آریا طاری

میزبانی تیم‌های مدعی از رقبا، بخش مهمی از دیدارهای روز جمعه لیگ برتر را شکل خواهد داد. این هفته تقریبا همه مسابقه‌ها در روز جمعه برگزار می‌شوند اما فدراسیون فوتبال به بهانه میزبانی سالن آزادی از رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا، دربی را به روز یکشنبه موکول کرده است. لیگ برتر همچنان با سرعت به کار خودش ادامه می‌دهد و این هفته نیز، جدال‌های جذاب زیادی در این لیگ برگزار خواهد شد. 

حالا دیگر تقریبا همه تیم‌ها هارمونی لازم را در ترکیب‌شان به دست آورده‌اند و ار لحاظ بدنی نیز، دوران پرفشار شروع لیگ را پشت سر گذاشته‌اند.

هفته چهارم لیگ برتر، با دومین میزبانی فصل تراکتورسازی آغاز خواهد شد.  این بازی قرار بود بدون حضور تماشاگران برگزار شود اما کمیته انضباطی در یک چرخش عجیب، اعلام کرد که محرومیت هواداران تراکتور بخشیده شده و آنها می‌توانند تیم‌شان را در هفته چهارم همراهی کنند. تراکتور تا امروز تنها دیدار این فصل در استادیوم یادگار امام را با پیروزی پشت سر گذاشته و حالا برای دومین بار در این استادیوم به میدان خواهد رفت. تبریزی‌ها در خط دفاعی شگفت‌انگیز نشان داده‌اند. آنها یکی از دو تیم این فصل هستند که در سه هفته اول، سه کلین‌شیت متوالی را جشن گرفته‌اند. با این وجود وضعیت خط حمله این باشگاه کاملا نگران‌کننده به نظر می‌رسد. چراکه قرمزها در این سه هفته فقط یک بار توپ را از خط دروازه رقبا عبور داده‌اند. احسان حاج‌صفی، تنها گل‌زن این فصل تراکتور به شمار می‌رود و هنوز هیچ بازیکن دیگری نتوانسته در این فصل برای تیم دنیزلی گل‌زنی کند. قرمزها این هفته با تیمی روبه‌رو می‌شوند که در سه هفته گذشته، هرگز طعم شکست را نچشیده است. گل گهر سیرجان به عنوان یک تیم تازه‌وارد، در سه هفته پیاپی به نتیجه تساوی رسیده است. ظاهرا آنها هیچ هدفی به جز مساوی گرفتن از رقبا در سر ندارند و اگر به همین روند ادامه بدهند، قطعا در لیگ ماندگار خواهند شد. این بازی، نبرد مربیانی است که زمانی سابقه کار کردن در باشگاه پرسپولیس را داشته‌اند. ساعاتی بعد از برگزاری اولین دیدار هفته چهارم در یادگار امام، تیم صدرنشین شهرخودرو با فولاد خوزستان مصاف می‌دهد. تیم یحیی تا امروز همه امتیازهای فصل را جمع کرده و قصد دارد اختلافش را با رقبا بیشتر کند. مهدی رحمتی روی خط دروازه، این روزها به یکی از نقاط قوت تیم مشهدی تبدیل شده است. حریف آنها نیز اصلا تیم ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. فولاد در دو هفته گذشته استقلال و سپاهان را متوقف کرده و دست به هر کاری می‌زند تا این سرنوشت را در دیدار با صدرنشین 9 امتیازی لیگ برتر نیز تکرار کند. یحیی و نکو در تیم ملی جام جهانی 2006 همبازی بودند و حالا برای چندمین بار به عنوان دو مربی، روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.

سایپا تا این هفته، یکی از غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین تیم‌های لیگ برتر نوزدهم بوده است. تیمی که در هفته اول یک کام‌بک باشکوه را در زمین ذوب جشن گرفت، در هفته دوم در زمین خودش متوقف شد و در هفته سوم، یک پیروزی پرگل و پرماجرا را مقابل نساجی به دست آورد. تیم جوان و جذاب ابراهیم صادقی این هفته در جم با پارس مسابقه می‌دهد و اگر به پیروزی برسد، تحت شرایطی شانس صدرنشینی را نیز خواهد داشت. پارس با فراز کمالوند، از سه بازی گذشته تنها دو امتیاز به دست آورده و با وجود تجربه تنها یک شکست، شروع خوبی در لیگ برتر نداشته است. برخلاف سایپا، اوضاع پیکان در لیگ برتر تعریف چندانی ندارد. آنها در سه بازی گذشته تنها یک امتیاز گرفته‌اند و این هفته میزبان ماشین‌سازی هستند. تیمی که بعد از شکست دادن استقلال در هفته اول، روی دور باخت افتاده اما قرعه‌ای جهنمی در لیگ داشته و در این سه هفته با استقلال، سپاهان و شهرخودرو مسابقه داده است. حسین فرکی و رسول خطیبی، دو مربی از دو نسل متفاوت فوتبال ایران هستند و در این فصل نیز شروع متفاوتی داشته‌اند. سپاهان، یکی دیگر از مدعیان میزبان دیدارهای این هفته است. شاگردان ژنرال بعد از توقف هفته گذشته در فولاد آره‌نا، در نقش جهان پذیرای نفت مسجدسلیمان خواهند بود. تیم مهدی تارتار در سه هفته گذشته، نه شکست خورده و نه برنده بوده است. آنها روی دور تساوی حرکت کرده‌اند و تکرار این نتیجه در این هفته، یک دستاورد بزرگ برای‌شان تلقی خواهد شد.

با هشت گل زده در سه مسابقه، نساجی صاحب قدرتمندترین خط حمله لیگ برتر است. تیمی که ساده گل می‌زند و البته دروازه‌اش نیز به ساده‌ترین شکل ممکن باز می‌شود. تنها پیروزی این فصل نساجی در خانه به دست آمده و این تیم حالا در استادیوم وطنی، میزبان شاهین بوشهر است. نساجی در این فصل موفق نشد تیم تازه‌وارد دیگر لیگ را شکست دهد و حالا آزمون دیگری را روبه‌روی تیم عبدا... ویسی پشت سر خواهد گذاشت. صنعت نفت آبادان و ذوب، آخرین مسابقه روز جمعه لیگ برتر را برگزار می‌کنند. اسکوچیچ و شاگردها پس از دو بازی بدون شکست، در آزادی نتیجه را به پرسپولیس واگذار کردند. نفت در این فصل یک بار برنده بوده اما ذوبی‌ها در هفته چهارم، در انتظار رسیدن به نخستین پیروزی‌شان در این فصل هستند.