ظاهرا سردار آزمون هم بالاخره از فوتبال روسیه جدا خواهد شد. این طلسم برای مدت بسیار زیادی پابرجا بوده و حالا وقت‌اش رسیده که این ستاره ایرانی، تیم دیگری را برای خودش انتخاب کند. در هفته‌های گذشته نام‌هایی مثل رم و لاتزیو دوباره در اطراف آزمون شنیده شدند اما ظاهرا جدی‌ترین مشتری این ستاره، از فوتبال فرانسه بوده است. گفته می‌شود این مهاجم ظرف ساعات آینده به فرانسه سفر می‌کند تا تست‌های فنی باشگاه لیون را پشت سر بگذارد و برای این تیم به میدان برود. او حالا برای تیم رقیب لئو مسی و نیمار، بازی خواهد کرد.   جدایی سردار آزمون از فوتبال روسیه، دیگر ناگزیر به نظر می‌رسد. چرا که این لیگ، دیگر چیزی برای افزودن به این فوتبالیست در خودش ندارد. سردار تا همین آخرین روزها هم در فرم بسیار خوبی قرار داشته و در اوج از این باشگاه جدا می‌شود. گل مهم این هفته سردار، به زنیت کمک کرد تا زسکامسکو را در یک دیدار بسیار حساس و تعیین‌کننده از پیش رو بردارد. او همین حالا با 5 گل، آقای گل لیگ روسیه به شمار می‌رود اما قبل از تکرار صدرنشینی در جدول بهترین گلزن‌ها، احتمالا لیگ روسیه را به مقصد فرانسه ترک خواهد کرد. این صدمین گل سردار در لیگ فوتبال روسیه بود. مهاجمی که در این سال‌ها برای روبین کازان، روستوف و زنیت به میدان رفته و البته با این تیم آخری، جام‌های زیادی را به دست آورده است. او حالا به عنوان یکی از بهترین مهاجمان خارجی چند دهه اخیر فوتبال روسیه شناخته خواهد شد. خو گرفتن با یک شرایط کاملا متفاوت در فرانسه، برای سردار ساده نیست اما او همیشه نشان داده که در روزهای سخت، بهتر عمل می‌کند. قبل از آزمون، سامان قدوس تنها ستاره ایرانی لیگ فرانسه بوده و حالا سردار می‌تواند دومین مهره ایرانی باشد که در این لیگ، به میدان می‌رود و می‌درخشد. او در این لیگ فرانسه، با یک رقیب بسیار بزرگ به نام پی اس جی روبرو خواهد شد.

 تنها نکته منفی در مورد این انتقال، غیبت لیون در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. سردار می‌توانست با زنیت، روبروی چلسی و یووه قرار بگیرد و دوباره در لیگ قهرمانان رقابت کند اما در لیون، این اتفاق رخ نخواهد داد. چرا که این باشگاه نتوانسته به لیگ قهرمانان صعود کند و این فصل در رقابت‌های لیگ اروپا به میدان خواهد رفت. آن‌ها در لیگ اروپا با رنجرز، اسپارتاپراگ و بروندبی دانمارک همگروه خواهند بود. با این وجود، تردیدی وجود ندارد که باشگاه لیون، به مراتب بزرگ‌تر از زنیت روسیه است. آن‌ها هفت بار قهرمان لیگ فرانسه شده‌اند و 5 بار هم روی سکوی دوم این لیگ ایستاده‌اند. لیون 5 بار هم قهرمانی جام حذفی فوتبال فرانسه رابه دست آورده است. شاگردان پیتر بوش، در این فصل چالش بسیار بزرگی خواهند داشت. چرا که با وجود ستاره‌های درجه یک پی اس جی، گرفتن قهرمانی از این تیم تقریبا محال خواهد بود. لیون تا اینچا شروع خوبی در این فصل نداشته و در چهار مسابقه، فقط یک برد را دشت کرده است. آن‌ها در این 4 مسابقه فقط 5 گل زده‌اند و آشکارا از مشکل گلزنی رنج می‌برند. مشکلی که شاید با ورود مهاجم آماده و گلزنی به نام سردار آزمون، به حداقل برسد. بزرگ‌ترین هدف این باشگاه فرانسوی در این فصل، رسیدن به سهمیه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده خواهد بود. آن‌ها اصلا نمی‌خواهند که دوران دوری‌شان از این تورنمت، طولانی‌تر شود.   شرایط برای «دیده شدن» در لیگ فرانسه، حالا بیشتر از همیشه فراهم است. مدتی قبل بود که برند آمازون، حق پخش رقابت‌های لوشامپیونه را خرید و وعده داد که پوشش گسترده‌ای برای این رقابت‌ها در نظر بگیرد. ملحق شدن لئو مسی به پی اس جی هم همه چیز را به سود فرانسوی‌ها تغییر داد تا دیگر کسی این لیگ را به تحقیر، «لیگ کشاورزها» صدا نزند. پی‌اس‌جی در این فصل، ستاره‌هایی مثل مسی، نیمار و راموس را در اختیار داد و بعید است که کیلیان ام‌باپه را هم به راحتی به فروش برساند. با این نفرات، طبیعتا در این فصل لیگ فرانسه در کانون توجه قرار می‌گیرد و در صورت پیوستن سردار به لیون، این اتفاق کاملا به سود ستاره ایرانی خواهد بود.

لیون فقدان یک مهاجم نوک را در ترکیب‌اش احساس می‌کند و به دنبال این است که بتواند جانشین مناسبی برای دیپای داشته باشد. آن‌ها با یک قرارداد پانزده میلیون یورویی به دنبال سردار هستند و بعید نیست که این انتقال ظرف ساعات آینده رسمیت بگیرد. این یک خبر هیجان‌انگیز برای فوتبال ایران خواهد بود.