آریا رهنورد

و سیتی در ادامه رقابت جذاب این سال‌ها، در این فصل هم مدعیان اصلی بردن لیگ برتر هستند و رقابت بسیار سخت و جذابی را با هم آغاز کرده‌اند. هم تیم کلوپ شانس خوبی برای بردن لیگ دارد و هم تیم پپ می‌تواند این عنوان را به دست بیاورد. فعلا در جام حذفی، لیورپول سیتی را حذف کرده و این رقابت ممکن است حتی به فینال لیگ قهرمانان هم کشیده شود. به همین بهانه، بد نیست بخشی از بهترین کورس‌های قهرمانی تاریخ لیگ برتر انگلیس را مرور کنیم.

آگوئرووووووووووو

اگر قرار بود رقابت بر سر قهرمانی لیگ برتر به یک فیلم سینمایی تبدیل شود، می‌شد به سراغ رقابت سیتی و منچستر در سال 2012 رفت. یک فصل رویایی برای مانچینی و تیمش که سرانجام توانستند قهرمانی را از چنگ سر الکس فرگوسن دربیاورند. جالب اینکه تا آخرین ثانیه از آخرین بازی، یونایتد در آستانه قهرمانی بود و فاصله‌ای با بردن جام نداشت اما سرخیو آگوئرو گل برتری تیمش را به کیو پی آر زد و توانست قهرمانی آبی‌ها در رقابت‌های لیگ برتر را قطعی کند. لحظه‌ای که شاید یکی از مهم‌ترین قاب‌های تاریخ باشگاه سیتی را داشته باشد. سرخیو حتی اگر بهترین گل‌زن تاریخ باشگاه نبود، فقط به خاطر این لحظه تا ابد در بین سیتیزن‌ها مورد ستایش قرار می‌گرفت.

 تقدیم به شیرر بزرگ

کورس قهرمانی فصل 95-1994 لیگ برتر بین بلک‌برن و منچستریونایتد نیز بیش از حد هیجان‌انگیز بود. در آن سال بلک‌برن با ستاره‌ای به اسم آلن شیرر، رقابت سختی با منچستریونایتد به عنوان مدافع عنوان قهرمانی داشت. دو تیم در سراسر هفته‌های فصل به سختی با هم رقابت کردند و در نهایت در هفته پایانی بلک‌برن با دو امتیاز بیشتر از یونایتد به مصاف لیورپول رفت. همه انتظار داشتند لیورپول به راحتی شکست بخورد و برای جام نگرفتن یونایتد، قهرمانی را به بلک‌برن تقدیم کند اما قرمزهای آنفیلد به شکل غیرمنتظره‌ای بلک‌برن را شکست دادند. با این وجود یونایتد در دیدار همزمان نتوانست وستهم را شکست بدهد و به همین سادگی شانس رسیدن به قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را از دست داد و جام را به دست نیاورد.

این بار یونایتد

تیم سر الکس فرگوسن در خیلی از فصل‌‎ها پای ثابت کورس‌های جذاب قهرمانی بود و این اتفاق در سال 99 نیز رخ داد. جایی که آنها با آرسنال و چلسی رقابت بسیار سختی داشتند. چلسی در آن فصل همه را غافلگیر کرد و کافی بود در دو بازی آخر چهار امتیاز بگیرد که بعد از چهار دهه قهرمان لیگ شود اما در دیدارهای پایانی ضعیف ظاهر شد و نهایت این یونایتد بود که با یک امتیاز بیشتر از آرسنال، قهرمانی را از آن خودش کرد و یک قهرمانی تاریخی را جشن گرفت. قرمزها در آن فصل برنده لیگ قهرمانان اروپا هم شدند تا یکی از بهترین فصل‌های تمام تاریخ‌شان را سپری کرده باشند.

وقتی کاپیتان سر خورد

سیتی و لیورپول در سال 2014 هم رقابت بسیار سختی داشتند و به نظر می‌رسید لیورپول با هدایت برندان راجرز، از شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ برخوردار باشد. با این حال لیورپول چند امتیاز تاریخی را از دست داد. تساوی روبه‌روی کریستال پالاس با وجود یک شروع آرمانی در آن مسابقه لیورپول را کمی از مسیر خارج کرد و بعد از آن، سر خوردن معروف جرارد روبه‌روی چلسی پیش آمد تا لیورپول به همین سادگی یک جام را از دست بدهد. بدون تردید این بزرگ‌ترین حسرت زندگی استیوی جی به شمار می‌رود. کسی که هیچوقت نتوانست فاتح لیگ برتر شود. او امیدوار است در آینده بتواند این کار را در قامت یک سرمربی در این لیگ انجام بدهد.

شاهکار با جوان‌ها

بعد از شکست در کورس حساس با بلک‌برن، یونایتد در سال 96 دوباره به کورس برگشت و این بار روبه‌روی نیوکاسل قرار گرفت. نیوکاسل در آن فصل فوق‌العاده آماده نشان داد و در مقطعی از فصل حتی 12 امتیاز بیشتر از یونایتد داشت اما فرگوسن با بازی دادن به مهره‌های جوان، شرایط را عوض کرد و نیوکاسل هم دچار یک افت بزرگ شد. در نهایت این یونایتدی‌ها بودند که در هفته پایانی جام را بالای سر بردند و حریف را شگفت‌زده کردند. این بزرگ‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین ناکامی ممکن برای هواداران باشگاه نیوکاسل به شمار می‌رفت.

لیگ آبی شد

یونایتد پس از سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر، سال 2010 روبه‌روی چلسی شگفت‌زده شد. این رقابت تا آخرین هفته فصل ادامه داشت و سرانجام این آبی‌ها بودند که جام را به خانه بردند. کافی بود چلسی در هفته آخر برنده نباشد تا جام را از دست بدهد اما آنها با یک برد عالی و آرمانی، قهرمانی را جشن گرفتند. همان جا بود که هواداران چلسی لقب «فراتر از خاص» را به کارلتو نسبت دادند تا نشان بدهند که او را حتی بیشتر از مورینیو دوست دارند.