آریا رهنورد

در بین همه ستاره‌های تیم ملی، یک نفر بیشتر از همه به حمایت از دراگان اسکوچیچ می‌پردازد. البته چهره‌هایی مثل بیرو و شجاع خلیل‌زاده نیز حامی مرد کروات بوده‌اند اما هیچ‌کس به اندازه سردار آزمون، از این مربی حمایت نکرده و پشت او نایستاده است. سردار قبل و بعد از اردوی قطر، مشغول حمایت از دراگان بوده و حالا در مصاحبه‌ای تازه، از رفتارها نسبت به این مربی انتقاد کرده است. او دیگر آن «پسربچه» سال‌های قبل نیست و حالا دیگر به یک فوتبالیست کاملا پخته و باتجربه برای تیم ملی تبدیل شده است.

برخلاف مهدی طارمی که رابطه پرنوسانی با دراگان اسکوچیچ داشته و حتی از سوی این مربی از یکی از اردوهای تیم ملی خط خورده است، سردار آزمون توانسته رابطه خوبی با دراگان برقرار کند. برخورد او با سرمربی تیم ملی هیچ‌وقت سینوسی نبوده است. سردار در دوران کی‌روش به تیم ملی دعوت می‌شد و در دوران ویلموتس هم بازیکن ثابت این تیم به شمار می‌رفت. بدون تردید هر مربی دیگری هم که روی کار بیاید از سردار در خط حمله استفاده خواهد کرد. در نتیجه حمایت‌های او از اسکو هیچ ربطی به جایگاهش در تیم ملی ندارد. به نظر می‌رسد ستاره خط حمله تیم ملی، به این نتیجه رسیده که تغییر در مقطع فعلی اصلا به سود ایران نخواهد بود. چراکه اساسا تا جام جهانی زمان زیادی باقی نمانده و ایران تنها دو فیفادی را در پیش دارد که یکی از آنها درست در آستانه آغاز جام رقم خواهد خورد. سردار شناخت خوبی از مدیران فوتبال ایران به دست آورده و می‌داند که در صورت رفتن اسکوچیچ هم آنها قادر به جذب مربی بزرگ خارجی نیستند و نهایتا به گزینه‌های داخلی برای تیم ملی تکیه می‌کنند. آزمون به تلاش اسکو و نتیجه‌های او احترام می‌گذارد و بارها از همه هواداران تیم ملی خواسته که حمایت و قدردانی بیشتری را نسبت به این مربی نشان بدهند. انگیزه سردار برای حفظ ثبات در تیم ملی، تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد. البته که تضمینی برای نتیجه گرفتن با این کادر در جام جهانی وجود ندارد اما معلوم نیست که ایجاد تغییر در این تیم هم حتما منجر به اتفاق‌های خوب برای تیم ملی شود. تیمی که تا همین حالا نیز زمان بسیار زیادی را از دست داده و تنها یک دیدار دوستانه را پشت سر گذاشته است.

سردار آزمون همان بازیکنی است که بعد از جام جهانی 2018 تصمیم به ترک تیم ملی ایران گرفت. دلیل او برای این تصمیم هم انتقادهایی بود که در مورد عملکرد این ستاره جوان مطرح می‌شد. او همان بازیکنی است که حاضر بود به همین سادگی از تیم ملی عبور کند اما حالا دیگر چنین روحیه‌ای در سردار وجود ندارد. این بازیکن فقط به لحاظ فنی رشد نکرده و به لحاظ ذهنی نیز، مسیر تبدیل شدن از یک پسربچه به یک مرد را طی کرده است. او بی‌جهت به یکی از بهترین لیگ‌های دنیا نرفته و کاملا شایستگی این جایگاه را داشته است. سردار یک بار با تیم ملی در جام جهانی حاضر بود اما در روسیه، انتظارها را برآورده نکرد و موفق نشد هیچ گلی به ثمر برساند. تاکتیک‌های تیم کی‌روش نیز به گونه‌ای بود که به این بازیکن فضای زیادی برای درخشیدن و نزدیک شدن به دروازه رقبا نمی‌داد. در حقیقت او مجبور بود هافبک میانی حریف را پرس کند و دوندگی بسیار زیادی در زمین داشته باشد. به همین خاطر شانس گل‌زنی چندانی در جام جهانی برای این ستاره وجود نداشت. حالا اما همه چیز فرق می‌کند و سردار شانس بیشتری برای درخشیدن در این تورنمنت خواهد داشت. خود او نیز چهار سال بزرگ‌تر شده و از هر لحاظ، فوتبالیست بهتری به نظر می‌رسد. او می‌خواهد پروژه فعلی تیم ملی را حفظ کند و هنوز به دراگان امیدوار است. در بین ستاره‌های کلیدی تیم، او مهم‌ترین حامی سرمربی به شمار می‌رود و حاضر نیست از این حمایت دست بردارد.

این فصل بدون تردید می‌تواند یک «سکوی پرتاب» کلیدی برای سردار باشد. او که در نیم‌فصل دوم سال گذشته در بوندس‌لیگا حضور داشت، حالا پیش‌فصل را هم با لورکوزن شروع خواهد کرد و فرصت بیشتری برای جا افتادن در ترکیب تیم دارد. هرچند که آزمون فصل گذشته نیز در این تیم به یک مهره ثابت تبدیل شده بود. او به جز بوندس‌لیگا، باید در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود و اواسط فصل نیز خودش را با تیم ملی ایران به جام جهانی برساند. حضور در سه تورنمنت بسیار مهم و پرمخاطب، مهم‌ترین سال فوتبالی سردار را رقم خواهد زد. حالا همه در انتظار درخشش بی چون و چرای این ستاره هستند. بازیکنی که می‌تواند خودش را به فهرست تاریخی گل‌زنان ایران در جام جهانی اضافه کند. ستاره‌ای که دیگر میدان را به سادگی خالی نمی‌کند و همیشه آماده است تا برای جایگاهش بجنگد و روزهای درخشانی را پشت سر بگذارد.