آریا     طاری

چیز زیادی به شروع لیگ‌های معتبر اروپایی نمانده و حتی رقابت‌های جام حذفی یا سوپرکاپ در کشورهای مختلف کلید خورده‌اند. آن‌چه در این فصل به شدت به چشم می‌آید، رقابت نزدیک و جذاب برای آقای گلی در لیگ‌های مختلف است. به نظر می‌رسد که قرار است دوئل‌هایی تماشایی در این لیگ‌ها برگزار شود. هرچند که در نهایت ممکن است هیچکدام از این اسم‌ها برنده کفش طلا نشوند. با این حال تردیدی وجود ندارد که رقابت این گل‌زنان درجه یک و این مهاجمان کم‌نظیر، به شدت تماشایی از کار درخواهد آمد.

ارلینگ هالند-داروین نونیز

بالاخره هالند و نونیز برای اولین بار در یک مسابقه رسمی روبه‌روی هم قرار گرفتند. سیتی و لیورپول در نبرد کامیونیتی شیلد در ومبلی با هم مسابقه دادند و این بازی جذاب با برتری لیورپولی‌ها تمام شد. هم نونیز و هم هالند، موقعیت‌های گل زیادی را در این مسابقه از دست دادند اما سرانجام این مهاجم جدید لیورپول بود که دروازه حریف را باز کرد و در نهایت در اولین بازی رسمی با لباس قرمزها، یک جام قهرمانی را به دست آورد. هالند در دقایق پایانی این جدال یک بخت را روبه‌روی دروازه تقریبا خالی از دست داد. فعلا اولین دوئل آنها به سود داروین به پایان رسیده اما یک فصل طولانی در انتظار هر دو بازیکن خواهد بود. آنها نه فقط برای آقای گلی، که برای قهرمانی لیگ نیز رقابت سخت و نزدیکی را پشت سر خواهند گذاشت.

رابرت لواندوفسکی-کریم بنزما

پیوستن لواندوفسکی به بارسلونا، یک اتفاق بزرگ برای لالیگا بود. بعد از مسی و رونالدو، دیگر یک دوگانه هیجان‌انگیز در این لیگ وجود نداشت اما حالا لوا و کریم بنزما دوباره یک دوگانه بزرگ در این لیگ خلق می‌کنند. شاید این دو نفر جوان نباشند اما فرم فوق‌العاده‌ای دارند و فصل گذشته با اختلاف بهترین گل‌زن لیگ‌شان بوده‌اند. لوا در اوج از بایرن جدا شده و کریم به تازگی بهترین فصل دوران حضورش در رئال مادرید را پشت سر گذاشته است. با این سطح از آمادگی، رقابت این دو مهاجم در این فصل به شدت دیدنی خواهد شد. لوا برای بردن جام به بارسا آمده و می‌خواهد قهرمان لالیگا شود و بنزما نیز اصلا دوست ندارد موقعیتی که در بین هواداران مادرید تصاحب کرده را از دست بدهد. با ورود مرد لهستانی به بوندس‌لیگا، رقابت کفش طلا در این لیگ دوباره احیا می‌شود.

سادیو مانه-پاتریک شیک

هم در اولین دیدار دوستانه و هم در اولین دیدار رسمی، سادیو مانه موفق به گل زدن برای بایرن مونیخ شده است. او برخلاف لیورپول، در تیم جدیدش پنالتی‌زن شماره یک هم هست و در نتیجه آماده می‌شود تا در طول فصل، گل‌های بسیار زیادی به ثمر برساند. مانه حریص سپری کردن یک فصل رویایی در مونیخ است. ستاره‌ای که شروع بسیار خوبی در آلمان داشته و با توجه به سوابق قبلی حضورش در بوندس‌لیگا، به زمان خاصی برای تطبیق پیدا کردن با این لیگ نیاز نداشته است. فصل گذشته بعد از لواندوفسکی، پاتریک شیک دومین گل‌زن برتر بوندس‌لیگا بود و انتظار می‌رود مهاجم لورکوزن در این فصل هم رقیبی سرسخت برای سادیو مانه باشد. حذف لورکوزن از همان مرحله اول جام حذفی آلمان با حضور شیک در ترکیب کمی نگران‌کننده بود اما این مهاجم انگیزه‌های بسیار زیادی دارد تا در این فصل بالاخره در نبرد آقای گلی لیگ فوتبال آلمان به موفقیت دست پیدا کند.

روملو لوکاکو-اولیویه ژیرو

هیولای بلژیکی بالاخره به تیم محبوبش برگشت. او در طول فصل گذشته در چلسی اصلا خوشحال و راضی نبود و دائما از علاقه‌اش به بازگشت به اینتر می‌گفت. لوکاکو در اردوی پیش‌فصل بسیار آماده نشان داده و به لحاظ فیزیکی نیز در فرم خوبی خواهد بود. لوکاکو این فصل انگیزهای به جز قهرمانی در لیگ ایتالیا و البته تبدیل شدن به بهترین گل‌زن این لیگ ندارد. او برای انجام این کار چند رقیب سرسخت خواهد داشت که یکی از آنها اولیویه ژیرو است. بازیکنی که فصل گذشته در مهم‌ترین دیدارهای فصل برای میلان گل‌زنی کرد و نقش بسیار مهمی در قهرمانی این تیم در رقابت‌های بوندس‌لیگا داشت. این رقابت بدون شک در نوع خودش تماشایی خواهد بود.

کیلیان ام‌باپه-وسام بن یدر

فصل گذشته هر دو نفر نمایشی رویایی را در لیگ فرانسه داشتند و انتظار می‌رفت هر دوی آنها نیز تیم‌شان را ترک کنند. بهترین گل‌زن‌های فصل گذشته لوشامپیونه اما جایی نرفتند و در تیم‌شان باقی ماندند. امباپه قراردادش را با پاریس تمدید کرد و در نهایت به رئال مادرید پاسخ منفی داد. بن یدر هم با وجود چند پیشنهاد تصمیم گرفت حداقل برای سال دیگر در موناکو باقی بماند. این به آن معناست که رقابت آقای گلی در رقابت‌های این فصل فوتبال فرانسه نیز بین همین دو بازیکن شکل خواهد گرفت. کیلیان آماده است تا بهترین فصل ممکن را در پاریس تجربه کند و با مربی جدید درخشش بیشتری در این لیگ داشته باشد. بن یدر نیز می‌خواهد به همه نشان بدهد که کیفیت فصل گذشته‌اش در موناکو هرگز یک اتفاق نبوده است.