آریا رهنورد

بعدها اگر از سرخیو راموس درباره بدترین سال دوران فوتبالش بپرسند، بعید نیست انتخاب او سال 2021 باشد. سالی که انواع و اقسام مشکلات را برای این فوتبالیست به وجود آورد. او در این سال چند مصدومیت بسیار بد را سپری کرد، از فهرست تیم ملی اسپانیا برای جام ملت‌های اروپا خط خورد، رئال مادرید را ترک کرد، در تیم جدیدش موفق نبود و در  قرعه‌کشی لیگ قهرمانان با رئال مادرید روبه‌رو شد. این همه بدشانسی آن هم فقط در یک سال برای یک بازیکن، باورنکردنی به نظر می‌رسد. شاید هیچ‌کس به اندازه راموس از پایان این سال میلادی خوشحال نباشد.

طلسم مصدومیت

سرخیو راموس همیشه مدافع بسیار مستحکمی بود و اساسا به سختی مصدوم می‌شد. در یک سال اخیر اما این اتفاق کاملا معکوس شده است. راموس بسیاری از دیدارهای رئال مادرید در شروع این سال میلادی را از دست داد و دائما از روی سکوهای برنابئو به تماشای دیدارهای این تیم می‌پرداخت. جالب اینکه هر وقت این بازیکن آماده بازگشت به زمین می‌شد، مصدومیت جدی دیگری برایش اتفاق می‌افتاد. او در ماه فوریه ناچار شد عمل جراحی انجام بدهد تا به طور کامل به مصدومیت غلبه کند. دوران بازگشت این ستاره اما کندتر از حد انتظار پیش رفت. راموس بالاخره برگشت و چند بازی هم برای تیمش انجام داد اما در آن بازی‌ها به شدت ناامیدکننده بود. سرخیو آمادگی لازم را نداشت و با توجه به درخشش زوج ناچو و میلیتائو، این بازیکن از فهرست نفرات فیکس رئال مادرید خارج شد. البته مصدومیت هم دوباره به سراغ او آمد و فصل برای این ستاره خیلی زود به پایان رسید. خیلی‌ها باور داشتند که اگر راموس دچار این مصدومیت سنگین نمی‌شد، رئال می‌توانست با شکست دادن چلسی راهش را برای بردن لیگ قهرمانان هموار کند.

پی‌اس‌جی در قرعه‌کشی اولیه لیگ قهرمانان، با تیم دیگری روبه‌رو شده بود و قرار بود با یونایتد مسابقه بدهد اما این قرعه‌کشی تکرار شد و پاریسی‌ها به رئال مادرید برخورد کردند. حالا راموس در کنار همه رنج‌هایی که این فصل تحمل کرده بود، باید مقابل رئال مادرید هم قرار می‌گرفت

یوروی بر باد رفته

راموس تا آخرین لحظه امیدوار بود که در فهرست لوئیس انریکه برای یورو قرار بگیرد و در  یک تورنمنت ملی دیگر، اسپانیا را همراهی کند. انریکه اما نام او را از فهرست خارج کرد. این تصمیم در آن روزها با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد. خیلی‌ها تصمیم لوچو را به سابقه بارسلونایی او ربط دادند اما به مرور زمان مشخص شد که حق کاملا با انریکه بوده است. چراکه راموس حتی ماه‌ها بعد از پیوستن به پاریس، هنوز شرایط انجام اولین بازی برای این تیم را نداشت و مصدومیت را به طور کامل پشت سر نگذاشته بود.

جدایی نفس‌گیر

همه هواداران رئال مادرید انتظار داشتند سرخیو فوتبالش را در این تیم تمام کند. او کاپیتان، رهبر و نماد رئال مادرید بود اما در نهایت برای تمدید قرارداد با رییس باشگاه به توافق نرسید. راموس البته در زمان جدایی از رئال به اندازه مسی در زمان ترک بارسا اشک نریخت اما همه می‌دانستند که ترک تیم محبوب چقدر برای این بازیکن دشوار است. او در رئال به همه چیز رسیده بود و جایگاهی اسطوره‌ای داشت. در نهایت اما این پی‌اس‌جی بود که کاپیتان سابق کهکشانی‌ها را به خدمت گرفت. او راهی پاریس شد تا یک دوران جدید را در این تیم شروع کند. هرچند که شروع این دوران اصلا مطابق میل او پیش نرفت و راموس حداقل تا آخرین روزهای سال جاری میلادی، در قامت یک ستاره برای این تیم ظاهر نشد.

برخورد با رئال مادرید

پی‌اس‌جی در قرعه‌کشی اولیه لیگ قهرمانان، با تیم دیگری روبه‌رو شده بود و قرار بود با یونایتد مسابقه بدهد اما این قرعه‌کشی تکرار شد و پاریسی‌ها به رئال مادرید برخورد کردند. حالا راموس در کنار همه رنج‌هایی که این فصل تحمل کرده بود، باید مقابل رئال مادرید هم قرار می‌گرفت. هنوز معلوم نیست که آیا تا زمان برگزاری مسابقه، راموس کاملا آماده خواهد بود یا نه. هنوز معلوم نیست که آیا پوچتینو اصلا او را در ترکیب اصلی چنین مسابقه‌ای قرار بدهد. با این وجود بازگشت به برنابئو در لباس یک تیم دیگر، برای این بازیکن به شدت سخت خواهد بود. او قبلا اعلام کرده بود که در صورت ترک رئال مادرید، هرگز به تیمی نمی‌رود که روزی روبه‌روی کهکشانی‌ها بازی کند. سرنوشت اما خواب‌های دیگری برای این بازیکن دیده بود.

بازگشت با کارت قرمز

راموس مدت کوتاهی بعد از رسیدن به ترکیب اصلی پی‌اس‌جی، دوباره مصدوم شد. او که در چند ماه اول قراردادش با پاریسی‌ها حتی یک بازی انجام نداده بود، بعد از رسیدن به ترکیب هم مصدوم شد و وقتی مصدومیت را پشت سر گذاشت، به عادت قدیمی‌اش برگشت و کارت قرمز گرفت. تا اینجا پیوستن این بازیکن به پی‌اس‌جی یک شکست بزرگ و کامل برای او و برای باشگاه جدیدش بوده است. اگر این روند تغییر نکند، سرخیو در مسیر جدایی زودرس از این تیم قرار خواهد گرفت. هرچند که شاید سال بعدی میلادی، سال بهتری برای این فوتبالیست باشد. حداقل بهتر از سالی که انواع بدشانسی‌ها را روی سر او آوار کرد.