با رسمی شدن انتقال ارلینگ هالند به باشگاه منچسترسیتی، حالا نام او در فهرست بازیکنانی قرار می‌گیرد که سابقه بازی در باشگاه سابق پدرشان را به دست می‌آورند. شاید خیلی‌ها نام آلف اینگه هالند را نشنیده باشند اما او در همان سال تولد ارلینگ، به باشگاه منچسترسیتی منتقل شد. این فوتبالیست نروژی بیشتر از هر چیز دیگری در لباس سیتی، با تکل معروف و وحشتناک روی کین به یاد آورده می‌شود. تکلی که نزدیک بود به دوران فوتبال این بازیکن پایان بدهد و جریمه‌های بسیار سنگینی نیز برای هافبک منچستریونایتد به همراه داشت.

آلف بعد از آن تکل وحشتناک، جمله‌ای به زبان آورد که حسابی در بین هواداران سیتی محبوب شد:«از منچستریونایتد و تمام بازیکنانش متنفرم!». این بازیکن برای حدود دو سال بعد از این تکل هم فوتبال بازی می‌کرد اما هیچوقت نتوانست به طور کامل از شر مصدومیتی که با این حرکت گریبانش را گرفته بود خلاص شود. شاید همین اتفاق، انگیزه قدرتمندی بود که ارلینگ به پیشنهاد باشگاه منچستریونایتد پاسخ منفی بدهد.

 قبل از ملحق شدن این بازیکن به دورتموند، سولسشر هر کاری کرد تا بتواند این ستاره جوان را به اولدترافورد ببرد اما او این انتقال را نپذیرفت و ترجیح داد راهی دورتموند شود. گنجاندن بند فسخ 150 میلیونی در قرارداد هالند برای سومین فصل اما فقط یک معنی داشت. اینکه او دورتموند را تنها برای زمانی بسیار کوتاه انتخاب کرده و رویاهایش را در تیم دیگری جست‌وجو می‌کند.

حالا هالند به منچسترسیتی منتقل شده و برای این باشگاه بازی خواهد کرد. قراردادی که در نگاه اول ارزان به نظر می‌رسد اما اصلا این‌طور نیست. چراکه باشگاه سیتی باید حدود 30 میلیون یورو به عنوان پاداش به پدر هالند پرداخت کند! رقمی که به مراتب بیشتر از مجموع دستمزد دوران حضور او در باشگاه سیتی به عنوان بازیکن است. همچنین 50 میلیون یورو نیز باید به آژانس نقل و انتقالاتی مینو رایولا سپرده شود. آن هم در حالی که خود مینو قبل از این انتقال جانش را از دست داده است.

مدت زمان این قرارداد پنج سال است و هالند در این مدت سالی 40 میلیون یورو از باشگاه دستمزد می‌گیرد. این یعنی باشگاه سیتی به جز آپشن‌های احتمالی، باید 200 میلیون یورو را به صورت خالص به این ستاره پرداخت کند. به نظر می‌رسد شکست تلخ روبه‌روی رئال مادرید، سیتیزن‌ها را مصمم کرده تا به هر قیمتی یک خرید بزرگ انجام بدهند و شرایط متفاوتی را تجربه کنند. بعد از سرخیو آگرو، سیتی دیگر یک مهاجم نوک فوق‌العاده نداشته و حالا نوبت هالند است تا عصر تازه‌ای را در این باشگاه شروع کند. بازی برای سیتی برای پدر ارلینگ خوش‌یمن نبود اما خود او یک هیولای متفاوت است. بازیکنی که با سرعت خیره‌کننده پیشرفت کرده و می‌خواهد اولین قهرمانی اروپایی تاریخ سیتی را برای این باشگاه رقم بزند.

این یک شروع تازه برای تیمی است که در این چند فصل از نداشتن یک مهاجم درجه یک لطمه خورده و حالا یکی از بهترین‌های دنیا را در این پست به خدمت گرفته است.