بهشت اندازه ما نیست!

تیم ملی حالا به اردوی اتریش رسیده و ستاره‌ها در وین برای ماجراجویی آماده می‌شوند. البته که این فهرست نهایی تیم ملی نیست اما بعید به نظر می‌رسد که کارلوس کی‌روش تغییر چندانی در این لیست به وجود بیاورد. بازیکنانی که با وجود حضور در اردوها جایی در فهرست اردوی اتریش ندارند، احتمالا باید با تیم ملی وداع کنند. اگر بازیکنی از تیم اصلی آسیب نبیند تا از سوی کی‌روش خط بخورد، همه این مهره‌ها باید جام جهانی را از صفحه تلویزیون دنبال کنند.

آریا  رهنورد

 

مهدی شیری؛ این آخرین دعوت بود؟

دعوت شدن شیری به اردوی تیم ملی از سوی اسکوچیچ همیشه سروصدای زیادی به پا می‌کرد. مهدی در اولین فهرست تیم کی‌روش نیز حاضر بود اما از سوی او برای اردوی اتریش دعوت نشد. در این شرایط سنی، بعید است که شیری دیگر شانسی برای بازی در تیم ملی داشته باشد. صالح حردانی، صادق محرمی و رامین رضاییان، سمت راست تیم ملی را بیمه کرده‌اند. شیری با وجود حضور در چند اردو، حتی یک بار هم در یک مسابقه برای تیم ملی به میدان نرفته و احتمالا دوران حضورش در این تیم بدون بازی به پایان خواهد رسید.

عارف آغاسی؛ قربانی یک رقابت فشرده

بازگشت به فولاد بعد از تجربه ناموفق استقلال، عارف را احیا کرد اما این موضوع برای ماندن او در تیم ملی کافی نبود. ستاره‌هایی مثل پورعلی‌گنجی، شجاع، کنعانی و مجید حسینی کار را برای انتخاب هر مدافع دیگری دشوار می‌کنند. شاید در صورت انتخاب نکو به عنوان دستیار کی‌روش، شانس عارف برای رسیدن به تیم ملی کمی بیشتر شود اما در شرایط فعلی بعید است او یکی از مسافران قطر لقب بگیرد.

سامان فلاح؛ بازیکنی برای آینده

بازیکنی مثل سامان فلاح اصلا نباید از خط خوردن از تیم ملی ناراحت باشد. او هنوز فرصت زیادی برای درخشیدن در این تیم خواهد داشت. جوان‌ترین کاپیتان این روزهای لیگ برتر باید به درخشش در ترکیب پیکان ادامه بدهد. بدون شک او دیر یا زود دوباره به تیم ملی دعوت خواهد شد. فلاح اعتماد به نفس بسیار خوبی دارد و از دست دادن جام جهانی، تغییری در این اعتماد به نفس به وجود نخواهد آورد.

آرمین سهرابیان؛ مرگ تدریجی یک رویا

دوران فوتبال آرمان، دوران پرنوسانی بوده است. او بعد از فراز و نشیب‌های زیاد در گل گهر به یک ستاره تبدیل شده اما هنوز نتوانسته در یک مسابقه رسمی یا دوستانه لباس تیم ملی را بپوشید. آرمین هم در اردوی داخلی تیم حاضر بود اما در نهایت به فهرست اردوی اتریش راه پیدا نکرد.

مهدی مهدی‌پور؛ خوب بود اما کافی نه

هافبک میانی استقلال روزهای خوبی را در این باشگاه پشت سر می‌گذارد اما این فرم برای ماندن در تیم ملی کافی نبوده است. مهدی در دوران اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد و سه بار هم برای این تیم به میدان رفت. او هافبک موردعلاقه اسکو بود اما ظاهرا کارلوس کی‌روش فعلا اعتقادی به سبک بازی‌اش ندارد.

محمد کریمی؛ به درخشش ادامه بده

کریمی در 26 سالگی، به یک بازیکن باتجربه در لیگ برتر بدل شده است. بازیکنی که از لیگ شانزدهم برای سپاهان بازی می‌کند و حالا حسابی در این تیم جا افتاده است. با این حال کی‌روش اساسا علاقه زیادی به دعوت از پلی میکرها به تیم ملی ندارد و کریمی نیز به اردوی اتریش دعوت نشده است.

یاسین سلمانی؛ ستاره 2026؟

بدون شک یاسین یکی از بهترین‌های لیگ بیست و دوم بوده است اما کی‌روش فعلا قصد ندارد این بازیکن را با تیمش به جام جهانی ببرد. کاپیتان تیم ملی امید اما می‌تواند چهار سال دیگر یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای این تیم در مسیر رسیدن به جام جهانی 2026 باشد. یاسین با حفظ این کیفیت، بازیکن مهمی برای آینده تیم ملی خواهد شد.

رضا اسدی؛ ماجرای ناتمام

خیلی‌ها تصور می‌کردند اسدی به سرنوشت رضا حقیقی دچار می‌شود و به جام جهانی می‌رود اما این اتفاق تا این لحظه برای او دور از ذهن به نظر می‌رسد. اسدی اما باید به بازی‌های خوبش در لیگ برتر ادامه بدهد و این شانس را همچنان برای خودش زنده نگه دارد.

مهدی حسینی؛ یک تجربه جذاب

او هم یکی دیگر از نفراتی است که در دو اردوی آخر تیم ملی حاضر بوده اما هیچ مسابقه‌ای برای این تیم انجام نداده است. مهدی حسینی از مس رفسنجان به تیم ملی دعوت شده و در 29 سالگی در یک قدمی حضور در جام جهانی بوده است. این هافبک اما فعلا از سوی کی‌روش از تیم ملی جدا شده است.

محمد خدابنده‌لو؛

پسری برای فردا

حضور در همین اردو نیز یک تجربه جذاب برای محمد بود. هافبک گل گهر استعدادهای بسیار زیادی دارد و یکی از سرمایه‌های مهم فوتبال ایران برای آینده است. خدابنده‌لو شاید بعد از جام جهانی برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به تیم ملی ایران دعوت شود.

محمد محبی؛ آن تصمیم اشتباه بود؟

محبی در دوران ویلموتس بازیکن ثابت تیم ملی بود اما بعد از رفتن به لیگ پرتغال و نیمکت‌نشینی در این لیگ، دیگر در حوالی تیم ملی آفتابی نشد. کی‌روش او را به اردوی آخر تیم فراخواند اما نام این وینگر بوشهری را در فهرست نهایی قرار نداد. شاید اگر محبی در لیگ برتر ایران مانده بود، حالا شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی داشت. یک رفت و برگشت به اروپا اما او را کمی از اهداف بزرگش دور کرد.

مهدی قایدی؛ کجایی باشو؟

از دست دادن جام جهانی بدون شک یک ضربه بسیار بزرگ برای مهدی قایدی خواهد بود. او در بسیاری از نبردهای انتخابی پای ثابت تیم ملی بود اما چند اردوی اخیر را از دست داد و حضور در اردوی کی‌روش هم شرایط را برایش عوض نکرد. قایدی در لیگ برتر ایران یک ستاره بود اما رفتن به امارات شرایط خوبی را برایش رقم نزد. به نظر می‌رسد این بازیکن بیشتر روی زندگی شخصی تمرکز کرده و این مساله روند پیشرفت فوتبالش را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

سعید صادقی؛ درخشش دیرهنگام

سعید که بعد از درخشش در گل گهر به تیم ملی دعوت شده بود، در فهرست اول کی‌روش هم قرار گرفت. او حالا برای پرسپولیس بازی می‌کند. هم‌پست بودن با چند ستاره مثل جهانبخش و قلی‌زاده، موجب شده است صادقی نتواند خودش را به اردوی تیم ملی برساند. در این شرایط سنی، کار او برای ماندن در این تیم در آینده نیز بسیار سخت و نفس‌گیر خواهد بود.

شهریار مغانلو؛ پشت ترافیک هجومی

شهریار یکی از بهترین مهاجم‌های لیگ برتر ایران است اما رقابت با سردار، طارمی و کریم ساده نخواهد بود. او فصل گذشته در سپاهان عملکرد خوبی داشت اما فوق‌العاده نبود. مغانلو در این فصل نیز فقط یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است. رسیدن به تیم ملی با این آمار تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد.

علی علیپور؛ پسر بدون شانس

یکی از انگیزه‌های مهم علیپور از رفتن به اروپا، دعوت شدن به تیم ملی بود. او بالاخره به این هدف هم رسید اما اسکوچیچ بعد از یک اردو، از تیم ملی رفت و کی‌روش نیز علیپور را به این تیم دعوت نکرد. علی هم به نوعی قربانی ترافیک هجومی تیم ملی شده است. او فوروارد خوبی به نظر می‌رسد اما کنار زدن مهاجمان فعلی، دشوار خواهد بود.

کاوه رضایی؛ نشد، نشد، نشد!

کاوه به ایران آمد تا بیشتر دیده شود و به تیم ملی برسد اما این اتفاق در عمل رخ نداد. استقلالی‌ها نتوانستند نام او را در فهرست قرار بدهند و کاوه راهی تراکتور شد. او یکی دیگر از مهاجمان خوبی است که شانس چندانی برای رسیدن به جام جهانی ندارد.

امیرحسین حسین‌زاده؛

یک  جای خالی در قطر

بعد از یک فصل درخشان در ایران، راهی بلژیک شد اما به موازات این تصمیم، تیم ملی را از دست داد. در تیم ملی وینگرهای زیادی وجود دارند و دعوت شدن امیرحسین فعلا دور از ذهن به نظر می‌رسد.

سروش رفیعی؛ فانتزی‌باز مغضوب کی‌روش!

سرمربی پرتغالی تیم ملی اساسا به مهره‌های فانتزی‌باز علاقه‌مند نیست و این را بارها نشان داده است. سروش حتی در اردوی اخیر هم نبود تا هیچ شانسی برای رفتن به جام جهانی نداشته باشد.

شهاب زاهدی؛ قربانی جنگ!

در اوکراین اوضاع برایش خوب پیش رفت و حتی به تیم ملی دعوت شد اما جنگ اوکراین موجب شد این بازیکن به لیگ مجارستان برود. جایی که حضور در تیم ملی را برایش بسیار سخت می‌کند.

اللهیار صیادمنش؛ همسترینگ وقت‌نشناس

یک مصدومیت تلخ و بدموقع، جام جهانی را از اللهیار گرفت. بازیکنی که بدون شک می‌توانست یکی از 23 ستاره ایران در قطر باشد، حالا باید این جام را از راه دور ببیند.