لطفا زنده بمان

سرنوشت یکی از دو فینالیست غرب آسیا در رقابت‌های لیگ قهرمانان، امشب مشخص خواهد شد. تیم یحیی برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان، باید زمین جدال امشب را به عنوان تیم برنده ترک کند. دو تیم برای رسیدن به این مسابقه، یک «استقلال» را شکست داده‌اند. الهلال به استقلال تهران غلبه کرده و پرسپولیس، استقلال دوشنبه را از مسیرش کنار زده است. حالا همه چیز برای انجام یک مسابقه فوق‌العاده هیجان‌انگیز در عربستان آماده خواهد بود. نبرد بین دو تیمی که از این مسابقه، هیچ چیز به جز برد نمی‌خواهند.

آریا رهنورد

زمان بازی بزرگ بالاخره از راه رسیده است. شبی که دو غول فوتبال باشگاهی در قاره آسیا، روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت. مسابقه‌ای که با حضور کامل هواداران الهلال در استادیوم پرنس فیصل بن فهد برگزار خواهد شد. قبل از انجام این جدال، پرسپولیسی‌ها مشکلات زیادی برای رسیدن به عربستان داشتند. مشکلاتی که برخی آنها را به کارشکنی‌های کشور میزبان و برخی به گاف اداری باشگاه پرسپولیس ربط می‌دهند. به هر حال پرسپولیس فقط یک جلسه تمرین در کشور میزبان داشته و این ماجرا، کار را در عربستان برای یحیی و تیمش سخت خواهد کرد. برخلاف اصرار عربستانی‌ها در انتشار اخبار مصدومیت ستاره‌های الهلال، به نظر می‌رسد بیشتر مهره‌های مصدوم این تیم کاملا آماده جدال با پرسپولیس شده‌اند. آبی‌ها برای این جدال، فقط یاسر شهرانی و سعد ناصر را در اختیار نخواهند داشت. عربستانی‌ها به عنوان تیم دوم گروه‌شان پشت سر استقلال تاجیکستان به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند و در اولین مسابقه از این دور، استقلال را در دوبی شکست دادند. این پیروزی برای رسیدن این تیم به جمع هشت تیم برتر آسیا کافی بود. پرسپولیسی‌ها هم بعد از صدرنشینی در گروه، استقلال تاجیکستان را شکست دادند تا خودشان را به مرحله یک چهارم نهایی این جام برسانند. این یک مسابقه فوق‌العاده مهیج و تماشایی خواهد بود. یک جدال نفس‌گیر در استادیومی که همه سکوهایش به تسخیر هوادارها در خواهد آمد.

کاری که هیچ‌کس در تاریخ پرسپولیس انجام نداده، قهرمانی آسیاست و این درست همان ماموریتی به شمار می‌رود که حالا پیش روی گل‌محمدی و شاگردها قرار دارد. این اتفاق، تک تک این نفرات را برای همیشه در تاریخ پرسپولیس ماندگار خواهد کرد

انتظار می‌رود پرسپولیسی‌ها این جدال را با رویکردی محتاطانه شروع کنند. آنها نباید به سبک استقلال، با تفکری هجومی به مصاف حریف بروند. باهوش بودن، مهم‌ترین خصوصیتی است که سرخ‌ها در نبرد نفس‌گیر امشب به آن نیاز دارند. پرسپولیس مسابقه را با حامد لک روی خط دروازه شروع خواهد کرد. سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی هم دو مدافع میانی ثابت این تیم هستند. در دو سمت خط دفاعی احتمالا از سیامک نعمتی و سعید آقایی استفاده می‌شود. کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک در میانه زمین، مهدی ترابی و احسان پهلوان در کناره‌ها و وحید امیری و عیسی آل‌کثیر در خط حمله، ترکیب احتمالی پرسپولیس در این مسابقه را می‌سازند. البته این احتمال هم وجود دارد که امیری در خط هافبک قرار بگیرد و مهدی عبدی از ابتدا در ترکیب ثابت به میدان برود. با این حال انتظار می‌رود سرخ‌ها به خصوص در نیمه اول مسابقه، با رویکردی تدافعی و نگاه به ضدحمله‌ها و یک بازی واکنشی به مصاف حریف بروند. تجربه مسابقه استقلال با این حریف عربستانی، نشان می‌دهد که یک اشتباه ساده می‌تواند مهره‌های فرصت‌طلب حریف را به راحتی در موقعیت لطمه زدن به پرسپولیس قرار بدهد. الهلال به لحاظ تاکتیکی، تیم فوق‌العاده‌ای نیست اما نفراتی دارد که در هر ثانیه می‌توانند سرنوشت بازی را به سود تیم خودشان تغییر بدهند. پرسپولیسی‌ها به شدت باید مراقب سه ستاره اصلی این تیم یعنی موسی مارگا، گومیس و البته ماتیاس پریرا باشند. نفراتی که بسیار حرفه‌ای به نظر می‌رسند و تجربه سال‌ها بازی در فوتبال اروپا را داشته‌اند. نفراتی که در صعود الهلال از مرحله قبلی هم نقش چشمگیری ایفا کردند. یحیی در تیمش، کارهای بزرگی انجام داده است. او توانسته این تیم را به دو قهرمانی متوالی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برساند. او توانسته در قامت یک مربی، این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا ببرد و البته، او توانسته تیمی بسازد که به راحتی شکست نمی‌خورد و نمایش‌های جذابی را ارائه می‌دهد. همه این‌ها اما قبلا در تاریخ پرسپولیس اتفاق افتاده بودند. این تیم هم قهرمان لیگ برتر شده بود و هم با هدایت برانکو به فینال آسیا رسیده بود. کاری که هیچ‌کس در تاریخ پرسپولیس انجام نداده، قهرمانی آسیاست و این درست همان ماموریتی به شمار می‌رود که حالا پیش روی گل‌محمدی و شاگردها قرار دارد. این اتفاق، تک تک این نفرات را برای همیشه در تاریخ پرسپولیس ماندگار خواهد کرد. بردن سه مسابقه باقی مانده در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا، یک طلسم بزرگ را در باشگاه خواهد شکست. هیچ‌کدام از این نبردها اما حتی برای ثانیه‌ای ساده به نظر نمی‌رسند. الهلال، اولین دیوار بلندی است که روبه‌روی پرسپولیس قرار می‌گیرد. تیمی پرستاره با انبوه هوادارانش که یک جو مرگبار برای سرخ‌ها درست خواهد کرد. یحیی و تیمش برای نزدیک‌تر شدن به بهشت، باید این جهنم را پشت سر بگذارند. بردن این مسابقه، آنها را در مسیر یک موفقیت تاریخی قرار خواهد داد.