همه چیز به سرعت اتفاق افتاد. باشگاه بایرن که از شروع پنجره نقل و انتقالات خودش را مخالف جدی جدایی لواندوفسکی می‌دانست و ادعا می‌کرد که تحت هیچ شرایطی به این بازیکن اجازه جدایی نمی‌دهد، ناگهان موافقت رسمی‌اش را با پیشنهاد آبی اناری‌ها اعلام کرد. بلافاصله لوا از اردوی تیم جدا شد و به آمریکا رفت تا خیلی زود خودش را در بین شاگردان ژاوی ببیند.

او البته اعلام کرد که بعد از این کمپ تمرینی، برای خداحافظی با همه اعضای باشگاه به مونیخ برمی‌گردد. لوا هشت فصل در عضویت بایرن‌مونیخ بود و یک دوران اعجاب‌آور را در این تیم پشت سر گذاشت. او در 375 بازی با لباس بایرن 344 گل به ثمر رساند و رکوردهای زیادی را در این تیم جابه‌جا کرد. بایرن با در اختیار داشتن این ستاره، هیچ‌وقت نیاز به خرید یک سوپراستار دیگر در نوک حمله را احساس نکرد.

رابرت از زمان پیوستن به بایرن تا امروز، همواره فاتح بوندس‌لیگا شد و حتی در یکی از این سال‌ها نیز قهرمانی را از دست نداد. شاید به همین خاطر بود که او به دنبال یک چالش جدید و متفاوت برای خودش بود. او در لباس بایرن مونیخ یک بار هم قهرمان اروپا شد و در مسیر این قهرمانی، شکست وحشتناکی را نیز به بارسا تحمیل کرد. بعد از آن نبرد عجیب و فراموش‌نشدنی هشت-دو هیچ‌کس تصور نمی‌کرد زمانی لواندوفسکی را در لباس بارسا ببیند اما این اتفاق بالاخره رخ داد. لوا در این سال‌ها چند بار به رئال مادرید نزدیک شده بود اما هر بار مانعی برای این انتقال وجود داشت. او اما حالا پاسخ کاملا روشنی به پیشنهاد بارسا داشت:«وقتی بارسا در می‌زند، نمی‌توانید بی‌تفاوت باشید!». بایرن تنها به خاطر پول با فروش این ستاره 55 میلیون یورویی موافقت نکرد. مدیران باشگاه به خوبی می‌دانستند که لوا دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در مونیخ ندارد. مرد لهستانی این اواخر حتی در تمرین‌ها نیز انگیزه‌ای نداشت و جریمه‌های تمرینی را پا به پای سایر بازیکن‌ها انجام نمی‌داد. او با این رفتار مدیران بایرن را مجاب کرد که با فروش‌اش به بارسا موافقت کنند.

حتی تصور این تابستان دیوانه‌وار هم برای هواداران بارسلونا باورپذیر نبود. تیمی که حالا در یک پنجره کریستنسن، کسی، رافینیا، پابلو توره و رابرت لواندوفسکی را به خدمت گرفته و به دنبال یک خرید دیگر برای خط دفاعی نیز هست. آنها حتی برناردو سیلوا را نیز برای خط هافبک می‌‌خواهند تا یک ترکیب رویایی بسازند.

بارسا همین حالا دو ترکیب کامل برای خط حمله‌اش نیز دارد. ژاوی هم می‌تواند از دمبله، فاتی و لواندوفسکی در این پست استفاده کند و هم می‌تواند به سراغ اوبامیانگ، فران تورس و ممفیس دیپای برود. در اختیار داشتن 6 مهاجم، دست سرمربی تیم را برای انتخاب نفرات نهایی باز خواهد گذاشت. بارسا بعد از مدت‌ها دوباره در حال تبدیل شدن به یک تیم کهکشانی است. تیمی که بعد از سپری کردن یک دوران بد و یک فصل بدون جام، حالا با همه قدرت برای بردن جام‌ها به رقابت برمی‌گردد. تیمی که دوباره تشنه به چالش کشیدن همه رقبا خواهد بود.