هفته ماقبل‌پایانی لالیگا، چرخش‌های داستانی خاص خودش را داشت. هفته‌ای که شاید سرنوشت تیم قهرمان را تا حدود زیادی معلوم کرد و احتمالا به دوران کاری یک مربی دیگر روی نیمکت تیمش، پایان داد. تا اواسط نیمه اول دیدارهای همزمان این هفته، بارسا با یک گل از سلتا جلو بود و رئال و آتلتی با تساوی به کار ادامه می‌دادند. این نتایج به آن معنا بودند که بارسا به کورس قهرمانی در هفته پایانی برمی‌گشت و همه چیز به روز آخر کشیده می‌شد. تنها 10 دقیقه بعد از گل‌زنی لئو مسی اما سانتی مینا مسابقه را به تساوی کشاند و هر سه مسابقه در پایان نیمه اول با تساوی به پایان رسیدند. در نیمه دوم، اتفاق‌های به مراتب جالب‌تری رخ داد. اواسط نیمه دوم بود که ناچو، اولین گل را برای رئال مادرید روبه‌روی بیلبائو به ثمر رساند. با این نتیجه، رئال در آستانه هفته پایانی، به صدر جدول برمی‌گشت و شانس اول قهرمانی به شمار می‌رفت. لحظاتی بعد، اوساسونا هم دروازه اتلتیکو را باز کرد تا همه چیز به سود زیزو و شاگردها رقم بخورد. در نیوکمپ، بارسا چند موقعیت فوق‌العاده را از دست داد و مارتین برایثویت مقابل دروازه تقریبا خالی، توپ را به بیرون زد.

درست در همان دقایقی که جانشین «سوارز» در بارسا فاجعه می‌آفرید، خود لوئیزیتو در ترکیب اتلتی گرد و خاک می‌کرد. پسران سیمئونه که فقط 10 دقیقه با از دست دادن صدر جدول فاصله داشتند، با گل رنان لودی به بازی برگشتند و سرانجام با ضربه نهایی سوارز، صدر جدول را پس گرفتند. این درست همان خریدی بود که انگار سرنوشت این فصل روخی بلانکوس را رقم زد. بارسا در غیاب سوارز، از همیشه ضعیف‌تر شد و اتلتیکو با داشتن این مهاجم، مدعی شماره یک لالیگا بود. حالا قرمز و سفیدها فقط به اندازه یک برد با بردن لالیگا فاصله دارند. اتفاقی که در دوران سیمئونه فقط یک بار دیگر برای این تیم رخ داده است. آ‌نها با یک قرارداد «رایگان» پسر ضدکهکشانی بارسا را تحویل گرفتند و حالا به شکل کنایه‌آوری، خود بارسلونا در حسرت از دست دادن این ستاره به سر می‌برد.

به نظر می‌رسد قهرمانی آتلتی، سرنوشت نیمکت‌های رئال و بارسا برای فصل آینده را عوض خواهد کرد. زیدان به دنبال ترک رئال مادرید است و با وجود بی‌میلی باشگاه، ظاهرا این تصمیم را عملی خواهد کرد. این دومین بار است که زیزو از رئال جدا می‌شود اما برخلاف تجربه قبلی، این بار خبری از بردن جام نبوده و رئال در آستانه پشت سر گذاشتن یک فصل بدون جام است. در بارسا هم همه چیز علیه رونالد کومان است. شکست روبه‌روی سلتا، شرایط را برای این مربی به شدت پیچیده کرده و بعید به نظر می‌رسد که او فصل آینده روی نیمکت این تیم دوام بیاورد. شاید ژاوی همین حالا هم در راه بارسلون باشد تا نیمکت تیم را به دست بیاورد. این شکست شاید به معنای پایان دوران مربی هلندی در کاتالونیا باشد. مردی که برای پیوستن به بارسا تیم ملی هلند را در بهترین شرایط به حال خودش رها کرده بود.