با اینکه جام جهانی هنوز به پایان نرسیده و تازه چهره تیم‌های صعودکرده به مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شده، شنیده‌ها حاکی از این است که قطری‌ها تخریب استادیوم 974 که میزبان هفت دیدار بوده را آغاز کرده‌اند. بر اساس گزارش «رکور پرتغال» یک روز بعد از بازی کره جنوبی و برزیل، کارهای برداشتن برزنت‌های ورزشگاه و نظافت اطراف آن آغاز شده است. استادیوم 974 و دو استادیوم دیگر پس از پایان کارشان در جام، تخریب یا بازسازی می‌شوند.

نکته جالب درباره استادیوم 974 بود، دوستدار محیط زیست بودن آن است. این استادیوم منحصرا برای جام جهانی ساخته شده و نامش از هم روی پیش‌شماره بین‌المللی قطر یعنی 974 گرفته شده است. این استادیوم به این دلیل حامی محیط زیست که در ساخت آن از مصالح ساختمانی قابل بازیافت و 974 کانتینر حمل و نقل استفاده شده است. ساخت ورزشگاه 974 حدود 300 میلیون یورو هزینه در پی داشت و ظرفیت آن 44089 است. این مکان همچنین اولین استادیوم جداشدنی در تاریخ جام جهانی است که امکان مونتاژ و جداسازی سریع آن وجود داشت. قرار است کانتینرهایی که در ساخت این استادیوم ساخته شده، به خارج از کشور اهدا شود. برخی رسانه‌های خارجی گزارش دادند که کشورهای توسعه نیافته در آفریقا احتمالا گزینه‌هایی برای دریافت این 974 کانتینر هستند.

سال گذشته، 6 مسابقه جام کشورهای عربی در این استادیوم برگزار شد و این احتمال وجود داشت که در جام ملت‌های آسیا 2023 هم مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما مقامات قطری تصمیم به آغاز تخریب آن گرفته‌اند تا استادیوم 974 برای همیشه در تاریخ ناپدید شود. هرچند که این ورزشگاه الهام‌بخش برخی کشورها هم بوده است. طبق گزارش رسانه El Pais اروگوئه، این کشور هم قصد دارد در صورت میزبانی جام جهانی 2030، یک استادیوم با ویژگی‌های ورزشگاه 974 و استفاده از کانتینرهای حمل و نقل بسازد. اروگوئه‌ای‌ها از الان وارد نبرد خرید این کانتینرها شده‌اند.