فرهاد الجوهر!

نبردهای استقلال و فولاد حتی بدون پیش زمینه‌های ذهنی، همواره جذاب به نظر می‌رسد. در نیم‌فصل اول، این مسابقه با ترکیب جنجالی فکری و نکو برگزار شد و حالا دو همبازی سابق در استقلال به عنوان سرمربی دو تیم روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. مجیدی هم مثل فکری در آخرین تجربه رویارویی با نکونام شکست خورده و حالا با انگیزه انتقام گرفتن از حریف وارد این مسابقه شده است. سومین انتخاب فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال در میانه‌های راه، او را به «ناصر الجوهر» عربستانی‌ها شبیه می‌کند. فرهاد امیدوار است این بار تجربه متفاوتی را در این باشگاه پشت سر بگذارد.

آریا طاری

برای سومین بار در سه فصل گذشته، فرهاد مجیدی از میانه‌های راه به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده است. او دو سال قبل در پنج هفته پایانی لیگ برتر جانشین وینفرد شفر شد و سپس جایش را به آندره‌آ استراماچونی داد. فرهاد فصل گذشته به جای سرمربی ایتالیایی روی نیمکت نشست و حالا هم جانشین محمود فکری شده است. جالب است بدانید که او سال گذشته نیز درست از هفته هفدهم کارش را با آبی‌ها شروع کرده بود. انتخاب او از سوی باشگاه، کاملا توجیه‌پذیر به نظر نمی‌رسد. چراکه فرهاد همواره محبوب‌ترین آلترناتیو ایرانی مربیان استقلال بوده اما برای خود مجیدی، اصرار همیشگی به کار کردن از میانه‌های فصل کمی عجیب است. او حالا برای سومین بار سرمربی این باشگاه شده اما جالب است که هنوز حتی یک بار هم تیم را خودش نبسته است. مجیدی در مقطع دوم کار در باشگاه نسبت به مقطع اول، آمادگی بیشتری داشت اما اصرار به استعفا و قهر، شرایط را برایش کمی پیچیده کرد تا شانس قهرمانی در جام حذفی برای آبی‌ها از دست برود. او مدتی دور از فوتبال بوده و حتما در این مدت، به رقم زدن تغییر در رفتارش به عنوان یک سرمربی فکر کرده است.

برای سومین بار در سه فصل گذشته، فرهاد مجیدی از میانه‌های راه به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده است. او دو سال قبل در پنج هفته پایانی لیگ برتر جانشین وینفرد شفر شد و سپس جایش را به آندره‌آ استراماچونی داد

اولین تغییر فرهاد در استقلال، کنار گذاشتن پرویز مظلومی بوده است. البته که عوض کردن سرپرست، جزو وظایف سرمربی نیست اما به هر حال همه می‌دانند که این دو نفر هرگز نمی‌توانند در یک تیم با هم کار کنند. فرهاد، ترکیب نیمکت تیم را هم کاملا عوض کرده است. او به خوبی می‌داند که تیم، با یک نیمکت شلوغ، پرحاشیه و پرهیاهو درست نمی‌شود. کادر فنی مجیدی در استقلال، کاملا خلوت به نظر می‌رسد. هرچند که انتخاب فراز کمالوند می‌تواند برای او کمی حاشیه‌ساز باشد. فراز به لحاظ فنی قابلیت‌های خاص خودش را دارد اما به لحاظ انضباطی، از سوابق چندان روشنی برخوردار نیست. علاوه بر این، او در گذشته به پرسپولیسی بودن اعتراف کرده و این موضوع می‌تواند در آینده‌ای نزدیک برایش دردسرساز شود. مشکلی که در کادر فنی قبلی نیز سعید عزیزیان با آن دست به گریبان بود. پیروز قربانی هم یکی از گزینه‌های جدی دستیاری مجیدی بوده اما با باشگاه استقلال به توافق نرسیده است. در نتیجه انتظار می‌رود گزینه دیگری نیز ظرف روزهای آینده به باشگاه معرفی شود. مجیدی قبل‌تر اصرار داشت که حتما از تمرین‌دهنده‌های خارجی در تیمش استفاده کند اما تا این لحظه خبری از حضور دستیاران خارجی روی نیمکت این تیم نبوده است. اولین مسابقه فرهاد در حالی کلید می‌خورد که فاصله تیم او با صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر، شش امتیاز است. این فاصله، اصلا کم به نظر نمی‌رسد اما شاید 14 هفته زمان خوبی برای جبران آن باشد. با این وجود نباید فراموش کرد که فرصت مجیدی رسما از همین امروز شروع خواهد شد. اگر تحت هر شرایطی این فاصله امروز به 9 امتیاز برسد، فرهاد و تیمش خیلی زود از فهرست مدعیان قهرمانی در این فصل جدا خواهند شد.

فرهاد پروژه تازه‌اش در استقلال را با یک حریف بسیار سرسخت آغاز خواهد کرد. طبیعتا او به لحاظ زمانی، در موقعیتی نبوده که تغییر بزرگی در تیم به وجود بیاورد اما همه انتظار دارند از همین مسابقه اول، شاهد رقم خوردن «تفاوت» در استقلال باشند. کار فرهاد درست از همان جایی شروع می‌شود که کار محمود فکری خراب شده بود. سرمربی پیشین باشگاه پس از شکست خوردن روبه‌روی فولاد و صحبت‌هایی که علیه کادر فنی حریف به زبان آورد، بخش مهمی از اعتبارش را از دست داد. او با رای کمیته انضباطی، فقط یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد اما تاثیر آن اتفاق، به مراتب بیشتر از آن رای بود. فکری با یک جمله ساده، اعتباری که برای خودش ساخته بود را به راحتی تحت تاثیر قرار داد. حتی خود فرهاد هم با شکست خوردن روبه‌روی فولاد بیگانه نیست. او و تیمش فصل گذشته پس از تعطیلات لیگ به خاطر کرونا، مسابقه کابوس‌واری را روبه‌روی این رقیب سپری کردند و طعم شکست را چشیدند. حالا فرهاد مجیدی و تیمش در شرایطی روبه‌روی فولاد قرار می‌گیرند که به هیچ قیمتی نمی‌خواهند تراژدی دو جدال آخر با این حریف، دوباره تکرار شود. آن طرف ماجرا هم اما مردی ایستاده که در کوتاه‌مدت یا درازمدت، به نیمکت استقلال چشم دوخته و به هیچ قیمتی نمی‌خواهد روبه‌روی این تیم، بازنده باشد.