آریا رهنورد

اگر تا چند سال پیش کسی پیش‌بینی می‎کرد که مسی و سرخیو راموس مقابل هم می‌ایستند، همدیگر در آغوش می‌گیرند و برای رفتن در ترکیب یک تیم آماده می‌شوند، حتما تصور می‌کردیم که او دیوانه است اما حالا لئو و سرخیو، با هم بسیار صمیمی شده‌اند. آنها جدیدترین خریدهای پی‌اس‌جی از رئال و بارسا هستند. دو باشگاهی که در شرایط خاص امروز، دیگر حتی نمی‌توانند بهترین نفرات‌شان را هم نگه دارند و باید آنها را دودستی به پاریسی‌ها تقدیم کنند. شاید این، نظم جدید دنیای فوتبال است. فوتبالی که در آن حتی رئال و بارسا هم دیگر از پس هزینه‌ها برنمی‌آیند.

آنخل دی‌ماریا

آنخلیتو در یک زمان بسیار کوتاه، به ستاره محبوب هواداران رئال مادرید تبدیل شد. او یک خرید بسیار جذاب برای این باشگاه به شمار می‌رفت و سال‌های خوبی را هم در مادرید پشت سر گذاشت. با این حال پس از سپری کردن چهار سال در برنابئو، او تصمیم گرفت از این باشگاه جدا شود و مقصد دیگری را برای خودش در نظر بگیرد. پسر موردعلاقه هواداران رئال، به منچستریونایتد پیوست و یک فصل کابوس‌‌وار را در این تیم سپری کرد. فصلی که بسیار ناامیدکننده به نظر می‌رسید. بلافاصله باشگاه فرانسوی دست به کار شد و او را به خدمت گرفت. حالا 6 سال از زمان پیوستن آنخل به پاریس گذشته و او در همه این سال‌ها، یکی از بهترین و آماده‌ترین ستاره‌های باشگاه بوده است.

نیمار

لقب گرانقیمت‌ترین خرید تمام تاریخ، هنوز به این ستاره اختصاص دارد. او بارسا را با رقم دیوانه‌وار 222 میلیون یورویی ترک کرد و رکوردی اعجاب‌آور از خودش به جا گذاشت. نیمار تا امروز، جام‌های بسیار زیادی را با این باشگاه به دست آورده و با پاریسی‌ها به فینال لیگ قهرمانان هم رسیده است. پس از فروش نیمار، باشگاه بارسا به لحاظ مالی در شرایط خوبی بود اما چند خرید اشتباه، موجب شد آنها حدود دو برابر سرمایه این انتقال را بسوزانند. اتفاقی که در نهایت موجب از دست رفتن بهترین بازیکن تاریخ باشگاه هم شد.

کیلور ناواس

مادریدی‌ها هیچ‌وقت به ارزش‌های واقعی این سنگربان توجه نکردند. گلری که جایگزین یکی از اسطوره‌های رئال شد و روزهای بسیار خوبی در این تیم داشت. ناواس با وجود قد و قامت نه‌چندان بلند، با رفلکس‌های تماشایی‌اش در مادرید جا افتاد و سنگربان مطمئنی برای این تیم بود. با این وجود باشگاه به سراغ کورتوآ رفت و پاریسی‌ها هم ناواس را به خدمت گرفتند. کیلور در این چند فصل، عملکرد فوق‌العاده‌ای در پاریس داشته و به خصوص در نبردهای بزرگ، برای این تیم عالی نشان داده است. با این وجود ظاهرا تقدیر او این است که به اندازه کافی مورد تمجید و قدردانی قرار نگیرد. او حالا هم پس از دوناروما، گلر دوم تیم فرانسوی محسوب می‌شود.

رافینیا

هیچ‌وقت به اندازه برادرش، درخشان نبوده و از خودش استعداد نشان نداده اما همه می‌دانند که رافینیا چه پتانسیل‌هایی دارد. بارسا در چند مقطع مختلف، رافینیا را به باشگاه‌های مختلف سپرد و دوباره او را در اختیار گرفت. آخرین مشتری این هافبک اما پی‌اس‌جی بود که مالکیت او را به صورت قطعی پذیرفت. رافینیا بازی‌های زیادی در این باشگاه انجام نداده اما این فصل در یکی از کهکشانی‌ترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال بر سر جایگاهش مبارزه خواهد کرد.

سرخیو راموس

تماشای اشک‌های ستاره‌ای که در تمام این سال‌ها سمبل مستحکم بودن در مادرید به شمار می‌رفت، به شدت دشوار بود. توافق بین کاپیتان رئال و رییس باشگاه اما بالاخره لغو شد تا سرخیو راموس آخرین سال‌های فوتبالش را در پاریس دنبال کند. او محبوب‌ترین ستاره مادریدی‌ها به شمار می‌رفت و هواداران رئال سرخیو را می‌پرستیدند اما فوتبال حرفه‌ای، جایی برای این حرف‌ها باقی نمی‌گذارد. حالا دیگر راموس، پیراهن سفید

 به تن نخواهد کرد.

اشرف حکیمی

او یک کشف بزرگ برای رئال مادرید بود و می‌توانست سال‌ها در این تیم به میدان برود. باشگاه اما ظاهرا تمایلی به پرداخت دستمزد نسبتا بالای اشرف نداشت. حکیمی یک دوره در دورتموند بازی کرد، سپس به اینتر رفت و قهرمانی سری آ را با این تیم جشن گرفت و حالا هم به پاریس منتقل شده است. این مدافع راست در اولین مسابقه‌اش با لباس پاریس در لیگ فرانسه، گل‌زنی کرده تا آمادگی‌اش را به همه نشان بدهد. ستاره‌ای که معلوم نیست چرا فلورنتینو پرز، هیچ‌وقت برای حفظ کردنش در مادرید تلاشی به خرج نداد.

لیونل مسی

و سرانجام این انتقال تاریخی که پس‌لرزه‌هایش همچنان ادامه دارد. همه تصور می‌کردند فوتبال مسی تنها با پوشیدن یک لباس تمام می‌شود اما او فصل جدید را در فرانسه شروع می‌کند. شاید هیچ انتقالی در تاریخ فوتبال، تا این اندازه همه را شگفت‌زده نکرده باشد. به هر حال لیونل، تازه‌ترین صید فرانسوی‌ها از دو باشگاه بزرگ لالیگا به شمار می‌رود. بدون تردید در این فصل مخاطبان تلویزیونی لیگ فرانسه به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهند کرد. درست همان‌طور که تعداد فروش پیراهن‌های این فصل باشگاه فرانسوی، به مراتب بیشتر از بارسلونا بوده است.