مس کرمان تنها یک قدم تا خلق شگفتی تازه‌ای در جام حذفی فاصله داشت اما در نهایت این سپاهان بود که به مرحله بعدی این تورنمنت صعود کرد. جدال شاگردان دست‌نشان و پسران ژنرال در ورزشگاه مملو از تماشاگر باهنر کرمان، در وقت‌ قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید. سپاهان نتوانست در دو نیمه از وقت‌های اضافه نیز از قلب دفاع فشرده حریف عبور کند.

 غیرمنتظره‌ترین اتفاق بازی اما بیرون کشیدن دروازه‌بان اصلی مس از زمین با تصمیم نادر دست‌نشان بود. سرمربی تیم میزبان در آخرین ثانیه‌ها، آرمان شهدادنژاد را از درون دروازه تیمش خارج کرد تا مهدی اسلامی را با توجه به تبحرش در مهار پنالتی‌ها روی خط دروازه قرار بدهد. 

نادر امیدوار بود این تصمیم یک نقطه عطف برای مسابقه باشد و همان‌طور که او تصور می‌کرد، ورود دروازه‌بان دوم مس به زمین سرنوشت بازی را تغییر داد. برخلاف انتظار سرمربی تیم کرمانی اما این تغییر، کاملا به سود سپاهان بود! شهدادنژاد در طول بازی، نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و چندین بار مانع از گل‌زنی ستاره‌های سپاهان شده بود.

 این دروازه‌بان کاملا آماده به نظر می‌رسید و می‌توانست در پنالتی‌ها، به کمک مس بیاید اما اسلامی در جلسه‌های تمرینی، گلر پنالتی‌گیرتری نشان داده بود و به همین خاطر، فرصت ایستادن درون دروازه مس در پنالتی‌ها به این سنگربان سپرده شد. او که قرار بود قهرمان ضربات پنالتی باشد، در 9 ضربه متوالی از سپاهانی‌ها گل خورد و تقریبا در همه ضربه‌ها، جهت پنالتی را اشتباه حدس زد. اسلامی حتی نزدیک به مهار پنالتی‌ها نیز نشد و روی خط، به شدت منفعل نشان داد. 

نمایش او درون دروازه، یادآور واکنش‌های علیرضا حقیقی در جدال تیم ملی با عراق در جام ملت‌های آسیا بود. با این تفاوت بزرگ که حقیقی در آن مسابقه حداقل پنالتی خراب نکرد اما اسلامی در جدال حذفی با سپاهان بعد از خوردن 9 گل متوالی، پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با از دست دادن این ضربه، سپاهان را به دور بعدی جام حذفی فرستاد.

ورود اسلامی به جای شهدادنژاد به زمین، «تعویض سال» بود. امیر قلعه‌نویی 11 سال قبل، با خارج کردن رودباریان و فرستادن وحید طالب‌لو به زمین در ثانیه‌های پایانی دیدار یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها با کره جنوبی، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. در آن نبرد تلخ اما طالب‌لو حداقل یک ضربه پنالتی را مهار کرد و وظیفه‌اش را تا حدودی انجام داد. مس و دست‌نشان بعد از این تعویض تاریخی، تا مدت‌ها سوژه اهالی فوتبال خواهند بود. عصبانیت وحشتناک هوادارها و البته گزارشگر بازی، به روشنی نشان می‌داد که آنها به سادگی از این تعویض عبور نمی‌کنند. 

سرمربی مس البته معتقد است که تیم او باید جام حذفی را فراموش کند و نگران سرنوشت لیگ یک باشد اما کرمانی‌ها از همین حالا نگران تصمیم‌های سرمربی تیم‌شان هستند.

 این تعویض بدون تردید در شمار بدترین تعویض‌های تاریخ فوتبال ایران قرار خواهد گرفت. البته که اما و اگرها در فوتبال، قابل اتکا نیستند اما به نظر می‌رسد دست‌نشان گلر مدنظرش را کمی دیر وارد زمین کرد و پنالتی‌ها، قبل از گرم شدن او آغاز شدند.