خوشحال اما نگران!

استقلال، یک مسابقه خانگی دیگر را هم با برد پشت سر گذاشت تا روند خوب‌ این روزهایش را حفظ کند. این چهارمین برد متوالی استقلال در همه جام‌ها بود. نکته مهم در مورد این برد، شکست دوباره قلعه‌نویی مقابل فرهاد مجیدی است. جالب اینجاست که فرهاد هیچ مربی دیگری را به اندازه قلعه‌نویی شکست نداده است. او حالا خودش را به عنوان مرد اول نیمکت استقلال اثبات کرده و آبی‌ها را در مسیر موفقیت قرار داده است. فعلا همه چیز در مورد استقلال خوب به نظر می‌رسد اما هوادارها، هنوز نمی‌توانند از نگرانی در مورد تیم محبوب‌شان فاصله بگیرند.

آریا طاری

فریاد، برد و پاداش

فرهاد مجیدی، سخت‌ترین روزهای ممکن را روی نیمک استقلال سپری می‌کند. حتی در دو تجربه قبلی هم، کار فرهاد در باشگاه تا این اندازه نفس‌گیر نبود. او از یک طرف با چالش‌های بزرگ مدیریتی روبه‌رو شده و از سوی دیگر، باید روی کارهای فنی تمرکز کند. شکست دادن امیر قلعه‌نویی، حالا دیگر به یک اتفاق تکراری برای این مربی تبدیل شده است. مجیدی در دو فصل گذشته دو بار موفق شد ژنرال را شکست بدهد. آن روزها امیر سرمربی سپاهان بود و مجیدی روی نیمکت استقلال دیده می‌شد. حالا فرهاد، سومین پیروزی‌اش را هم روبه‌روی این مربی به دست آورده است. در حقیقت او بیشترین برد در قامت یک مربی را روبه‌روی قلعه‌نویی تصاحب کرده و آمار فوق‌العاده‌ای در مواجهه با این رقیب دارد. این موضوع از یک جهت برای مجیدی بسیار مهم به نظر می‌رسد. اینکه ژنرال تقریبا همیشه یک آلترناتیو برای نیمکت استقلال است و وقتی روبه‌روی یک مربی از این تیم شکست می‌خورد، طبیعتا از این نیمکت دور می‌شود. علاوه بر این، درست مثل فصل گذشته این شکست قلعه‌نویی را به شدت از سهمیه آسیا دور خواهد کرد. با این نتیجه خیال استقلال تا حدود زیادی از رسیدن به سهمیه آسیا راحت خواهد شد.

مجیدی در دو فصل گذشته دو بار موفق شد ژنرال را شکست بدهد. آن روزها امیر سرمربی سپاهان بود و مجیدی روی نیمکت استقلال دیده می‌شد. حالا فرهاد، سومین پیروزی‌اش را هم روبه‌روی این مربی به دست آورده است

گلر همیشه پنهان

همین یک سال پیش بود که علیرضا حقیقی روی آنتن یک برنامه تلویزیونی، با غرور و افتخار از این حرف می‌زد که بین خودش و علیرضا بیرانوند، قطعا به خودش امتیاز بالاتری می‌دهد و خودش را گلر بهتری می‌داند. علیرضا اما یک فصل فاجعه‌بار را در ترکیب گل گهر سپری کرده است. هر دو گلی که او روبه‌روی استقلال خورد، کاملا ناشیانه بودند. او که زمانی سنگربان اصلی تیم ملی در جام جهانی بود، حالا به وضعیتی دچار شده که به احتمال بسیار زیاد در تابستان در فهرست مازاد باشگاه گل گهر قرار می‌گیرد. قلعه‌نویی دل خوشی از این سنگربان گرانقیمت ندارد و به احتمال بسیار زیاد او را به طرف درهای خروجی هدایت خواهد کرد. گل گهر در بسیاری از دقایق نبرد با استقلال، تیم بهتری بود و مالکیت توپ بیشتری داشت اما در نهایت به ضعف گلرش باخت. جالب اینکه وقتی حامد لک به پرسپولیس ملحق شد، حقیقی با یک شکلک لبخند به این اتفاق واکنش نشان داد. حالا لبخند واقعی را باید هواداران پرسپولیس بزنند که چنین گلر نامطمئنی را در ترکیب تیم‌شان ندارند!

سیدحسین،

مطمئن‌تر از همیشه

غیبت رشید مظاهری در چند مسابقه گذشته، نه‌تنها به ضرر استقلال نشده بلکه کاملا به سود این تیم بوده است. سیدحسین حالا با آمادگی قابل توجهی به درون دروازه برگشته و خودش را با چند کلین شیت متوالی به اثبات رسانده است. همان گلر پراشتباه فصل گذشته، حالا در این چند مسابقه با بازوبند کاپیتانی، به یک وزنه برای تیمش تبدیل شده است. سیدحسین واکنش‌های بسیار خوبی داشته و به نظر می‌رسد اعتماد به نفس از دست رفته را دوباره به دست آورده است. حالا استقلالی‌ها می‌توانند از داشتن دو گلر آماده مطمئن باشند. حتی اگر یکی از آنها هم مصدوم شود یا با هر مشکلی روبه‌رو شود، نفر دیگر می‌تواند به خوبی جای او را پر کند. بازگشت رقابت به درون دروازه آبی‌ها، بدون تردید اتفاق خوبی برای این تیم محسوب می‌شود. البته به شرطی که این رقابت، حواشی خاصی در این تیم به وجود نیاورد. اتفاقی که در اوایل فصل برای آبی‌ها رخ داد و برای چند مسابقه، تاثیر منفی ویژه‌ای روی این تیم گذاشت.

این نگرانی رفع نمی‌شود

با وجود شکست دادن گل گهر و نزدیک شدن به سهمیه آسیا، نگرانی آبی‌ها برای تیم‌شان هنوز به قوت خودش باقی مانده است. مشکل اصلی آنها به وضعیت هیات مدیره برمی‌گردد. جالب اینکه مددی آنقدر در این تیم قدرت گرفته که همه اعضای هیات مدیره باشگاه را تغییر داده اما خودش در جایگاه مدیرعامل باقی مانده است. او آشکارا با فرهاد مجیدی اختلاف دارد و این موضوع، نگرانی‌های زیادی برای هواداران تیم به وجود آورده است. فعلا هم مددی و هم فرهاد به کار در تیم ادامه می‌دهند اما شاید ظرف ماه‌های آینده، یک نفر از آنها استقلال را ترک کند. طبیعتا هواداران آبی‌ها ترجیح می‌دهند شخصی که این مجموعه را ترک می‌کند، مددی باشد.  بدون شک باقی مانده این اختلاف در ادامه فصل، به تیم و باشگاه لطمه خواهد زد.