کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی دو بر صفر ایران برابر ولز‌، در نشست خبری درخصوص احتمال صعود ایران به مرحله حذفی گفت:«ما بازی خیلی خوبی داشتیم. همه نشان دادند که از شخصیت بالایی برخوردار هستند و این ویژگی تیم ماست. یک حس همبستگی و وحدت در تیم ما قابل مشاهده بود و همانطور که باید، ظاهر شدیم. به ریشه خودمان برگشتیم. بعد از بازی اول لازم بود به ریشه خودمان برگردیم.» وی افزود:«این کار ساده‌ای نبود. به نظرم خوب بازی کردیم و شایسته این برد بودیم. اگرچه ولز هم تیم دردسرسازی بود و مستقیم بازی می‌کرد. بازیکنان سریعی داشتند و احتیاج به تمرکز بسیار زیادی بود. سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و فرصت‌هایی را ایجاد کردیم. قاعدتا باید گل‌های زیادی را ثبت می‌کردیم. طبیعتا این یک برد است و سه امتیاز گرفتیم و به معنی اتمام کار نیست. هنوز همه شانس صعود در بازی آخر را دارند. باید صبر کنیم و ببینیم دست آخر چه اتفاقی می‌افتد.»

کی‌روش درباره بازی با آمریکا تصریح کرد:«از امروز کارمان را برای بازی با آمریکا شروع می‌کنیم. آمادگی ما با ذهن‌های تازه و استراحت خوب شروع می‌شود. ما کارهای مزخرف و اضافی را کنار می‌گذاریم و روی هدف خودمان متمرکز می‌شویم. این هدیه را به طرفداران ایران تقدیم می‌کنیم. این برد یک هدیه به طرفداران فوتبال در ایران بود. این یک هدیه به مردم ایران بود.»

او همچنین در میکسدزون به خبرنگاران گفت:«آیا این یک لحظه تاریخی برای ایران است؟ نه، این فقط یک بازی بود. ما باید می‌بردیم و خیلی بابت این برد خوشحالیم. هدف ما صعود به دور دوم رقابت‌هاست. در روسیه ما بازی اول را بردیم ولی در ادامه به اندازه کافی خوب نبودیم تا به دور بعد برسیم ولی الان یک بازی دیگر باقی مانده است. حالا باید به بازیکنان بفهمانیم که الان موضوع این نیست که امروز بردیم بلکه موضوع این است که چطور مرحله گروهی را تمام کنیم. برای این که به خوبی گروه را تمام کنیم باید مثل امروز بازی کنیم.»