آریا طاری

سرنوشت دو تیم دیگر از هشت تیم نهایی این فصل لیگ قهرمانان، امروز مشخص خواهد شد. یکی از دو مسابقه این سه‌شنبه، برخورد دوباره‌ای بین رونالدو و حریف محبوبش خواهد بود. او در این سال‌ها بارها و بارها اتلتیکو را ناکام گذاشته و حالا دوباره با سیمئونه برخورد خواهد کرد. مسابقه بعدی امشب در آمستردام بین دو تیمی برگزار می‌شود که هم‌سطح به نظر می‌رسند و در دیدار رفت، یک نبرد فوق‌العاده را برگزار کرده‌اند. بر اساس پیش‎بینی‌ها، شانس صعود یونایتد و آژاکس به مرحله بعد بیشتر است اما لیگ قهرمانان، همیشه غافلگیری‌های زیادی در آستین دارد.

یونایتد-آتلتی؛ هراس بزرگ اوبلاک

شاید هیچ بازیکنی به اندازه کریستیانو رونالدو، یان اوبلاک را زجر نداده باشد. گلری که بدون تردید یکی از بهترین سنگربان‌های دنیا به شمار می‌رود اما بارها روبه‌روی کریستیانو تسلیم شده است. وقتی رونالدو در رئال بود، مادریدی‌ها دو بار در فینال اروپا و چند بار در مراحل حذفی آتلتی را شکست دادند. وقتی رونالدو به یووه رفت هم هت‌تریک او مقابل اوبلاک، حذف آتلتی را رقم زد. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک-یک به پایان رسید. تیم اسپانیایی در آن نبرد بهتر از حریف ظاهر شد و یونایتد به لطف تیر دروازه و البته درخشش دخیا از یک شکست پرگل گریخت. شیاطین سرخ البته در دقایق پایانی به خودشان آمدند و با تنها گل الانگا، بازی را به تساوی کشاندند. با توجه به حذف قانون گل زده در خانه حریف، منچستری‌ها دیگر نمی‌توانند با تساوی بدون گل از این مرحله عبور کنند و برای صعود حتما باید حریف را شکست بدهند. منچستر در سه تجربه اخیر اروپایی‌اش بعد از تساوی در دیدار رفت، در مسابقه برگشت حذف شده است. شرایط برای آتلتی هم اما چندان بهتر نیست. آنها در چهار تجربه حذفی اخیر بعد از ناکامی در پیروزی در دیدار رفت، سه بار در دیدار برگشت حذف شده‌اند و این موضوع برای این تیم نگران‌کننده خواهد بود. هر دو تیم در رقابت‌های این فصل لیگ داخلی اصلا خوب نتیجه نگرفته‌اند اما این هفته بردهای خوب و مهمی به دست آورده‌اند. در اتلتیکو، سوارز دوباره اوج گرفته و به یک ستاره برای تیم تبدیل شده و در یونایتد، کریستیانو دومین هت‌تریکش در لباس این تیم را انجام داده است. اتلتیکو در دو سفر اخیرش به انگلیس برای روبه‌رو شدن با تیم‌هایی از این کشور شکست خورده و موفق به زدن گل هم نشده است. با وجود قدرت دفاعی فوق‌العاده، این تیم هرگز نتوانسته در زمین یک تیم انگلیسی، دروازه‌اش را بسته نگه دارد. آنها در هشت تجربه بازی در انگلیس، 14 گل دریافت کرده‌اند. منچستریونایتد هم فقط در دو بازی از هشت نبرد اخیرش در اولدترافورد روبه‌روی رقبای اسپانیایی به برتری رسیده است. آنها فصل گذشته هم رقابت قهرمانی در یورولیگ را به ویارئال واگذار کردند. این بازی برای هر دو تیم یک مسابقه بسیار حیاتی خواهد بود. یک نبرد تماشایی برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا و ادامه دادن به ماجراجویی در این تورنمنت جذاب.

آژاکس-بنفیکا

بدون شک یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان بین آژاکس و بنفیکا برگزار شد. تیم هلندی شروع بسیار خوبی در این جدال داشت اما بازیکنان بنفیکا به موقع به بازی برگشتند و توانستند بین خودشان و شکست فاصله بیندازند. دیدار برگشت دو تیم حالا در کشور هلند برگزار خواهد شد. آژاکس در اولین تقابل خانگی تاریخش روبه‌روی یک تیم پرتغالی، مقابل همین بنفیکا شکست خورد اما از آن به بعد دیگر هرگز در خانه مغلوب حریفی از پرتغال نشد و در چهار مسابقه هم نمایندگان این کشور را در آمستردام آره‌نا شکست داد. آژاکسی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا هرگز در خانه نتیجه‌ای به جز برد روبه‌روی پرتغالی‌ها به دست نیاورده‌اند. با احتساب دیدارهای مقدماتی، آژاکس فقط در یک بازی از 10 مسابقه اخیرش در خانه تیم‌های هلندی بازنده بوده است. تیم اریک تن هاخ این فصل حداکثر امتیاز دیدارهای خانگی در لیگ قهرمانان را به دست آورده و با اعتماد به نفس بسیار زیادی روبه‌روی بنفیکا قرار می‌گیرد. هرچند که قرمزهای پرتغالی هم نشان داده‌اند که به سادگی روبه‌روی هیچ حریفی زانو نمی‌زنند و تسلیم نمی‌شوند. اگر بنفیکا بتواند به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان برسد، این یک تجربه فوق‌العاده برای باشگاه خواهد بود. چراکه این تیم در قرن بیست و یکم فقط سه بار شانس بازی در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را به دست آورده است. شاید امشب بیشتر نگاه‌ها معطوف نبرد اولدترافورد شود اما این مسابقه هم جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت. جدالی بین دو تیم تاکتیکی که آماده‌اند تا یک فوتبال بسیار تماشایی را بازی کنند و برای صعود به مرحله بعدی همه راه‌های ممکن را مورد آزمایش قرار بدهند. این بازی می‌تواند درست مثل مسابقه رفت، شگفت‌انگیز و کاملا غافلگیرکننده و سرشار از هیجان باشد.