بالاخره روز مهم دختران بسکتبال از راه رسید و آنها بامداد پنجشنبه راهی اردن شدند تا در مسابقات دسته دوم کاپ آسیا شرکت کنند. از زمانی که تیم ملی بسکتبال ایران این مجوز را دریافت کرد که با حجاب در میادین بین‌المللی شرکت کند، برای نخستین بار راهی رقابت‌های دسته «ب» کاپ آسیا شد. ماموریت آنها در این مسابقات صعود به دسته اول است که تنها در صورت قهرمانی نصیب‌شان می‌شود. شاگردان شایسته متشرعی پس از رسیدن به اردن دو جلسه تمرینی را سپری خواهند کرد. البته قرار بود آنها علاوه بر تمرینات داخلی‌شان، در ترکیه هم اردوی تدارکاتی داشته باشند اما با وجود مذاکراتی که صورت گرفته بود، این اردو درنهایت لغو شد.

تینا عیسائیان، معصومه اسماعیل‌زاده، دلارام وکیلی، شادی عبدالوند، کیمیا یزدیان، عسل پورحیدری، فائزه شهریاری، آناهیس خداوردیان، نگین رسولی، شیدا شجاعی، آیدا گل‌محمدی و فرزانه فروتن 12 بسکتبالیستی هستند که می‌خواهند تمام تلاش‌شان را برای قهرمانی و صعود به کار بگیرند. مسابقات دسته «ب» کاپ آسیا با حضور ۶ تیم از ۱۶ تا ۲۲ آبان برگزار می‌شود. طبق برنامه اعلام شده، تیم ملی کشورمان که در گروه اول قرار دارد، در روز نخست مسابقات به مصاف لبنان می‌رود و در روز دوم هم با سوریه دیدار خواهد داشت. تیم‌های قزاقستان، اندونزی و اردن نیز در گروه دوم با هم رقابت خواهند کرد. در پایان دیدارهای گروهی تیم‌های صدرنشین راهی مرحله نیمه نهایی می‌شوند و دیدار ضربدری میان تیم‌های دوم و سوم دو گروه هم دو تیم دیگر نیمه نهایی را مشخص خواهد کرد. همان‌طور که عنوان شد، فقط تیمی که عنوان قهرمانی را تصاحب کند، به دست اول این رقابت‌ها صعود خواهد کرد.

در باب اهمیت این اعزام باید اشاره کرد که رضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک‌مان همراه با مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان راهی آخرین اردوی بانوان بسکتبال شد تا با این اقدام خود به آنها روحیه و انگیزه بدهد. در این بازدید رامین طباطبایی، رییس فدراسیون بسکتبال ضمن صحبت درباره شرایط تیم، اعلام کرد که هدف از اعزام کسب تجربه است. صالحی‌امیری نیز خطاب به اعضای تیم ملی زنان گفت:«امروز همه همکاران من برای تشکر از شما آمده‌اند و دوست داریم دختران‌مان بدرخشند. آمدم فقط بگویم فراتر از بسکتبال و نتیجه، حضور شما اهمیت دارد. ما باور داریم که داخل کشور تبعیضی بین دختران و پسران وجود ندارد و باید با حضور و تکرار حضور در عرصه‌های بین‌المللی ثابت کنیم که در باور، فسلفه انسان‌شناسی و اخلاقیات‌مان تبعیضی نداریم. بنابراین حضور شما جدای از نتیجه از این نظر برای‌مان مهم است. استرس نداشته باشید. شک ندارم در سال‌های آینده در آسیا می‌درخشید، مدعی المپیک می‌شوید و ما روزی شما را از قاب تلویزیون در المپیک می‌بینیم. اگر در پاریس این اتفاق نیفتد در لس‌آنجلس خواهیم دید چون انگیزه و اراده‌ دختران ما خیلی زیاد است‌.»

کیمیا یزدیان یکی از ملی‌پوشان بسکتبال هم از فرصت استفاده کرد تا گلایه‌هایش برای نداشتن بازی تدارکاتی برون‌مرزی قبل از اعزام به این مسابقات رسمی را به گوش رییس کمیته ملی المپیک برساند. گلایه‌هایی که در واکنش به آن صالحی‌امیری قول حمایت‌های بیشتر را داد و گفت:«برای اردوهای تدارکاتی کمک می‌کنیم تا بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنیم و بخشی از هزینه‌ها را هم وزارت ورزش تامین کند. این‌جا به دختران عزیزمان قول می‌دهیم که حتما برای اردوهایی که اعزام خواهید شد، کمک کنیم.»