جنگ درون خانوادگی

سه مسابقه نزدیک و حساس، تکلیف سه تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را روشن کرده است. نکته جالب در مورد تیم‌های باقی مانده در جدول مسابقه‌ها، رابطه میان سرمربی‌های سه تیم است. آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر، با حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت و قرار گرفتن فرهاد مجیدی و جواد نکونام در ترکیب تیم رقم خورد. حالا همین سه نفر در قامت سه مربی، جنگ بر سر قهرمانی جام حذفی را آغاز خواهند کرد. تیم آخر این مرحله نیز، اوایل مردادماه در نبرد دو تیم شگفتی‌ساز خیبر خرم‌آباد و ملوان مشخص خواهد شد.

آریا طاری

فرهاد، استعفا بی استعفا

فصل گذشته، استقلال را به فینال جام حذفی رساند اما درست قبل ار آن نبرد، با حواشی متعددی روبه‌رو شد و تصمیم گرفت از هدایت باشگاه استعفا بدهد. او البته تا پایان فینال حذفی روی نیمکت آبی‌ها باقی ماند اما آن استعفا، تمرکز تیم را به هم ریخت و در نهایت استقلال، بازنده دیدار نهایی جام شد. این بار مجیدی به هیچ قیمتی، به ترک نیمکت فکر نمی‌کند. او حتی در اوج اختلاف نظر با مدیران باشگاه، از موضعش برای ماندن در استقلال و ساختن این تیم، کوتاه نمی‌آید. مجیدی برای دومین سال پیاپی، پرسپولیس را از جدول جام حذفی کنار زده و حالا می‌خواهد به بهترین شکل ممکن از این موقعیت برای بردن جام استفاده کند. او در مسیر قهرمانی در رقابت‌های این فصل جام حذفی، باید یا با هم‌تیمی سابقش یا با مربی سابقش و یا با هر دو نفر روبه‌رو شود. استقلال در هر سه مسابقه گذشته‌اش در این تورنمنت روبه‌روی رقبایی از لیگ برتر قرار گرفته و مسیر بسیار سختی برای رسیدن به نیمه‌نهایی این تورنمنت داشته است. فرهاد تا امروز به عنوان سرمربی، جامی را در استقلال به دست نیاورده و حالا می‌خواهد از این فرصت برای بردن اولین جام روی نیمکت آبی‌ها استفاده کند. تیم او در لیگ برتر، شانسی برای موفقیت ندارد و در آسیا هم کار بیش از حد دشوار خواهد بود اما بردن جام حذفی، می‌تواند یک موفقیت کاملا در دسترس برای این تیم باشد.

جام گرفتن با تیمی مثل گل گهر و صعود به لیگ قهرمانان آسیا با این تیم، به خودی خود فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما این تنها انگیزه قلعه‌نویی برای موفقیت در این جام نیست. او دوباره می‌خواهد به همه نشان بدهد که دوره‌اش هنوز تمام نشده و روبه‌روی مربیان استقلالی لیگ برتر، کم نمی‌آورد

قلعه‌نویی، در انتظار تسویه حساب

جام گرفتن با تیمی مثل گل گهر و صعود به لیگ قهرمانان آسیا با این تیم، به خودی خود فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما این تنها انگیزه قلعه‌نویی برای موفقیت در این جام نیست. او دوباره می‌خواهد به همه نشان بدهد که دوره‌اش هنوز تمام نشده و روبه‌روی مربیان استقلالی لیگ برتر، کم نمی‌آورد. همین مربی در مرحله قبلی، یک پیروزی بسیار مهم را روبه‌روی آلومینیوم اراک جشن گرفته است. تیمی که علیرضا منصوریان، هدایتش را در فوتبال ایران بر عهده دارد. شکست دادن منصوریان به خودی خود یک اتفاق مهم برای امیر به شمار می‌رود و او از تصاحب پیروزی روبه‌روی فرهاد مجیدی و جواد نکونام نیز به شدت استقبال می‌کند. امیر در سه تقابل اخیر با فرهاد، همیشه بازنده بوده و این اتفاق برای او جنبه کاملا آزاردهنده‌ای پیدا کرده است. او می‌خواهد به هر قیمتی، این روند را تغییر بدهد و از تبدیل شدن به یک بازنده همیشگی روبه‌روی مربی جوان استقلال فاصله بگیرد. او به خوبی می‌داند که نتایج دیدارهای باقی مانده این جام، چقدر در نگاه‌ها نسبت به توانایی مربیگری‌اش موثر هستند. این فقط روبه‌رو شدن با فرهاد نیست که به یک مشت نتیجه ناخوشایند برای این مربی پیوند خورده است. امیر این فصل در دو مسابقه روبه‌روی نکو و تیمش، فقط یک امتیاز به دست آورده و نتوانسته این مربی جوان را نیز شکست بدهد. آخرین پیروزی امیر روبه‌روی نکو، به دیدار برگشت فصل گذشته فولاد و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان برمی‌گردد. امیر بعد از لیگ دوازدهم، دیگر بردن هیچ جامی را جشن نگرفته و نمی‌خواهد به راحتی، فرصت بردن این تورنمنت را از دست بدهد.

نکو، جنگ برای جام

صعود با نساجی به لیگ برتر و رساندن فولاد به سهمیه آسیا، موفقیت‌های بزرگی در کارنامه مربیگری جواد نکونام هستند اما او همچنان موفق به بردن یک جام در سطح اول فوتبال ایران نشده است. جواد عیار مربیگری‌اش را نشان داده و عملکرد بسیار خوبی در فولاد داشته اما همین حالا نسبت به فصل گذشته، در جدول لیگ کمی افت کرده است. نکو همین چند روز قبل، به این نکته اشاره که باشگاه هنوز برای شروع فصل جدید از او برنامه نخواسته است. شاید فولادی‌ها هم در انتظار مشخص شدن سرنوشت قهرمان جام حذفی هستند تا درباره آینده این مربی تصمیم بگیرند. کاپیتان سابق تیم ملی، حالا در یک موقعیت به شدت ویژه قرار گرفته است. او برای بردن جام، باید حداقل یک نفر و یا شاید دو نفر از بین قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی را از پیش رو بردارد. بدون تردید هر کسی که فاتح این جام شود، اعتبار فوق‌العاده‌ای در بین هواداران استقلال به دست خواهد آورد. به نظر می‌رسد برنده این جنگ درون خانوادگی، دیر یا زود نیمکت استقلال را از طرفداران این باشگاه هدیه خواهد گرفت.