آریا رهنورد

اولین زمزمه‌ها در مورد جدایی هالند از دورتموند وقتی رقم خورد که پدر و ایجنت او در یک روز برای مذاکره با دو باشگاه بزرگ فوتبال اسپانیا به بارسلونا و رئال مادرید سفر کردند. تصور می‌شد نابغه نروژی به یکی از این دو تیم می‌رود اما حالا مقصد او در کشور دیگری انتخاب شده است. هیچ تیمی در فوتبال اروپا نیست که علاقه‌مند به جذب هالند نباشد اما تیم‌های کمی هستند که بتوانند به لحاظ مالی این ستاره را راضی کنند. به نظر می‌رسد هالند بالاخره تیم بعدی‌اش را انتخاب کرده است.

قبل از آن‌‌که باشگاه دورتموند اولین قدم‌ها را برای جذب هیولای نروژی از باشگاه رد بول سارلزبورگ بردارد، منچستریونایتد خواهان جذب این بازیکن بود. اوله گنار سولسشر به عنوان هموطن هالند، خیلی زود از درخشش او باخبر شد و تلاش زیادی انجام داد تا ارلینگ را به اولدترافورد ببرد. پیشنهاد یونایتد برای مهاجمی که هنوز شناخته‌شده نبود، جالب توجه به نظر می‌رسید اما هالند به یک دلیل حاضر نبود به اولدترافورد برود و آن، سابقه بازی پدرش در سیتی بود. آلف اینگه هالند چند سال در سیتی به میدان رفت و جالب است بدانید که دوران فوتبالش بعد از برخورد با یکی از بازیکنان یونایتد با یک مصدومیت طولانی به پایان رسید. هالند تصمیم داشت در انگلیس فقط برای دو باشگاه بازی کند که هر دو تیم نیز مدتی پدرش را در اختیار داشتند؛ لیدزیونایتد و منچسترسیتی. حالا یکی از این دو باشگاه در آستانه جذب این ستاره است و طبیعتا آن باشگاه نمی‌تواند لیدزیونایتد باشد! انتقال ارلینگ به سیتی زمانی جدی شد که پپ گواردیولا تقریبا برخلاف همیشه، احتمال پیوستن یک مهاجم بزرگ و گرانقیمت به سیتی را رد نکرد. از طرفی رییس باشگاه بارسا نیز رسما اعلام کرد که به دنبال چنین انتقالی نیست و باشگاه پول لازم برای این خرید را ندارد. چلسی نیز یکی دیگر از مشتریان جدی این ستاره بود که بعد از ماجراهای مالکیت آبراموویچ، از پروسه خارج شد. تیم بعدی، رئال مادرید بود که ظاهرا بعد از درخشش خیره‌کننده بنزما، از موضعش عقب‌نشینی کرد. حالا سیتی در یک قدمی بردن این کورس جذاب برای خرید یکی از بازیکنان بسیار درخشان فوتبال در قاره اروپا است. ستاره‌ای که احتمالا به زودی قرارداد رسمی‌اش را با سیتیزن‌ها امضا می‌کند و برای این باشگاه به میدان می‌رود. او حالا مشغول سپری کردن آخرین بازی‌ها با لباس باشگاه دورتموند است.

همه رسانه‌های معتبر اروپا، انتقال هالند به سیتی را تایید کرده‌اند تا یکی از پرتکرارترین اخبار نقل و انتقالاتی در اروپا رو به پایان باشد. باشگاه سیتی با این بازیکن به توافق شخصی دست پیدا کرده و راضی کردن دورتموند دیگر کار سختی به نظر نمی‌رسد. بر اساس این توافق، هالند دستمزد خیره‌کننده 500 هزار پوند در هفته را از باشگاه جدیدش دریافت می‌کند. این بیشترین رقم دستمزد یک بازیکن در تاریخ لیگ برتر است و تاکنون هیچ بازیکنی حتی نزدیک به این عدد نیز دستمزد دریافت نکرده است. با این حساب هالند به ازای هر ماه دو میلیون پوند از سیتی می‌گیرد تا به یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های تاریخ تبدیل شود. این قرارداد به مدت پنج سال بسته خواهد شد. از طرفی با توجه به حق فسخی که در قرارداد هالند گنجانده شده، نیازی به مذاکره مستقیم بین سیتی و دورتموند هم نیست. باشگاه انگلیسی می‌تواند با پرداخت این حق فسخ 63 میلیون پوندی، هالند را رسما به خدمت بگیرد. رقمی که برای این ستاره، عدد زیادی نخواهد بود. مدیران رئال و باشگاه‌های دیگر، عملا پذیرفته‌اند که جنگ را بر سر جذب هالند باخته‌اند و شانسی برای به خدمت گرفتن این ستاره ندارند. او را باید از همین حالا مهره فصل آینده باشگاه منچسرسیتی بدانیم. باشگاهی که با حضور او مهارنشدنی خواهد بود.

هالند از هر نظر، تیم گواردیولا را تکمیل می‌کند. او یک مهاجم نوک درجه یک به شمار می‌رود و سیتی در این پست بازیکن شاخصی ندارد. پپ گاهی از نفراتی مثل گریلیش، ماهرز یا فودن در این پست استفاده می‌کند. گابریل ژسوس تنها مهاجم مرکزی تخصصی سیتی است که با آمدن هالند دیگری جایی در ترکیب تیم نخواهد داشت. هالند هم به لحاظ فنی سیتی را تکمیل می‌کند و هم از نظر اشتیاق و انگیزه، یک خرید استثنایی برای این باشگاه خواهد بود. او می‌تواند روی همه مهره‌های کناری‌اش تاثیر بگذارد و آنها را به جلو هل بدهد. هالند همه ویژگی‌های یک اعجوبه در فوتبال اروپا را دارد و روز به روز نیز در حال پیشرفت است. دوران حضور در دورتموند به شدت به این مهاجم کمک کرد. او قدم اول را تدریجی برداشت تا بتواند در قدم‌های دیگر، تصمیم‌های بزرگی بگیرد و بیشتر زیر ذره‌بین برود. حالا سیتی به عنوان یک تیم جاه‌طلب، مقصد جذابی برای این بازیکن خواهد بود. بازیکنی که شاید در رده ملی به واسطه ملیت نروژی چندان موفق نشود اما در رده باشگاهی فقط با بردن همه جام‌های ممکن راضی خواهد شد.