آریا رهنورد

رامین رضاییان بعد از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره بخشی از ترکیب این فصل پرسپولیس شد. بازیکنی که چند سال بعد از جدایی پرحاشیه از این باشگاه، حالا دوباره قرار است با پیراهن شماره 27 قرمزها در لیگ برتر به میدان برود. او اولین ستاره‌ای نیست که بعد از مدتی دوری، دوباره به این باشگاه برمی‌گردد. قبل از رامین هم مهره‌های زیادی با پایان دادن به دوری‌شان از پرسپولیس، دوباره به این تیم برگشته بودند. انتظارها از مدافع راست جدید تیم یحیی در این فصل، بسیار بالا خواهد بود. او باید نمایشی در سطح یک ستاره تمام‌عیار در این تیم داشته باشد.

وقتی علی کریمی تصمیم گرفت به پرسپولیس برگردد، هواداران باشگاه آنقدر به وجد آمدند که برای یک مسابقه معمولی با پگاه گیلان، آزادی را پر از جمعیت کردند. این یکی از بهترین استقبال‌ها از یک بازیکن در تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود

حمید درخشان

حمید درخشان یکی از اولین ستاره‌های مهمی بود که بعد از ترک پرسپولیس، دوباره به این تیم برگشت. او بعد از 9 سال بازی در ترکیب پرسپولیس، به لیگ قطر رفت تا برای باشگاه القطر بازی کند. درخشان پنج سال در این تیم باقی ماند و سپس به پرسپولیس برگشت. درخشان یک جدایی و یک بازگشت دیگر هم به پرسپولیس داشت. او مدتی هم به السد قطر رفت و سپس در لباس تیم مورد علاقه به دوران فوتبالش پایان داد.

حمید استیلی

حمید استیلی یکی از معدود ستاره‌هایی است که دوران دوم حضورش در پرسپولیس، از دوران اول کاملا موفقیت‌آمیزتر بوده است. استیلی که در اوج جوانی به جمع قرمزها ملحق شده بود، تنها یک سال بعد این تیم را ترک کرد و در لباس تیم‌هایی مثل بهمن و القادسیه کویت تجربه به دست آورد. شاگرد محبوب پروین که دیگر یک فوتبالیست پخته شده بود، در بازگشت دوباره به پرسپولیس یکی از ستاره‌های کلیدی خط میانی این تیم به شمار می‌رفت. هرچند که هنوز هم عده‌ای معتقدند دوران ملی حمید استیلی بهتر و موفقیت‌آمیزتر از دوران باشگاهی او بوده است.

کریم باقری

مختصر و مفید. اولین تجربه حضور کریم باقری در این فصل این‌چنین سپری شد. او توانست در همان اولین فصل حضور در این باشگاه به قهرمانی برسد. کریم که همزمان در لباس تیم ملی هم می‌درخشید، مورد توجه باشگاه‌های اروپایی قرار گرفت و به بیله فلد آلمان پاسخ مثبت داد تا به اروپا ترانسفر شود. بعد از بازی در آلمان، انگلیس، امارات و قطر، کریم دوباره به تهران برگشت و این بار 9 سال برای پرسپولیس بازی کرد. او در این دوره به یکی از اسطوره‌های بسیار مهم باشگاه تبدیل شد. ستاره‌ای که در جریان قهرمانی دراماتیک لیگ برتر هفتم با افشین قطبی، با اختلاف زیاد بهترین بازیکن پرسپولیس به شمار می‌رفت. کریم تقریبا از همان زمان، هرگز از پرسپولیس به شکل جدی جدا نشده است. او برای سال‌ها به عنوان دستیار روی نیمکت این تیم حضور داشته است.

علی دایی

بازگشت علی دایی به پرسپولیس در زمان بگوویچ، سروصدای بسیار زیادی به پا کرد. او که در اروپا یک ستاره کامل شده بود، در آخرین سال‌های بازی‌اش دوباره پیراهن تیمی را پوشید که قبلا دو سال برای آن بازی کرده بود. بین اولین و دومین مقطع حضور دایی در پرسپولیس، هفت سال فاصله وجود داشت. هفت سالی که برای او در باشگاه‌های مختلف خارجی سپری شد. برخلاف انتظارها و برخلاف شروع بسیار خوب شهریار در لباس قرمز، فصل برای او به شکل مطلوبی سپری نشد. حواشی خاص باشگاه، مشکلات بزرگ مالی و بی‌نظمی‌های عجیب تیم برای بازیکنی که در فوتبال آلمان به نظم خو گرفته بود، شرایط را کمی سخت کرد. در نهایت دایی بعد از فقط یک سال، مقصد دیگری را برای خودش در نظر گرفت و از تیم جدا شد. دوران فوتبال شهریار البته در همین مقطع تمام نشد. او برای باشگاه صبا هم بازی کرد و در سایپا به عنوان بازیکن-مربی، قهرمان لیگ برتر هم شد. علی دایی بعدها در قامت سرمربی، دو بار دیگر در پرسپولیس حضور پیدا کرد و با این تیم، دو بار توانست فاتح رقابت‌های جام حذفی شود.

یحیی گل‌محمدی

سرمربی امروز پرسپولیس هم زمانی در موقعیت فعلی رامین رضاییان قرار داشته است. یحیی بعد از چهار سال بازی برای پرسپولیس، با نوعی بی‌مهری روبه‌رو شد و با ترک این تیم به فولاد خوزستان پیوست. قرمزها اما تازه متوجه شدند که چه مهره مهمی را از دست داده‌اند. گل‌محمدی بعد از سه سال، این بار با استقبالی ویژه به پرسپولیس برگشت و در این تیم به همان جایگاهی رسید که انتظارش را می‌کشید. این مدافع مستحکم سه فصل دیگر هم برای سرخ‌ها به میدان رفت و یکی از بهترین مهره‌های این تیم شد. او در نهایت در لباس صبا به دوران فوتبالش پایان داد.

سرمربی امروز پرسپولیس هم زمانی در موقعیت فعلی رامین رضاییان قرار داشته است. یحیی بعد از چهار سال بازی برای پرسپولیس، با نوعی بی‌مهری روبه‌رو شد و با ترک این تیم به فولاد خوزستان پیوست

علی کریمی

وقتی علی کریمی تصمیم گرفت به پرسپولیس برگردد، هواداران باشگاه آنقدر به وجد آمدند که برای یک مسابقه معمولی با پگاه گیلان، آزادی را پر از جمعیت کردند. این یکی از بهترین استقبال‌ها از یک بازیکن در تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود. جادوگر که در جوانی در لباس فتح درخشیده بود، سال 77 به پرسپولیس ملحق شد و در سه فصل، به سرعت به یکی از چهره‌های اسطوره‌ای باشگاه تبدیل شد. الاهلی، بایرن و القطر، مقصدهای بعدی این فوتبالیست بزرگ بودند. بازیکنی که در میانه راه لیگ هشتم، دوباره پیراهن تیم موردعلاقه‌اش را به تن کرد. این دوران فقط یک سال طول کشید و کریمی فصل بعد به استیل آذین رفت و دورانی بسیار پرحاشیه را در این تیم پشت سر گذاشت. علی مدتی هم برای شالکه بازی کرد و در دوران حضور استیلی و دنیزلی روی نیمکت قرمزها، دوباره به این تیم برگشت. همه انتظار داشتند جادوگر در لباس این تیم به دوران فوتبالش پایان بدهد اما او در نهایت در لباس تراکتور با فوتبال خداحافظی کرد. شاید هیچ بازیکنی در تاریخ باشگاه پرسپولیس، به محبوبیت این ستاره نرسیده باشد.

مهدی مهدوی‌کیا

هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال ایران بیشتر از مهدوی‌کیا در یک لیگ درجه یک اروپایی دوام نیاورده است. مهدی 12 سال در بوندس‌لیگا بازی کرد. ستاره‌ای که فوتبالش در پرسپولیس شروع شده بود و در دوران امیر عابدینی، بعد از چهار فصل این تیم را به مقصد آلمان ترک کرد. بازگشت مهدی به فوتبال ایران، از پرسپولیس شروع نشد. او یک فصل برای استیل آذین و یک فصل هم برای داماش گیلان بازی کرد تا اینکه سرانجام به آرزوی قدیمی‌اش برای بازگشت دوباره به جمع سرخ‌ها رسید. مهدی در این دوران دیگر سرعت گذشته را نداشت اما همچنان با همه وجود برای تیم می‌درخشید. سانترهای تماشایی و ایستگاهی‌های دیدنی این ستاره، هنوز از ذهن هوادارها خارج نشده است. مهدوی‌کیا می‌توانست با بردن جام حذفی در آخرین تجربه بازی برای پرسپولیس، یک پایان باشکوه در این تیم داشته باشد اما شکست در آن جدال، خداحافظی موشک را تلخ کرد.

سیدجلال حسینی

پرسپولیسی‌ها سال‌ها به دنبال جذب این ستاره بودند و این اتفاق بالاخره رخ داد. قرمزها احتمالا این سال‌های انتظار را هم جزو سوابق سیدجلال به حساب آورده بودند که در اولین تجربه بازی او در لیگ دوازدهم، بازوبند را به بازوی این ستاره بستند. حسینی اما قبل از شروع لیگ چهاردهم و بعد از دو فصل بازی برای پرسپولیس، این تیم را ترک کرد تا به لیگ قطر برود. همه انتظار داشتند سید بعد از یک سال به پرسپولیس برگردد اما این انتقال با واکنش منفی برانکو روبه‌رو شد و سیدجلال در فصل بعدی برای نفت تهران بازی کرد. پروفسور بالاخره رضایتش را برای جذب حسینی نشان داد تا یکی از پرافتخارترین دوره‌های تاریخ باشگاه با حضور این مدافع مستحکم رقم بخورد. سیدجلال حالا با اختلاف زیاد، موفق‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران به حساب می‌آید.

سروش رفیعی

سروش چند بار تاکید کرده که با وجود علاقه‌اش به پرسپولیس، ناچار بوده به خاطر مسائل مالی تصمیم به جدایی و رفتن به قطر بگیرد. رفیعی البته بعد از دوران کوتاه حضور در قطر، دوباره به این تیم برگشت و مدتی را در پرسپولیس گذراند اما قبل از شروع فصل بعدی، در فهرست مازاد کالدرون قرار گرفت و در نهایت پرسپولیس را به مقصد سپاهان ترک کرد.

وحید امیری

مرد خوش‌اخلاق پرسپولیس از تنها فرصتش برای لژیونر شدن استفاده کرد و به فوتبال ترکیه رفت اما وقتی تصمیم به بازگشت گرفت، باشگاه با آغوش باز از این ستاره استقبال کرد. وحید که همیشه در بین قرمزها به شدت محبوب بود، در بازگشت به این تیم هم روزهای بسیار خوبی را در این باشگاه سپری کرد.