آریا   رهنورد

آخرین روزهای فوتبال باشگاهی قبل از تعطیلات فیفا در نقاط مختلف قاره اروپا دنبال شد. یک هفته جذاب که ماجراهای خاص خودش را داشت. در انگلیس همه چیز همچنان تحت تاثیر درگذشت ملکه است و بازی‌ها به طور کامل طبق برنامه برگزار نمی‌شوند، در ایتالیا تیم‌های بزرگ هفته تلخی را سپری کرده‌اند و در اسپانیا رئال و بارسا همچنان مهارنشدنی به نظر می‌رسند. به بهانه سپری شدن این هفته جذاب، بد نیست که مهم‌ترین نکات این نبردها را مرور کنیم.

انگلیس؛ سونالدو اینجاست!

هواداران تاتنهام از شروع این فصل نگران فرم سون هیونگ مین بودند. ستاره کره‌ای از شروع فصل نتوانسته بود هیچ گلی به ثمر برساند و حتی در چند بازی نیمکت‌نشین هم شده بود. او اما بالاخره با قدرت برگشت و در 13 دقیقه، یک هت‌تریک رویایی را روبه‌روی لستر جشن گرفت. شادی‌های گل متفاوت سون، نشان می‌داد او این مدت چه فشار وحشتناکی را تحمل کرده است. اسپرز به لطف درخشش سون، لستر را با نتیجه 6 بر دو شکست داد. آنها در هفت بازی اول‌شان در لیگ 17 امتیاز کسب کرده‌اند و این بهترین رکوردشان در تمام تاریخ لیگ برتر است. لستر اما برای اولین بار از سال 1983، هفت هفته اول فصل را بدون حتی یک برد پشت سر گذاشته است. در نبردهای این هفته، سیتی نیز به راحتی وولوز را شکست داد و آرسنال در ادامه فصل رویایی‌اش، سه بار در زمین برنتفورد به گل رسید. برنتفورد از سال 1947 هرگز در سطح اول فوتبال انگلیس با چنین اختلافی شکست نخورده بود. آرسنال با 6 برد در هفت بازی، مدعی جدی قهرمانی در این فصل به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد این تیم در کنار تاتنهام و سیتی، سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان را نیز به دست خواهد آورد. جایگاه چهارم در جدول هم برای این فصل، مشتریان بسیار زیادی دارد.

اسپانیا؛ تیمی که ترمز ندارد

رئال مادرید این هفته با درخشش زوج برزیلی‌اش در دربی مادرید هم به برتری رسید تا در پایان ششمین هفته از این فصل لالیگا، 6 برد را جشن گرفته باشد. حتی غیبت و مصدومیت بنزما نیز نمی‌تواند تیم رویایی کارلتو را متوقف کند. تیمی که به جز بردن، هیچ نقشه دیگری در ذهن ندارد. این هفته بارسا نیز با درخشش تکراری لواندوفسکی، الچه را شکست داد. لوا به خوبی از نبودن بنزما استفاده کرده و مدام فاصله‌اش را با ستاره خط حمله رئال مادرید بیشتر می‌کند. او تا امروز هشت گل در لالیگا برای بارسا زده و کریم تنها سه گل در لیگ به ثمر رسانده است. در کنار رقابت شانه به شانه این دو تیم، رقابت این دو گل‌زن نیز در نوع خودش دیدنی خواهد بود. دومین شکست این فصل اتلتی و سیمئونه، این تیم را به رده هفتم جدول لالیگا کشانده است. آنها این فصل را اصلا خوب شروع نکرده‌اند و با این روند شانس چندانی برای رسیدن به موفقیت در این فصل نخواهند داشت.

آلمان؛ ناگلزمن زیر تیغ

شکست ناباورانه روبه‌روی آگزبورگ، روزهای سخت بایرن در بوندس‌لیگا را طولانی‌تر کرد. جالب اینکه آگزبورگ قبل از این در این فصل موفق نشده بود حتی در یک دیدار خانگی به برتری دست پیدا کند. این نتیجه انتقادها را از ناگلزمن به اوج رسانده است. شاید اگر برتری روبه‌روی بارسا نبود، این مربی همین حالا نیز از کار برکنار شده بود. ظاهرا مدیران بایرن علاقه زیادی دارند تا توخل را جایگزین این مربی کنند. هرچند که اولیور کان از حمایت جدی از این مربی صحبت کرده است. این هفته دورتموند در دربی روهر، شالکه را مغلوب کرد و لورکوزن در حضور کوتاه سردار آزمون، روبه‌روی وردربرمن به تساوی رسید. صدر جدول بوندس‌لیگا همچنان در اختیار تیم شگفتی‌ساز یونیون برلین است. تیم ناگلزمان نیز فقط در سه بازی از هفت بازی این فصل برنده شده و در رده پنجم جدول دیده می‌شود.

ایتالیا؛ کابوسی برای بزرگان

این هفته اگر کسی روی تیم‌های بزرگ فوتبال ایتالیا شرط بسته بود، نقره داغ می‌شد. یک هفته جهنمی برای تیم‌های پرطرفدار در سری آ رقم خورد. یووه در ادامه روزهای سیاه این فصل، در زمین مونزا شکست خورد. شکستی که آلگری را یک گام به اخراج نزدیک‌تر کرد. رم و مورینیو در خانه خودشان به آتلانتا باختند و اینتر نیز در زمین اودینزه بازنده شد. صدرنشین سری آ یعنی میلان نیز روبه‌روی ناپولی باخت تا صدر جدول را نیز به این تیم واگذار کند.

فرانسه؛ لئو ناجی شد

حساس‌ترین دیدار این هفته لیگ فرانسه، با گل زودهنگام مسی به سود پی‌اس‌جی تمام شد. لئو در همان دقیقه پنج دروازه لیون را باز کرد و این تنها گل مسابقه بود. خبر خوب برای پاریسی‌ها در این هفته، توقف مارسی بود. جدی‌ترین حریف پاریسی‌ها برای قهرمانی این هفته به تساوی رسید تا دو امتیاز در صدر جدول از تیم گالتیه عقب بماند. این سومین شکست متوالی لیون در لیگ فرانسه بود.