آریا رهنورد

دومین برد متوالی در جام حذفی، پرسپولیس را به یکی از هشت‌ تیم برتر این جام تبدیل کرده است. از شروع فصل، این بهترین و بی‌نقص‌ترین نمایش تیم یحیی به حساب می‌‌آمد. تیمی که در خط حمله عالی ظاهر شد، در دفاع بی‌اشتباه بود و برای صعود از این مرحله، همه چیز داشت. پرسپولیس در این نبرد نشان داد که اگر طراوت بازی‌اش را حفظ کند، چه تیم جذاب و خطرناکی خواهد بود. آنها با سه گل تماشایی، تارتار و تیمش را از جدول جام حذفی خارج کردند تا به ماجراجویی در این جام ادامه بدهند.

آل‌کثیرتر از عیسی!

درست در لحظاتی از مسابقه که بیم از دست رفتن برتری برای پرسپولیس وجود داشت، مهدی عبدی با یک ضربه سر دقیق توپ را از خط دروازه ذوبی‌ها عبور داد. مهدی دقایقی بعد گل سوم تیمش در این جدال را هم به ثمر رساند تا کار حریف را تمام کرده باشد. آنچه درباره هر دو گل مشترک به نظر می‌رسید، جاگیری دقیق و عالی این مهاجم بود. او باز هم نشان داد که اگر از نیمکت جدا شود و مورد اعتماد قرار بگیرد، مهاجم کم‌نظیری است. جالب اینکه گزارشگر مسابقه بعد از گل دوم مهدی، از هت‌تریک این بازیکن صحبت کرد و برای لحظاتی از یاد برد که گل اول مسابقه را وحید امیری زده است. این اولین هت‌تریک با دو گل در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر بود! پرسپولیس این روزها به شدت در جست‌وجوی خرید مهاجم در بازار نقل و انتقالات است اما به نظر می‌رسد مهدی عبدی ستاره کلیدی خط حمله تیم و جانشین عیسی در ادامه فصل خواهد بود.

کارت را بکن پسر!

حامد لک در نبرد با ذوب نمایش خوبی داشت و مرتکب هیچ اشتباهی نشد اما اصرار عجیب و غریب او با استپ‌های سینه متوالی در جریان این جدال کمی عجیب به نظر می‌رسید. معلوم نبود چرا حامد اصرار دارد نمایشی دروازه‌بانی کند و کارهایی را انجام بدهد که بزرگ‌ترین گلرهای دنیا هرگز انجام نمی‌دهند. بهترین سنگربان‌های جهان فوتبال، معمولا همیشه از انجام کارهای اضافه پرهیز می‌کنند. ایده‌آل‌ترین دوران حضور لک در پرسپولیس، وقتی رقم خورد که او در اوج تمرکز قرار داشت. لک آن اوایل نه مصاحبه می‌کرد و نه کوچک‌ترین حرکت اضافه‌ای در زمین انجام می‌داد. او به خوبی می‌دانست که برای درخشیدن در ترکیب تیمی مثل پرسپولیس، نیازی به حرکات نمایشی ندارد. حامد برای بازگشت به فرم مطلوب، باید آن آرامش را دوباره در خودش احیا کند.

درست در لحظاتی از مسابقه که بیم از دست رفتن برتری برای پرسپولیس وجود داشت، مهدی عبدی با یک ضربه سر دقیق توپ را از خط دروازه ذوبی‌ها عبور داد. مهدی دقایقی بعد گل سوم تیمش در این جدال را هم به ثمر رساند تا کار حریف را تمام کرده باشد

برد پهلوانانه

بعد از نمایش بسیار خوب احسان پهلوان به عنوان یک مهره تعویضی در دیدار هفته گذشته لیگ برتر روبه‌روی فجر، او این بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت. احسان که سال‌ها در همین استادیوم برای ذوب به میدان رفته بود، در این جدال هم آمادگی‌اش را به رخ کشید. سانتر عالی او برای مهدی عبدی در صحنه رقم خوردن گل دوم‌، در نوع خودش فوق‌العاده بود. پهلوان اساسا یکی از مهره‌هایی است که خیلی خوب در نیم‌فضا فوتبال بازی می‌کند و در انجام این کار تبحر زیادی دارد. او در حرکت با توپ در فضاهای کوچک عالی است و حالا با درخشش در دو دیدار پیاپی، به پس گرفتن جای ثابتش در پرسپولیس فکر می‌کند. احسان یکی از معدود مهره‌های تیم یحیی به شمار می‌رود که سانترهای‌شان کیفیت بسیار بالایی دارد.

موتوری که روشن شد

چیزی که از شروع این فصل لطمه‌ای جدی به پرسپولیس زده، خاموش‌بودن موتور دو سوپراستار این تیم بوده است. مهدی ترابی و وحید امیری در دوئل با ذوب اما دوباره سرحال و آماده نشان دادند. این دو نفر با تجربه‌های‌شان در تیم ملی، مهم‌ترین ستاره‌های تیم گل‌محمدی به شمار می‌روند و اگر موتورشان روشن شود، تیم هم راه می‌افتد. به نظر می‌رسد فشردگی لیگ و حضور در اردوی تیم ملی، هر دوی آنها را کمی خسته کرده بود اما حالا ترابی و وحید رفته رفته در حال ریکاوری هستند و آمادگی گذشته را به دست آورده‌اند. گل وحید روبه‌روی ذوب، در کلاسی فراتر از استانداردهای فوتبال ایران قرار داشت. یک شوت استثنایی بدون دورخیز با پای چپ که مهارش برای گلر حریف اصلا ممکن نبود.

کابوس مهدی روبه‌روی مهدی

همزمان با درخشش مهدی عبدی در پرسپولیس، مهدی تارتار روی نیمکت ذوب زجر می‌کشید. او خودش هم اعتراف کرده که می‌داند برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس، باید این تیم را شکست بدهد اما مدام روبه‌روی قرمزها بازنده می‌شود. تارتار همین چند هفته قبل در لیگ برتر به سرخ‌ها باخت و حالا در جام حذفی، مغلوب این تیم شد. باشگاه ذوب فعلا از این مربی حمایت کرده اما عملکرد او در این فصل چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. اگر برد مقابل سپاهان را کنار بگذاریم، مهدی تارتار و تیمش در سایر دیدارها اصلا فوق‌العاده نبوده‌اند. بعد از سپری کردن چند فصل کاملا موفق در پارس جنوبی، نفت مسجد سلیمان و پیکان، حالا در این فصل اوضاع اصلا باب میل مهدی تارتار نیست. او باید در نیم‌فصل دوم، شرایط بازی تیمش را کاملا تغییر بدهد.