آریا طاری

لید: کاوه رضایی این روزها دوباره بخشی از تمرین‌های استقلال است و به زودی اولین نمایش‌اش را هم در این تیم خواهیم دید. او که از استقلال به بلژیک رفته بود، این کشور را برای پیوستن به تیم سابقش ترک کرد. این انتقال بعد از مدت‌ها حرف و حدیث سرانجام رسمی شد تا رضایی مشکلی برای همراهی تیمش نداشته باشد. در این چند سال، نفرات دیگری هم از لیگ‌های خارجی به استقلال برگشتند. بازیکنانی که بعد از ترک استقلال، تجربه‌های متفاوتی به دست آوردند و بعد از این تجربه‌ها، دوباره پیراهن آبی را به تن کردند.

 

آندرانیک تیموریان

تیموریان بعد از ترک فوتبال انگلیس، یک فصل برای تراکتور به میدان رفت و بعد از آن، راهی استقلال شد و روزهای جذابی را در این باشگاه پشت سر گذاشت. او دو فصل در عضویت این باشگاه بود و با استقلال به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم رسید. تیموریان پس از آن با پیشنهاد الخریطیات روبه‌رو شد و یک فصل را در سطح اول فوتبال قطر سپری کرد. بعد از یک سال اما این بازیکن دوباره به تهران برگشت و برای آبی‌ها به میدان رفت. او این بار دو فصل در عضویت استقلال بود و در این دو سال 48 بازی برای این تیم انجام داد. تیموریان در حضور دوباره‌اش در استقلال نیز یک ستاره جنگجو و آماده به نظر می‌رسید.

 

فرهاد مجیدی

بعد از ترک غیرمنتظره استقلال برای پیوستن به الغرافه، فرهاد فقط یک فصل در فوتبال قطر باقی ماند و سپس به استقلال برگشت. او در میانه راه لیگ دوازدهم به استقلال پیوست و تا پایان فصل 22 بازی برای این تیم انجام داد و جام قهرمانی لیگ را بالای سر برد. چند هفته بعد از شروع لیگ سیزدهم اما مجیدی با یک تصمیم کاملا غیرمنتظره دیگر، برای همیشه از دنیای بازی خداحافظی کرد و استوک‌ها را آویخت. او بعدها به عنوان مربی با استقلال قهرمان لیگ برتر شد. هرچند که باز هم جدایی در مسیر او و استقلال قرار داشت.

 

پژمان منتظری

در قامت یک ستاره از استقلال رفت و برای ام‌صلال و الاهلی بازی کرد. پژمان در طول چند سال بازیکن بسیار موفقی در لیگ قطر بود. او در حضور دوباره در استقلال، دو سال در این تیم باقی ماند و 40 بازی برای آبی‌ها انجام داد. منتظری در این سال‌ها همیشه یکی از محبوب‌ترین چهره‌های هواداران استقلال بوده است. او البته بعد از آن دو فصل از استقلال جدا شد و دوباره به لیگ قطر برگشت.

 

روزبه چشمی

روزبه بعد از هفت فصل حضور در استقلال، به پیشنهاد قطری‌اش پاسخ مثبت داد و راهی باشگاه ام‌صلال شد. دوران حضور در قطر اما این بازیکن را از فکر بازگشت دوباره به تیم موردعلاقه جدا نکرد. چشمی فصل گذشته دوباره به فوتبال ایران برگشت و برای استقلال فرهاد به میدان رفت. بازگشتی خوش‌یمن که منجر به قهرمانی این تیم در لیگ برتر نیز شد. با این وجود خود چشمی به لحاظ فردی آمار و عملکرد درخشانی در فصل گذشته نداشت و حتی برخی از بازی‌های تیم را نیز از روی نیمکت تماشا کرد. خیلی‌ها تصور می‌کردند چشمی در این فصل از استقلال جدا می‌شود اما برخلاف دانشگر و سیاوش یزدانی، او در تیم باقی ماند تا در فصل جدید احتمالا در ترکیب ثابت آبی‌ها قرار بگیرد. فرهاد در مقطعی از فصل گذشته چشمی را به پست هافبک برگرداند اما انتظار می‌رود او در این فصل به عنوان یک مدافع برای تیم ساپینتو به زمین برود.

 

مجتبی جباری

مجتبی جباری فوتبالیست عجیب، کم‌نظیر و متفاوتی بود. بازیکنی که بعد از سال‌ها حضور در استقلال برای مدتی این تیم را به مقصد سپاهان ترک کرد اما در لباس تیم اصفهانی دوام نیاورد و خیلی زود از این تیم جدا شد. جباری بعد از ترک سپاهان به قطر رفت و چندین فصل برای الاهلی در این کشور توپ زد. در دوران حضور شفر روی نیمکت استقلال اما این بازیکن دوباره به ایران برگشت تا آخرین روزهای بازی را در استقلال سپری کند. در آن مقطع اما همه می‌دانستند که مجتبی دیگر پا به سن گذاشته و به لحاظ فنی هیچ شباهتی به آن ستاره سابق ندارد. جباری برای چند مسابقه در ترکیب تیم قرار گرفت و سپس از فوتبال خداحافظی کرد. گفته می‌شد که او در همان تیم دستیار شفر می‌شود اما این فرصت در نهایت به فرهاد مجیدی سپرده شد.

 

کرار جاسم

اولین مقطع حضور کرار در استقلال به شدت پیچیده و عجیب بود. خیلی‌ها از آن مقطع فقط دعوای معروف با مجتبی جباری را به یاد می‌آورند. کرار در همان فصل از استقلال جدا شد و به شاهین بوشهر رفت. او مدتی هم برای عجمان امارات و نجف عراق بازی کرد و سپس دوباره به استقلال برگشت. این بازگشت هم اصلا موفقیت‌آمیز نبود. او بعد از یک فصل از استقلال جدا شد و مثل همیشه بی‌نظمی، تاخیر و عصبانیت قابل توجهی نیز با خودش داشت.

 

سوتیتر: مجتبی جباری فوتبالیست عجیب، کم‌نظیر و متفاوتی بود. بازیکنی که بعد از سال‌ها حضور در استقلال برای مدتی این تیم را به مقصد سپاهان ترک کرد اما در لباس تیم اصفهانی دوام نیاورد و خیلی زود از این تیم جدا شد