مراکش و پرتغال، امشب در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر مقابل هم قرار می‌گیرند. پیش از این بازی عبدالرزاق خیری که در جام جهانی 1986 دو گل به پرتغال زد و باعث صعود تیمش به مرحله بعدی شد، پیش‌بینی جالبی از نتیجه این بازی داشت. عبدالرزاق خیری گفت:«مراکش در بازی روز شنبه برابر پرتغال قادر به ایجاد شگفتی جدیدی است. ماموریت آسانی نخواهد بود، اما من به آن ایمان دارم. بازی در یک کشور عربی با حضور مستمر هواداران مراکشی یک موهبت است.» شاگردان ولید الرکراکی در صورت شکست دادن پرتغال نخستین تیم آفریقایی در تاریخ خواهند بود که به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی صعود می‌کنند.

جلاد مراکشی پرتغال با اشاره به بازی جام جهانی 1986 نیز خاطر نشان کرد:«پس از دو تساوی برابر لهستان و انگلیس فشارها به اوج خود رسید. پرتغال تیمی ترسناک بود، اما ما هم امیدهای یک کشور، قاره و تمام جهان را به دوش کشیدیم. از نظر ذهنی کار آسانی نبود، اما تلاش‌مان را کردیم. وقتی دو گل زدم خوشحالی‌ام وصف‌ناشدنی بود. بازیکنانی را که فقط در تلویزیون تماشا می‌کردیم شکست داده بودیم. هیچ‌کس به ما اعتقاد نداشت، اما این کار را کردیم! ما عشق مردم را به دست آوردیم و مهم‌تر از همه راه را برای حضور بیشتر کشورهای آفریقایی در جام جهانی فراهم کردیم.»

مراکش با شکست دادن اسپانیا در ضربات پنالتی در مرحله یک‌هشتم نهایی، با انگیزه و روحیه بسیار بالایی برای دیدار با پرتغال آماده شده است. روحیه مراکشی‌ها آنقدر بالا است که هیچ بعید نیست آنها یکی دیگر از مدعی‌های قهرمانی جام را هم کنار بزنند. هرچه باشد، فوتبال ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است.