کمال‌گرایی!

پنجره تابستانی نقل و انتقالات لیگ پانزدهم، اولین جایی بود که برانکو توانست بازیکنان دلخواهش را به تیم اضافه کند. حالا بعد از همه آن سال‌ها از فهرست طولانی آن خریدها تنها کمال کامیابی‌نیا در پرسپولیس باقی مانده است. به بهانه بازگشت کمال به ترکیب اصلی تیم و نمایش‌های خوب او در هفته‌های گذشته، بد نیست سرنوشت سایر مهره‌های آن فهرست را مرور کنیم. لیستی که یکی از چشم‌نوازترین پرسپولیس‌های تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را ساخت. تیمی که قهرمان نشد اما خاطره بسیار جذابی از خودش به جا گذاشت.

آریا رهنورد

 

فرشاد احمدزاده؛ پسر پروفسور

فرشاد احمدزاده در باشگاه پرسپولیس رشد کرد و حتی سابقه حضور در تیم اصلی این باشگاه را نیز داشت. او اما برای دو سال به صورت قرضی به تراکتور رفت و دوباره به جمع قرمزها برگشت. همه می‌دانستند که برانکو چه علاقه‌ای به سبک بازی فرشاد دارد. او برای مدت‌ها با لقب پسر برانکو شناخته می‌شد. فرشاد اما بعد از سه فصل، تصمیم گرفت به فوتبال لهستان برود و شانسش را در اروپا محک بزند. تجربه‌ای که اصلا موفق نبود. احمدزاده این روزها برای سپاهان در لیگ برتر بازی می‌کند.

کمال در طول این سال‌ها، به یک فرمانده در میانه میدان پرسپولیس تبدیل شد. بازیکنی که در نفت تهران هنوز چندان شناخته‌شده نبود اما یک کارنامه رویایی در پرسپولیس برای خودش ساخت

رامین رضاییان؛ بالا و پایین

درست مثل فرشاد، رامین هم این روزها در سپاهان توپ می‌زند. تاثیر پیوستن به تیم برانکو اما در پیشرفت این ستاره انکارنشدنی است. او در لیگ پانزدهم، یکی از بهترین‌های فوتبال ایران بود و در پرسپولیس فوق‌العاده ظاهر شد. رفت و برگشت به ریزه اسپور و البته درگیر شدن با علی علیپور اما او را به فهرست سیاه برانکو برد. بازیکن محبوب کی‌روش در نهایت با نارضایتی از تیم برانکو جدا شد. هرچند که بعدها دوباره برای یک نیم‌فصل به پرسپولیس برگشت.

محسن مسلمان؛ وقتی برانکو راضی شد

برانکو کاملا مخالف جذب محسن مسلمان بود. چراکه این بازیکن در لیگ اصلا آمار خوبی نداشت. با این حال باشگاه به هر شکل برای جذب او فشار آورد و موفق شد برانکو را راضی کند. محسن برای مدتی اصلا در پرسپولیس بازی نمی‌کرد و فقط روی نیمکت دیده می‌شد. با این حال او به مرور زمان پیشرفت کرد و در نهایت مهندس محبوب پرسپولیسی‌ها شد. هرچند که رابطه این بازیکن و پروفسور، هیچ‌وقت به سطح خوبی نرسید. مسلمان این روزها در لیگ یک توپ می‌زند. بازیکنی که بعد از ترک پرسپولیس، سقوط آزاد را تجربه کرد.

وحید حیدریه؛ انتخاب بی‌سرانجام

وحید استعداد زیادی داشت و در رده‌های پایه درخشیده بود. با این حال حضور او در تیم برانکو تجربه موفقی نشد و این بازیکن به ندرت فرصت برای حضور در تیم را به دست آورد. وحید هیچ‌وقت نتوانست در تیم برانکو جا بیفتد و یک بازیکن ثابت برای این تیم شود. او این روزها در لیگ برتر ایران پیراهن فولاد را به تن دارد و برای تیم نکونام بازی می‌کند.

ایمان صادقی؛ مردی که دوام نیاورد

محرومیت سوشا مکانی، این فرصت را برای ایمان صادقی فراهم آورد که ناگهان گلر اول قرمزها شود اما نمایش او در شروع فصل آنقدر ضعیف بود که باشگاه عذر او را خواست و این بازیکن را در نیم‌فصل به خونه به خونه بابل داد. صادقی که در آن پنجره نقل و انتقالات از ملوان به پرسپولیس پیوسته بود، حالا در لیگ برتر برای ملوان بازی می‌کند و هفته گذشته نیز روبه‌روی پرسپولیسی‌ها به زمین مسابقه رفته است.

محمد انصاری؛ یک کشف بزرگ

غیرمنتظره‌ترین خرید برانکو در آن فصل، محمد انصاری بود. بازیکنی که سابقه حضور در استقلال را داشت و قبل از قرمزها برای شهرداری تبریز بازی می‌کرد. او برای حضور در پرسپولیس تست داد و از سوی برانکو پذیرفته شد. انصاری ابتدا در دفاع چپ به ستاره‌ای برای پرسپولیس بدل شد و سپس در قلب دفاع برای این باشگاه به میدان رفت. او در طول چندین سال، یک بازیکن بسیار مهم برای پرسپولیس بود. ستاره‌ای که البته چند مصدومیت بسیار بد را نیز تجربه کرد. او حالا در لیگ برتر در عضویت مس رفسنجان قرار دارد.

جری بنگستون؛ ناجی لحظه آخری

از همان ابتدا هم مشخص بود که بنگستون یک دوره طولانی را در پرسپولیس سپری نخواهد کرد. با این حال او یک لحظه فراموش‌نشدنی را برای این تیم ساخت. در دربی رفت لیگ پانزدهم، او در آخرین ثانیه‌ها بدون دخالت پا (!)، گل تساوی را وارد دروازه استقلال کرد و تیمش را نجات داد. این گل هنوز هم در ذهن هواداران پرسپولیس باقی مانده است.

لوکا ماریچ؛ متوسط‌تر  از متوسط

پرسپولیس در لیگ پانزدهم، مشکلات زیادی در خط دفاعی داشت و همین مشکلات مانع قهرمانی تیمش شدند. لوکا ماریچ هم یک خرید کاملا متوسط بود که نتوانست این مشکلات را به حداقل برساند و پرسپولیس را در فرم مطلوب‌تری قرار بدهد.

کمال کامیابی‌نیا؛ سربازی که فرمانده شد

از بین همه آن خریدها، فقط کمال کامیابی‌نیا هنوز در پرسپولیس باقی مانده و برای این تیم به میدان می‌رود. کمال در طول این سال‌ها، به یک فرمانده در میانه میدان پرسپولیس تبدیل شد. بازیکنی که در نفت تهران هنوز چندان شناخته‌شده نبود اما یک کارنامه رویایی در پرسپولیس برای خودش ساخت. این هافبک میانی با پرسپولیس پنج بار قهرمان لیگ برتر شده است. او دو بار هم با این باشگاه توانسته در فینال لیگ قهرمانان بازی کند.