زمانی برای سبقت!‌

این عادت فرهاد مجیدی است که کارش را در استقلال با پیروزی شروع کند. او در دو تجربه قبلی کار در این باشگاه به عنوان سرمربی هم برنده بوده و حالا با کنار زدن فولاد و پیکان در لیگ و جام حذفی، سومین شروع امیدوارکننده را در استقلال پشت سر گذاشته است. شکست دادن تیم نکو، اعتماد به نفس آبی‌ها را بالا برده و عبور از تیم تارتار خودباوری را در بین نفرات تیم تقویت کرده است. پس از دو باخت متوالی روبه‌روی فولاد، آنها با شکست دادن این حریف به سراغ ماشین‌سازی خواهند رفت. حریفی که در پایین‌ترین رده جدول لیگ برتر، برای فرار از سقوط مبارزه می‌کند.

آریا طاری

اولین جدال خارج از خانه لیگ برتری فرهاد مجیدی در بازگشت به استقلال، امروز در زمین ماشین‌سازی رقم خواهد خورد. البته که شکست دادن فولاد، دستاورد جالب توجهی بوده و کنار زدن پیکان هم ارزش زیادی داشته اما فرهاد به خوبی می‌داند که برای موفقیت در این فصل، باید  حداکثر امتیاز دیدارهای ساده‌تر را نیز به دست بیاورد. همین مسابقه‌ها هستند که در نهایت «تفاوت» تیم‌ها را رقم می‌زنند. استقلال در نیم‌فصل اول با هدایت محمود فکری، به سختی توانست از سد ماشین عبور کند. آنها فاصله‌ای با توقف خانگی روبه‌روی این حریف نداشتند اما ایستگاهی دیدنی هرویه میلیچ، اوضاع را به سود تیم میزبان تغییر داد. این ضربه ایستگاهی بدون تردید یکی از تماشایی‌ترین گل‌های لیگ برتر بیستم بوده است. در آستانه دیدار برگشت با ماشین‌سازی، میلیچ دوباره به جمع آبی‌ها برگشته و با این باشگاه قراداد امضا کرده است.. بازگشت فرهاد می‌تواند به میلیچ برای حضور دوباره در تهران انگیزه بدهد. چراکه این بازیکن، فوتبالیست موردعلاقه محمود فکری نبود و به ندرت در ترکیب اصلی تیم او قرار می‌گرفت. فرهاد کارش را در استقلال با قدرت شروع کرده و در قدم اول، از دانشگر و فرشید باقری خواسته تا به دنبال تیم دیگری برای خودشان باشند. دو بازیکنی که در سال‌های گذشته همیشه ناسازگار بوده‌اند و تیم را به دردسر و زحمت انداخته‌اند. البته درست مثل همیشه، بازار وساطت‌ها برای این دو نفر داغ است اما بعید به نظر می‌رسد مرد اول نیمکت آبی‌ها این بار به سادگی مقابل این حرف‌ها کوتاه بیاید. این مسابقه می‌تواند اولین بازی آرمان رمضانی در ترکیب استقلالی‌ها نیز باشد. بازیکنی که البته بعید است تا پایان فصل، فرصت چندانی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم به دست بیاورد.

با هشت پیروزی در 17 مسابقه گذشته لیگ، استقلال از این حیث سومین عملکرد موفق را در این فصل به نام خودش ثبت کرده است. آنها امروز روبه‌روی تیمی قرار می‌گیرند که تا این هفته از لیگ برتر، فقط یک بار برنده بوده است

با هشت پیروزی در 17 مسابقه گذشته لیگ، استقلال از این حیث سومین عملکرد موفق را در این فصل به نام خودش ثبت کرده است. آنها امروز روبه‌روی تیمی قرار می‌گیرند که تا این هفته از لیگ برتر، فقط یک بار برنده بوده است. ماشین در این فصل فقط صنعت نفت آبادان را از پیش رو برداشته و به جز نفت، موفق به شکست هیچ حریف دیگری نشده است. سفید و سبزهای تبریزی تنها تیمی هستند که هنوز موفق نشده‌اند امتیازهای‌شان در این فصل از لیگ برتر را «دورقمی» کنند. آنها با 9 امتیاز، جدی‌ترین گزینه سقوط از لیگ برتر به شمار می‌روند. در نقطه مقابل استقلال با 30 امتیاز، یکی از مدعیان جدی قهرمانی است. فاصله تیم فرهاد با صدر جدول تنها یک هفته پس از ورود این مربی از 6 به چهار رسیده و حالا آنها فصل را با امیدواری بیشتری دنبال خواهند کرد. برخلاف فصل گذشته اما استقلال صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر نیست. آنها در 17 مسابقه گذشته تنها 20 گل به ثمر رسانده‌اند. آماری که این تیم را پشت سر سپاهان و پرسپولیس، صاحب سومین خط حمله برتر لیگ کرده است. ماشین‌سازی نیز با 11 گل زده در این فصل، ضعیف‌ترین خط حمله را در اختیار دارد. خط حمله‌ای که با جدایی پیمان بابایی و پیوستن این بازیکن به تراکتور، وضعیت ناامیدکننده‌تری پیدا کرده است. رکورد منفی دیگر ماشین، در اختیار داشتن ضعیف‌ترین خط دفاعی فصل با دریافت 25 گل بوده است. استقلالی‌ها اما در این فصل تنها 12 گل دریافت کرده‌اند و در بین خط دفاعی‌های قدرتمند لیگ برتر بیستم در رده سوم دیده می‌شوند. این مسابقه در حالی برگزار خواهد شد که آبی‌ها هنوز در بازار نقل و انتقالات، به دنبال خریدهای جدید هستند و قصد دارند با امین قاسمی نژاد قرارداد امضا کنند. نبرد با ماشین، زمانی برای سبقت گرفتن استقلال از تیم‌های تعقیب‌کننده است.

فراز کمالوند که حالا به عنوان یکی از اعضای کادر فنی روی نیمکت استقلال دیده می‌شود، چند دوره سابقه کار در باشگاه ماشین‌سازی را داشته و شناخت بسیار خوبی از این تیم دارد. بابک مرادی نیز از همین باشگاه به استقلال ملحق شده است. اوضاع ماشین سازی اما حقیقتا عجیب به نظر می‌رسد. تا همین چند روز قبل مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی جدید باشگاه معرفی شده بود اما در نهایت برای ادامه همکاری به توافق رسید تا سعید اخباری دوباره هدایت ماشین را بر عهده بگیرد. در این فصل این چهارمین بار است که یک مربی در باشگاه ماشین معارفه می‌شود. ظاهرا آنها قصد دارند به رکوردهای جهانی انتخاب سرمربی در یک فصل لیگ حمله کنند!