بعد از رفتن استراماچونی، استقلالی‌ها همیشه در انتظار بازگشت اندیشه‌های ایتالیایی به تیم‌شان بودند. آن‌ها با اصرار فرهاد، حالا با فردی قرارداد بسته‌اند که اگر از استرا بزرگ‌تر نباشد، قطعا کوچک‌تر از او هم نیست. گابریله پین سال‌ها در سطح اول فوتبال اروپا کار کرده و بدون شک انتقال تجربه‌های او، از فرهاد مجیدی مربی بهتری خواهد ساخت. او بعد از مدت‌ها، بالاخره در یک قاب مشترک با مجیدی دیده شده و ایده‌های اولیه برای آینده را رد و بدل کرده است. بدون شک پین در این فصل، نقش مهمی در ساماندهی به تمرین‌های استقلال خواهد داشت.

 فرهاد مجیدی بالاخره به یکی از خواسته‌های مهم‌اش رسید و گابریله پین را در اردوی تیم‌اش در دوبی دید. او از همان اولین روزهای بازگشت دوباره به استقلال، نام این مربی را به باشگاه تحویل داده بود. پیوستن دستیار سابق چزاره پرندلی به تیمی از فوتبال ایران، اتفاقی بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. بدون تردید پین می‌تواند به برگ برنده مهم استقلال در  فصل پیش رو تبدیل شود. یکی از امتیازهای مهم فرهاد مجیدی، شاید این باشد که نیمکت تیم را بیش از حد شلوغ نمی‌کند. او به جای اصرار بر انتخاب نفرات متعدد و به خصوص چهره‌های پیشکسوت باشگاه، ترجیح می‌دهد به سراغ افرادی برود که چیزی به تیم اصافه می‌کنند. قطعا گابریله پین هم یکی از همان افراد است. شاید تا امروز، استقلال در فصل نقل و انتقالات شرایط خوبی نداشته و نتوانسته انتظارات را براورده کند اما توافق با پین، برای باشگاه بسیار امیدوارکننده خواهد بود. البته که هر تیمی برای نتیجه گرفتن به ستاره‌ها و ابزار درون زمین هم نیاز دارد اما فعلا استقلالی‌ها این یک قدم را خیلی خوب برداشته‌اند و توانسته‌اند یک وزنه مهم را به نیمکت‌شان بیفزایند.   حالا که جذب «سرمربی» خارجی تاحدود زیادی برای فوتبال ایران دشوار شده و باشگاه‌ها بودجه لازم برای انجام چنین کاری را ندارند، جذب دستیار خارجی می‌تواند انتخاب جالب توجهی برای آن‌ها باشد. فرهاد مجیدی البته اولین مربی فوتبال ایران نیست که چنین انتخابی انجام می‌دهد. قبلا علی دایی اصرار داشت که همواره یک دستیار خارجی داشته باشد. او مربیانی مثل اریش روته مولر را با همین روند وارد فوتبال ایران کرد. امیر قلعه‌نویی هم در چند سال گذشته با تکسیرا و چند مربی خارجی دیگر کار کرده است. این عادتی است که رفته رفته در بین مربیان فوتبال ایران جا می‌افتد و پررنگ‌تر می‌شود. چراکه نشستن یک دستیار خارجی روی نیمکت، به لحاظ فنی کاملا به سود مربیان وطنی خواهد بود. این تاثیر معمولا بیشتر از هر جای دیگری، در تمرین‌ها خودش را نشان می‌دهد. آن‌ها با روش‌های تمرینی مدرن و به روز از راه می‌رسند و همین ماجرا کمک می‌کند تا تیم طراوت به مراتب بیشتری به دست بیاورد. با این حال همواره این نگرانی وجود دارد که فوتبال ایران، قدرت حفظ این مربی‌ها را نداشته باشد.

چرا که کمی بدقولی در پرداخت دستمزد، فرصت فسخ قرارداد را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.   گابریله پین، چهره شاخصی روی نیمکت استقلال خواهد بود. کسی که به عنوان یک چهره فوتبالی در ایتالیا، کاملا شناخته ‌شده است. او در دوران بازی، محصول آکادمی یوونتوس بود و پس از چند تجربه در باشگاه‌های دیگر، دوباره به این باشگاه برگشت تا برای یووه بازی کند. دوران اوج درخشش او اما در تیم‌هایی مثل لاتزیو و پارما رقم خورد. با وجود تبدیل شدن به یک ستاره در سری آ، این هافبک خوش‌فکر هرگز وارد حواشی نشد و رفتارش را تغییر داد. همان‌طور که انتظار می‌رفت در پایان دوران بازی، مربیگری در انتظار پین بود. چرا که او در دوران فوتبال هم همیشه به هوش و قدرت گرفتن تصمیم در لحظه شناخته می‌شد. پارما اولین باشگاهی بود که هدایت تیم دوم‌اش را به این مربی داد. او در این مسئولیت درخشید و بعد از مدتی به عنوان دستیار به نیمکت پارما ملحق شد. دوستی نزدیک با پرندلی، مسیر جذابی برای این مربی ساخت. این دو نفر در کنار هم، روی نیمکت فیورنتینا نشستند و سپس به تیم ملی ایتالیا رفتند. پین در ادامه سیر پرندلی هم همراه او بود و گالاتاسرای ترکیه را به عنوان مقصد بعدی‌اش انتخاب کرد. پین در تیم‌هایی مثل النصر، والنسیا و جنوا هم در قامت دستیار مشغول به کار بوده است. در حقیقت او در چند قاره مختلف مربیگری کرده و تجربه زیادی برای انتقال به استقلال دارد. این چهره مشهور فوتبال ایتالیا بجز کشور خودش، در ترکیه، اسپانیا و حتی عربستان کار کرده و می‌توان انتظار داشت که در استقلال هم عنصر بسیار مهمی باشد. او با سمت مدیر فنی راهی استقلال شده و بالاخره به اردوی این تیم رسیده است. اگر به یاد بیاوریم که مدیر فنی قبلی تیم فراز کمالوند بوده، بدون شک خواهیم پذیرفت که استقلال با انتخاب پین، یک قدم مهم رو به جلو برداشته است؛ چراکه پین به کمک شخصیت و دانشی که دارد، می‌تواند یک تحول فنی را در استقلال رقم بزند.