مسابقه تیم ملی فوتسال با آرژانتین، از هر نظر مسابقه بسیار عجیبی بود. جدالی که به نظر می‌رسید در آن هیچ تیمی میل چندانی به برنده شدن ندارد. چراکه بردن در این جدال، کار تیم برنده را در مرحله بعدی سخت‌تر می‌کرد. نیمه اول آخرین مسابقه تیم ملی در دور گروهی، عملا بدون هیچ اتفاق خاصی سپری شد. در 20 دقیقه مفید اول بازی، دو تیم حتی موقعیت چندانی هم ایجاد نکردند و بازی با یک تساوی صلح‌آمیز همراه شد. در شروع نیمه دوم اما رقیب، کمی جلو کشید و موفق شد دو بار دروازه سپهر محمدی را باز کند. محمدی در غیاب صمیمی محروم، سنگربان اصلی ایران در این مسابقه بود. بعد از خوردن گل دوم، تیم ملی کمی به خودش آمد و جدی‌تر فوتبال بازی کرد. چیپ استثنایی اصغر حسن‌زاده در همین دقایق، به یکی از گل‌های جذاب جام جهانی تبدیل شد. ایران دقایقی بعد حتی به گل دوم هم رسید و کار را به تساوی کشاند اما داوران مسابقه گل را مردود کردند. در بازبینی تصاویر هم مشخص شد که این تصمیم درست بوده است. به هر حال، تیم ملی اولین شکستش در رقابت‌های جام جهانی لیتوانی را تجربه کرد. شکستی که البته برای تیم ناظم‌الشریعه بیشتر شبیه پیروزی بود. این باخت، مسیری هموار برای رسیدن به نیمه نهایی در اختیار تیم ملی ایران قرار داد.

ستاره‌های فوتسال ایران روز جمعه در اولین مسابقه دور حذفی جام جهانی با ازبکستان روبه‌رو می‌شوند. تیمی که تنها با یک پیروزی در گروه روسیه، گواتمالا و مصر، در رده دوم گروه قرار گرفت. ازبک‌ها در این گروه فقط مصر را بردند و در نهایت تنها به لطف تفاضل گل، تیم دوم گروه شدند. ایران با شکست دادن این حریف، می‌تواند خودش را به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها برساند. در ان مرحله هم اما قرعه بسیار ایده‌آلی در انتظار تیم ملی خواهد بود. در صورت شکست دادن ازبکستان، فوتبالیست‌های ایرانی باید با برنده قزاقستان و تایلند مسابقه بدهند.

تایلند در گروهی که پرتغال و مراکش در آن به عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کردند، «سوم» شد و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم خودش را به این مرحله رساند. قزاقستان هم سرگروه گروه ساده‌ای شد که در آن، ونزوئلا، کاستاریکا و لیتوانی میزبان دیده می‌شدند. با این مسیر، شرایط تیم ملی برای دومین صعود متوالی به نیمه نهایی جام جهانی کاملا مهیا خواهد بود. حتی بعید نیست ایران با دو جدال متوالی روبه‌روی تیم‌هایی از قاره آسیا، به این مرحله راه پیدا کند. تجربه‌ای که در نوع خودش برای ستاره‌های فوتسال ایران جالب توجه خواهد بود. جالب اینکه تیم ملی تا دیدار فینال با برزیل، روسیه و آرژانتین هم مسابقه نخواهد داد. حریف احتمالی این تیم در نیمه نهایی، یک تیم از بین اسپانیا و پرتغال خواهد بود. ایران، اسپانیا و دو تیم قدرتمند آمریکای جنوبی یعنی برزیل و آرژانتین، ترکیب احتمالی تیم‌های مرحله نیمه نهایی جام جهانی هستند. شاید در این مرحله، تیم ملی برای اولین بار در تمام تاریخش، به فینال رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کند.