آریا   رهنورد

سه بازی بدون حتی یک گل خورده، شروع بسیار خوبی برای پرسپولیس به حساب می‌آید. آنها از شروع لیگ شانزدهم به بعد، فقط یک بار در سه هفته ابتدایی بیشتر از یک گل خورده‌اند و آن اتفاق هم در زمانی رخ داده که حامد لک روی خط دروازه این تیم بوده است. به نظر می‌رسد تیم یحیی دوباره راه موفقیت را پیدا کرده و دوباره به تسلیم‌ نشدن روی خط دروازه برگشته است. اتفاقی که آنها را در مسیر تبدیل شدن به یک مدعی جدی برای قهرمانی این فصل قرار می‌دهد.

لیگ بیست و یکم؛ سه گل و صفر کلین‌شیت

پرسپولیس فصل گذشته را با حامد لک روی خط دروازه شروع کرد و این سنگربان اصلا شباهتی به لک فصل‌های قبل نداشت. او به شدت افت کرده بود و خیلی‌ها دلیل این اتفاق را مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس می‌دانستند. به هر حال قرمزها و لک در سه هفته اول فصل گذشته روبه‌روی فولاد، نساجی و آلومینیوم قرار گرفتند و در هر مسابقه یک گل دریافت کردند تا سه هفته اول برای‌شان بدون کلین‌شیت شروع شود. لک به خصوص در مسابقه هفته سوم در اراک، یک اشتباه بسیار بد داشت و زمینه‌ساز شکست تیمش شد تا در هفته‌های بعدی حتی به نیمکت هم منتقل شود. در پایان فصل گذشته، لک و فنایی به‌صورت همزمان از جمع قرمزها جدا شدند.

 

لیگ بیستم؛ صفر گل و سه کلین‌شیت

قبل از این فصل، آخرین باری که پرسپولیس توانسته بود در سه مسابقه ابتدایی شروع فصل کلین‌شیت کند، لیگ برتر بیستم بود. آنها در سه هفته اول لیگ بیستم روبه‌روی سایپا، صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان قرار گرفتند و توانستند در هر سه مسابقه دروازه‌شان را بسته نگه دارند. درست مثل این فصل آنها لیگ بیستم را نیز با پنج امتیاز در سه بازی اول و بدون شکست و گل خورده شروع کردند. نتیجه آن شروع در نهایت پنجمین قهرمانی متوالی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود.

لیگ نوزدهم؛ یک گل و دو کلین‌شیت

در آغاز لیگ برتر نوزدهم، گابریل کالدرون مربی قرمزها بود و علی بیرانوند روی خط دروازه این تیم دیده می‌شد. آنها فصل را با زدن یک گل به پارس جنوبی و گرفتن همه امتیازها از این تیم شروع کردند اما در هفته دوم مغلوب تراکتورسازی شدند و بعد از این شکست یک بر صفر، در مسابقه هفته سوم با همین نتیجه صنعت نفت آبادان را شکست دادند. تیم کالدرون فصل را با دریافت تنها یک گل در سه مسابقه و البته کسب سه امتیاز شروع کرد. تیمی که در نهایت به یحیی سپرده شد و با این مربی لیگ برتر را فتح کرد.

لیگ هجدهم؛ صفر گل و سه کلین‌شیت

در آخرین فصل برانکو، پرسپولیس تیم بسیار مطمئنی بود که در طول فصل فقط یک بار طعم شکست را چشید. آنها فصل را نیز بسیار آرمانی شروع کردند. پرسپولیس در اولین هفته لیگ در مشهد، با یک گل پدیده را شکست داد، در دومین هفته سه گل به فولاد خوزستان زد و در سومین هفته روبه‌روی استقلال خوزستان به تساوی بدون گل رسید. این تیم سه هفته اول فصل را با سه کلین‌شیت متوالی شروع کرد و باز هم توانست قهرمانی لیگ را به دست بیاورد. این آخرین قهرمانی برانکو در فوتبال ایران بود.

لیگ هفدهم؛ یک گل و دو کلین‌شیت

لیگ برتر هفدهم برای قرمزها با یک برد امیدوارکننده روبه‌روی فولاد شروع شد. آنها دو بار دروازه این تیم را باز کردند و هیچ گلی هم نخوردند. تیم پروفسور در هفته دوم تراکتورسازی را با نتیجه دو بر یک در تبریز شکست داد. این تنها گل خورده این تیم در سه هفته ابتدایی لیگ برتر به شمار می‌رفت. چراکه آنها در هفته سوم نفت تهران را با سه گل شکست دادند و باز هم اجازه ندادند توپی از خط دروازه‌شان عبور کند.

لیگ شانزدهم؛ یک گل و دو کلین‌شیت

در اولین فصل منجر به قهرمانی با مرد کروات، پرسپولیسی‌ها لیگ را با شکست دادن سایپا با یک گل شروع کردند. برد مهمی که خیلی زود روحیه این تیم را به اوج رساند. سرخ‌ها در دومین هفته لیگ به تساوی یک-یک روبه‌روی فولاد رسیدند و نتوانستند در این مسابقه کلین‌شیت کنند اما در مسابقه سوم، گسترش فولاد را با گل جالب و عجیب وحید امیری بردند و باز هم دروازه را بسته نگه داشتند. این شروع خوب، آنها را در مسیر درستی قرار داد و در نهایت این تیم بعد از نزدیک به یک دهه لیگ برتر ایران را فتح کرد.

لیگ پانزدهم؛ هشت گل و صفر کلین‌شیت!

کاملا مشخص است که سرنوشت پرسپولیس بعد از لیگ پانزدهم چقدر تغییر کرده. این آخرین فصلی بود که آنها در سه هفته شروعش تعداد گل‌های زیادی دریافت کردند. پرسپولیس در سه هفته اول آن فصل، دو گل از پدیده، دو گل از استقلال خوزستان و چهار گل از سپاهان خورد تا بدون حتی یک کلین‌شیت با هشت گل خورده شرایط تلخی داشته باشد. کیفیت دفاع و گلرهای آن فصل قرمزها افتضاح به نظر می‌رسید اما از فصل بعدی، همه چیز تغییر کرد.