آریا طاری

جواد نکونام و فرهاد مجیدی از آن دست جدال‌هایی است که اصلا نباید فرصت دیدنش را از دست داد. برخورد این دو مربی بدون تردید لحظه‌های حساس، هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده زیادی به هواداران فوتبال در ایران هدیه خواهد داد.

با هیچ نتیجه‌ای در پایان مسابقه امروز استقلال و فولاد، قهرمانی در لیگ برتر قطع نخواهد شد. حتی اگر پرسپولیسی‌ها در مسابقه با سپاهان شکست بخورند و استقلال برنده شود باز هم قهرمانی این تیم مسجل نمی‌شود اما دیگر محال است تیمی به جز استقلال بتواند قهرمانی لیگ را به دست بیاورد. با این سناریو استقلال تنها در صورت کسب یک امتیاز در سه بازی آینده قهرمانی لیگ را جشن خواهد گرفت. با این حال بدون شک قهرمانی با شکست دادن حریفی مثل فولاد برای آنها شیرین‌تر هم می‌شود. استقلال در مسابقه رفت با فولاد با گل استثنایی مهدی مهدی‌پور به برتری رسید و حالا در بازی برگشت نیز روبه‌روی تیم منظم و منسجم جواد نکونام با انگیزه‌های زیادی به زمین خواهد رفت. استقلالی‌ها به خوبی می‌دانند که اگر دچار اشتباه شوند در هفته‌های پایانی تحت فشار قرار می‌گیرند و به رقبا برای نزدیک‌تر شدن به صدر جدول انگیزه می‌دهند. به همین خاطر است که شکست دادن تیمی مثل فولاد برای آنها حائز اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. بدون شک این سخت‌ترین مسابقه استقلال تا پایان فصل به حساب می‌آید و بردن این بازی همه چیز را به سود آنها تغییر می‌دهد. تساوی نتیجه بدی در این نبرد برای آبی‌های پایتخت به حساب نمی‌آید برای این تیم بسیار مهم خواهد بود که در این بازی نتیجه‌ای به جز شکست را تجربه کنند.

هر دو تیم در این مسابقه سرشار از انگیزه هستند. در یک سمت ماجرا تیم فولاد خوزستان قرار گرفته کرد. تیمی که شکست را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تجربه نکرد و راهی مرحله حذفی شده است. تیمی که در تازه‌ترین فهرست تیم‌های آسیایی در بین ۱۰ تیم برتر قرار گرفته و شرایط بسیار خوبی داشته است. در سمت مقابل استقلال است که در این فصل فقط یک بار شکست خورد و هرگز زمین مسابقه را به عنوان تیم بازنده ترک نکرده است. دانستن همین دو مورد کافی است که بدانیم دو تیم با چه سطحی از آمادگی و چه قدرتی روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. استقلالی‌ها امیدوارند به پیروزی برابر فولاد در این فصل فوق‌العاده تداوم بخشند و یک قدم بسیار مهم را به سمت قهرمانی لیگ برتر دارند. آنها در مسیر رسیدن به قهرمانی قصد دارند این حقیقت را نشان ‌دهند که سزاوار این جایزه هستند و آماده هستند خودشان را به جام برسانند. جواد نکونام نیز می‌خواهد نشان بدهد که به سادگی تسلیم هیچ حریفی نمی‌شود. آنچه در این مسابقه اهمیت دارد، بیزاری دو تیم از شکست است. دو تیم بسیار منظم که خطوط دفاعی فوق‌العاده‌ای دارند. انسجام تیمی یکی از نکاتی است که در مورد هر دو تیم می‌توان به آن اشاره کرد. انتظار نمی‌رود که این بازی نبرد چندان پرگلی باشد چراکه هر دو تیم در دفاع صاحب ترکیب بسیار خوبی هستند. روبه‌رو شدن عارف آقاسی با تیم سابقش یکی از جذابیت‌های نبرد خواهد بود. آقاسی فصل اول بازیکن استقلال بود و فرصت زیادی برای بازی کردن در این تیم دست نمی‌آورد. او فصل دوم استقلال را به مقصد فولاد ترک کرد و به بازیکن ثابت این تیم تبدیل شد.

آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر در همین اهواز قطعی شد. در روزهایی که جواد نکونام و فرهاد مجیدی هر دو برای این تیم به میدان می‌رفتند. حالا اما جواد روی نیمکت فولاد دیده می‌شود و فرهاد هدایت استقلالی‌ها را برعهده دارد. شاگردان فرهاد در یک قدمی بردن جام هستند با این حال توجه به این جام به تنهایی برای جذابیت این برد کافی نخواهد بود چراکه انگیزه‌های دو تیم از جام قهرمانی نیز بالاتر است و به دنبال کسب پیروزی برابر همدیگر هستند.