در روزهای اخیر از «ابراهیم توره» به عنوان جانشین احتمالی گرو نام می‌برند اما آیا این بازیکن می‌تواند مشکلات هجومی این فصل استقلال را به حداقل برساند؟ 

ابراهیم توره، چهره‌ای آشنا برای هواداران فوتبال در ایران به شمار می‌رود و این اواخر با قلب‌های آبی در اینستاگرام، به نوعی پیشنهاد استقلالی‌ها را تایید کرده است. این فوروارد سنگالی در لیگ برتر هفتم با لباس پیکان چهره شد و سپس به پرسپولیس پیوست و دوران ناامیدکننده‌ای را در این باشگاه سپری کرد. قرار گرفتن او در «داگ هاوس» ذهنی افشین قطبی و البته محرومیت عجیبش درست قبل از دربی، هنوز از ذهن هواداران پرسپولیس پاک نشده است. 

توره پس از پرسپولیس، در سپاهان فوق‌العاده ظاهر شد و استانداردهایی فراتر از سطح فوتبال ایران را به نمایش گذاشت. او در عجمان امارات نیز خوش درخشید و توانست از این تیم به موناکو منتقل شود. موناکو که در سطح دوم فوتبال فرانسه به سر می‌برد، با درخشش توره به لوشامپیونه برگشت اما باشگاه دیگر علاقه‌ای به حفظ این مهاجم نداشت و به دنبال خریدهای بزرگ‌تری مثل فالکائو بود. دوران افول ابراهیم بعد از ترک موناکو آغاز شد. او برای مدتی در النصر امارات بازی کرد و سپس به لیائونینگ چین رفت. او در این باشگاه تنها 10 بازی انجام داد و فقط موفق به زدن دو گل شد. 

توره نتوانست سرمربی این تیم را راضی کند و مدتی برای تیم ذخیره‌های باشگاه به میدان رفت. این مهاجم سپس به آژاکسیو در لیگ دو فرانسه رفت و بعد از زدن 6 گل در 17 مسابقه، از این باشگاه نیز کنار گذاشته شد تا در شرایط فعلی، بدون تیم باشد. حتی باشگاه‌های عربی نیز این اواخر برای جذب توره اقدام نکرده‌اند. وینفرد شفر به خوبی می‌داند که دیگر فرصت اشتباه کردن در خرید بازیکنان خارجی را ندارد و اشتباه بعدی ممکن است شغل او در استقلال را به خطر بیندازد. 

توره در 33 سالگی، دیگر انرژی سابق را ندارد و شاید به همین خاطر است که این اواخر هیچ باشگاهی به این بازیکن نزدیک نشده است. او در سال‌های گذشته آمار درخشانی نداشته و ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده است. نباید فراموش کرد که توره بهترین سال‌های فوتبال را پشت سر گذاشته و دیگر آینده چندانی را پیش روی خود احساس نمی‌کند. علاوه بر این، او به خوبی با شرایط  فوتبال ایران نیز آشنایی دارد و احتمالا دستمزدی بیشتر از گرو طلب خواهد کرد. شاید هنوز ذره‌ای از نبوغ در ساق‌های ابراهیم باقی مانده باشد و شاید او هنوز بتواند به استقلال کمک کند.

 این احتمال را نیز باید در نظر گرفت که خرید این ستاره، خط حمله آبی‌ها را از چاله خارج کند و به چاه بیندازد.