در محاصره استقلالی‌ها!

پرسپولیسی‌ها امروز در حالی به مصاف گل گهر سیرجان می‌روند که به نظر می‌رسد این نبرد و دو نبرد بعدی این تیم در لیگ برتر، سهم مهمی در تعیین سرنوشت قهرمان این فصل داشته باشند. با توقف این هفته سپاهان، پرسپولیس در صدر جدول حضور دارد و سرنوشت قهرمانی حالا در دست پسران یحیی قرار دارد. اگر آنها در این سه هفته نفس‌گیر به سه مربی «استقلالی» غلبه کنند، همچنان شانس اول قهرمانی لیگ برتر خواهند بود. تیم یحیی بعد از تجربه تنها شکست فصل در هفته دوازدهم، به جز «سه مسابقه» در همه جدال‌های دیگرش به عنوان تیم برنده از زمین خارج شده است.

آریا رهنورد

سه دوئل سرنوشت‌ساز، سه مربی استقلالی

پس از شکست دادن مس در رفسنجان، قرمزها امروز لیگ را مقابل گل گهر سیرجان ادامه می‌دهند. تیمی که هفته گذشته با وجود ارائه یک نمایش خوب، نتیجه را به استقلال واگذار کرد. گل گهر در همان نبرد هم نشان داد که تیم خوب و آماده‌ای است. آنها نمی‌خواهند به هیچ قیمتی، جایگاه چهارم جدول را از دست بدهند. چراکه این اتفاق شانس رسیدن‌شان به سهمیه آسیا را افزایش خواهد داد. برخوردهای قلعه‌نویی و پرسپولیس، همیشه جذاب و تماشایی بوده است. هرچند که در نیم‌فصل اول، او و تیمش حرف خاصی روبه‌روی پرسپولیس نداشتند. یک هفته پس از روبه‌رو شدن با قلعه‌نویی، سرخ‌ها باید مقابل یکی دیگر از چهره‌های سرشناس استقلالی لیگ برتر قرار بگیرند. جواد نکونام در خوزستان، تیمی سختکوش ساخته که به راحتی مقابل هیچ حریفی تسلیم نمی‌شود. همین تیم با شکست نخوردن از سپاهان، صدر جدول را به قرمزها هدیه داد. بدون تردید نکو انگیزه‌های زیادی برای این مسابقه دارد. یک هفته بعد هم، شاگردان یحیی باید خودشان را برای نبرد با تیم علیرضا منصوریان آماده کنند. آلومینیوم در قامت یک تیم تازه‌وارد، نتایج درخشانی در لیگ برتر به دست آورده است. علیمنصور در آخرین هفته‌های لیگ برتر پانزدهم، شانس قهرمانی را از سرخ‌ها گرفت و حالا دوست دارد دوباره این کار را انجام بدهد. آلومینیوم در بسیاری از هفته‌های این فصل، تیم به شدت آماده‌ای نشان داده است. روبه‌رو شدن با این سه مربی برای پرسپولیس، چیزی شبیه عبور از یک مسیر ناهموار خواهد بود. آنها به خوبی می‌دانند که اگر قهرمانی لیگ برتر را می‌خواهند، نباید هیچ امتیازی را به راحتی از دست بدهند. اگر تیم یحیی برنده هر سه جدال بعدی‌اش در لیگ برتر باشد، به احتمال زیاد پنجمین قهرمانی پیاپی را نیز جشن خواهد گرفت.

پایان دوباره با تارتار

نکته جالب برای یحیی و تیمش، پایان دوباره فصل با مهدی تارتار خواهد بود. پرسپولیس در لیگ برتر هجدهم در زمین پارس جنوبی جشن قهرمانی گرفت. تیمی که هدایتش را مهدی تارتار بر عهده داشت. در لیگ برتر نوزدهم نیز، آنها با غلبه بر نفت مسجدسلیمان رسما قهرمان لیگ برتر شدند. تیمی که باز هم مربی‌اش تارتار بود. حالا در این فصل هم آنها در دیدار پایانی روبه‌روی این حریف خوش‌یمن و تیم پیکان قرار می‌گیرند. قبل از این نبرد هم، آنها با ماشین‌سازی و تراکتور روبه‌رو خواهند شد. در حقیقت اگر سرخ‌ها بتوانند گل گهر، فولاد و آلومینیوم را شکست بدهند، در سه مسابقه بعدی مشکل چندانی برای رسیدن به پیروزی نخواهند داشت.

به نظر می‌رسد کورس قهرمانی رقابت‌های این فصل لیگ برتر، تنها با حضور دو تیم ساخته خواهد شد. یک طرف این کورس، پرسپولیس است و در سمت دیگر، سپاهان با نویدکیا رویاهای بزرگی در سر دارد

جدی‌ترین رقیب

به نظر می‌رسد کورس قهرمانی رقابت‌های این فصل لیگ برتر، تنها با حضور دو تیم ساخته خواهد شد. یک طرف این کورس، پرسپولیس است و در سمت دیگر، سپاهان با نویدکیا رویاهای بزرگی در سر دارد. روی کاغذ، برنامه نبردهای سپاهان نسبت به قرمزها کمی ساده‌تر به نظر می‌رسد. تیم محرم این هفته با ماشین‌سازی مسابقه می‌دهد، هفته آینده در زمین پیکان به میدان می‌رود، سپس با صنعت نفت و پدیده برخورد می‌کند. آنها در دو دیدار پایانی این فصل‌شان، میزبان ذوب و مهمان استقلال خواهند بود. در واقع سخت‌ترین حریف طلایی‌ها در ادامه این فصل، حریف هفته پایانی‌شان یعنی استقلال است که خودش، سرسخت‌ترین رقیب پرسپولیس به شمار می‌رود. سپاهانی‌ها فعلا دو امتیاز کم‌تر از پرسپولیس دارند اما از شانس خوبی برای موفقیت در پایان فصل برخوردارند. هنوز نمی‌توان سرنوشت لیگ برتر بیستم را پیش‌بینی کرد. چراکه تا پایان فصل هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. با این حال به نظر می‌رسد قهرمان این فصل، یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان خواهد بود.

اگر نیم‌فصل اول تکرار شود

پرسپولیسی‌ها در نیم فصل اول، نتایج بسیار خوبی برابر رقبای‌شان در 6 هفته پایانی کسب کرده بودند. این تیم در سیرجان پنج بار دروازه گل گهر را باز کرد، فولاد را با نتیجه دو بر یک شکست داد و ماشین سازی، تراکتور و پیکان را هم با یک اختلاف گل از پیش رو برداشت. در این 6 مسابقه پایانی، آلومینیوم تنها تیمی بود که موفق شد سرخپوشان را شکست بدهد و همه امتیازهای ممکن را از این تیم بگیرد. وضعیت سپاهان در دیدارهای پایانی نیم‌فصل اول، حتی از پرسپولیس هم بهتر بود. آنها پس از تساوی روبه‌روی ماشین سازی، پیکان، نفت، پدیده، ذوب و استقلال را بردند. در حقیقت اگر همان نتایج نیم‌فصل اول لیگ تکرار شود، پرسپولیس در 6 هفته پایانی به 15 امتیاز می‌رسد و سهم سپاهان 17 امتیاز خواهد بود. در چنین شرایطی تعیین تیم قهرمان، به تفاضل گل می‌کشد!