حالا یا هیچ‌وقت

از زمانی که امیر قلعه‌نویی هدایت باشگاه سپاهان را بر عهده گرفت، آنها با هدف قهرمانی در لیگ برتر بسته شدند. سپاهان در سه فصل گذشته، «دو بار» نایب‌قهرمان لیگ برتر شده و یک بار تا نیمه‌نهایی جام حذفی پیش رفته اما نتوانسته هیچ جامی به دست بیاورد. شاید باورنکردنی به نظر برسد اما بعد از آن قهرمانی دراماتیک لیگ چهاردهم، سپاهان نتوانسته هیچ جامی در فوتبال ایران به دست بیاورد. سپری کردن ۶ سال بدون جام، این باشگاه را در حریص‌ترین حالت ممکن برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ در این فصل قرار داده است.

آریا رهنورد

جلسه‌های تمرینی سپاهان و نبردهای تدارکاتی این تیم، این روزها با جدیت بسیار زیادی دنبال می‌شوند. تیمی که عزمش را برای قهرمانی جزم کرده و می‌خواهد مدعی شماره یک بردن جام در این فصل لقب بگیرد. فصل گذشته، همه چیز برای قهرمانی طلایی‌ها مهیا به نظر می‌رسید. چراکه آنها برخلاف استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نبودند و برنامه‌ای با فشردگی به مراتب کم‌تر نسبت به رقبای اصلی داشتند. این قهرمانی در نهایت اتفاق نیفتاد اما هیچ‌کس نمی‌تواند سپاهان را برای چنین اتفاقی سرزنش کند. چراکه آنها همه فاکتورهای لازم برای قهرمانی را داشتند و در عمل، فوق‌العاده نشان دادند. سپاهان نویدکیا اولین تیم در تمام ادوار لیگ برتر بود که با وجود رسیدن به میانگین دو امتیاز در هر مسابقه، جام قهرمانی را تصاحب نکرد. در حقیقت آنها بهترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ لقب گرفتند. سپاهان برای قهرمانی همه چیز داشت اما یک رقیب فوق‌العاده‌تر به اسم پرسپولیس، همه معادلات را به هم زد. طلایی‌ها فصل گذشته در حد و اندازه یک تیم قهرمان بودند اما در نهایت رقابت قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کردند. حالا باید منتظر ماند و دید که در فصل جدید چه چیزی انتظار آنها را می‌کشد. اولین مساله کلیدی در مورد سپاهان، این است که مثل همیشه شرایط مالی باشگاه آرمانی به نظر می‌رسد. برخلاف استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها که با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، تمرین‌های سپاهان در آرامش کامل دنبال می‌شوند و به نظر می‌رسد که همه نفرات این تیم آماده هستند تا به سراغ یک موفقیت کلیدی در این فصل بروند. داشتن یک مربی همیشه آرام مثل محرم نویدکیا به آنها کمک می‌کند که در شرایطی مطلوب خودشان را برای بردن جام آماده کنند. تاکتیک محرم برای رسیدن به موفقیت در دوران مربیگری، در درجه اول حفظ آرامش بوده است. اتفاقی که می‌تواند این تیم را در موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک مدعی جدی قرار بدهد.

جلسه‌های تمرینی سپاهان و نبردهای تدارکاتی این تیم، این روزها با جدیت بسیار زیادی دنبال می‌شوند. تیمی که عزمش را برای قهرمانی جزم کرده و می‌خواهد مدعی شماره یک بردن جام در این فصل لقب بگیرد

سپاهان در پنجره نقل و انتقالات، مهره‌های مهمی را از دست داد. وجه اشتراک همه این مهره‌ها اما این بود که لیگ‌های خارجی را برای ادامه فوتبال‌شان انتخاب کردند. در حقیقت تیم محرم هیچ ستاره مهمی را به رقبای ایرانی‌اش نداد. از تیم فصل گذشته سپاهان، پیام نیازمند راهی لیگ پرتغال شد تا اولین تجربه‌های اروپایی‌اش را به دست بیاورد، محمد محبی هم به سانتاکلارا رفت تا فصل جدیدی از دوران فوتبالش را شروع کند، احسان حاج‌صفی جداشده مهم بعدی تیم بود که فوتبال یونان را برای ادامه مسیرش در نظر گرفت و با کریم انصاری‌فرد هم‌تیمی شد. با وجود جدایی این سه مهره ثابت و اثرگذار، سپاهان فصل جدید را به لطف خریدهای تازه، با ترکیب بسیار خوبی شروع خواهد کرد. سپاهان روی خط دروازه بعد از جدایی یک گلر، دو گلر را به خدمت گرفته است. آنها با کریس نت قرارداد بسته‌اند و بعد از مدت‌ها یک مهره خارجی جذب کرده‌اند و نیما میرزازاد را هم از نساجی به خدمت گرفته‌اند. گلری که محرم روی او حساب خاصی باز کرده است. این تیم در قلب دفاع، نفراتی مثل گولسیانی و پورقاز را در اختیار دارد و نژادمهدی در کنار مهدی‌زاده، دو مدافع میانی دیگر سپاهان به حساب می‌آیند. در کناره‌های دفاع، اسماعیلی‌فر و نورافکن مهره‌های ثابت تیم محرم هستند و رجبی و میرزایی نفرات ذخیره این پست به شمار می‌روند. در مرکز زمین محمد کریمی و مسعود ریگی، دو هافبک مطلوب برای سپاهانی‌ها خواهند بود. این تیم سروش رفیعی را هم به عنوان یک هافبک خلاق در اختیار دارد. یاسین سلمانی و جلال‌الدین علی‌محمدی هم در این فصل سهم زیادی از دقایق بازی سپاهان خواهند داشت. در خط حمله با داشتن مهره‌هایی مثل فرشاد احمدزاده، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو، سپاهان صاحب یک ترکیب کهکشانی‌ است. تیمی که محمدرضا حسینی، یوسفی و خلعتبری را هم به عنوان جانشین در خط حمله در اختیار دارد تا جنسش برای موفقیت، کاملا جور باشد.

سپاهان برای فصل جدید در هر دو پست حداقل دو بازیکن در اختیار دارد. این اتفاق به محرم امکان می‌دهد تا تیمش را برای رقابت در جام‌های مختلف آماده نگه دارد. به نظر می‌رسد سپاهانی‌ها دیگر قصد ندارند به صبر کردن ادامه بدهند و جام گرفتن تیم‌های دیگر را تماشا کنند. آنها با همه توان برای قهرمانی در این فصل رقابت خواهند کرد. فصلی که شاید در نهایت، متعلق به آنها شود.