی حضور پیدا کند. به صورت همزمان شایعه‌های زیادی نیز در فضای مجازی به راه افتاد. شایعه‌هایی که از غیبت بحث‌برانگیز احسان اصولی در جلسه نشات گرفتند و حتی زمزمه‌های برکناری او از مقام سخنگویی فدراسیون و جدایی‌اش از هیات فوتبال را جدی کردند.

به دلیل انتشار همین بهانه‌ها، قرار شد مهدی تاج در یک نشست خبری به سوال‌های خبرنگاران مشهدی پاسخ بدهد. با این وجود او ناگهان تصمیم گرفت جلسه را لغو کند و خبرنگارها را به بیرون از سالن ببرد. تاج در یک اقدام باورنکردنی، حاضر نشد به سوالات جواب بدهد و تنها یکی از خبرنگارها را پذیرفت که ظاهرا فردی تاییدشده از سوی خودش بود.

رئیس فدراسیون فوتبال به همین سادگی قید جواب دادن به سوال‌ها را زد. فایل صوتی منتشرشده نیز نشان می‌دهد که او عملا در حال دیکته کردن سوال به خبرنگار بوده است. تاج با جدیت تمام اعلام کرد که به هیچ سوال دیگری جواب نمی‌دهد و فقط به دو سوال که از سوی خودش تعیین می‌شود جواب خواهد داد. او حتی ترتیب پرسیدن سوال‌ها ر ا هم با خبرنگار مدنظرش هماهنگ کرد و اساسا همه چیز را به صورت مهندسی‎شده و برنامه‌ریزی شده پیش برد.

خروجی حرف‌های تاج هم این بود که احسان اصولی با قدرت(!) به کارش ادامه می‌دهد و همچنان سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌ماند. شاید این اتفاق تعجبی هم ندارد. به نظر می‌رسد در بسیاری از موارد، جنس مصاحبه‌ها از نفر اول فدراسیون فوتبال ایران در دوران تاج دقیقا به همین منوال بوده و حالا فقط نقاب‌ها کمی شل شده‌اند.

اگر تصور می‌کنید ماجرایی شبیه به این، در نهایت موجبات برکناری تاج را رقم خواهد زد، سخت در اشتباه هستید. این مدیر با رسوایی‌های بزرگ‌تری نیز برکنار نشده و حتی بعد از فاجعه قرارداد ویلموتس، دوباره رئیس فدراسیون فوتبال شده است. نهایتا اگر فشارها روی تاج زیاد شوند، بیماری قلبی سیار او دوباره برمی‌گردد و آقای رئیس مدتی به استراحت می‌رود تا باز هم راهی فدراسیون شود و شاهکار تازه‌ای بسازد.

حالا می‌توان این مصاحبه تاج را با صحبت‌های قبلی او در تلویزیون مقایسه کرد. وقتی که مدام به مجریان برنامه هجوم می‌برد و هر سوال آنها را با حملاتی عجیب و زشت پاسخ می‌داد. ظاهرا گناه آن مجریان این بود که قبل از شروع برنامه، سوال‌ها را با آقای تاج هماهنگ نکرده بودند.

ظاهرا آقای رئیس دوست داشته آنها هم درست مثل خبرنگار مشهد، فقط کلمه «چشم» را توی دهان داشته باشند و به جز چشم، چیز دیگری نگویند! اسم این کار هر چه باشد، مصاحبه نیست. اسم این کار هر چه باشد، پاسخگویی نیست. اما با مدل مدیریت خاص مهدی تاج، این چیزها دیگر عجیب به نظر نمی‌رسند.